Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Λειτουργία σχολείων σε όλο τον κόσμο στη φάση του δεύτερου κύματος της πανδημίας COVID-19

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Λειτουργία σχολείων σε όλο τον κόσμο στη φάση του δεύτερου κύματος της πανδημίας COVID-19: H Θεραπευτική Κλινική της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ παρουσιάζει τα δεδομένα.

Λειτουργία σχολείων

H Θεραπευτική Κλινική της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), δια των Καθηγητών της κας Θεοδώρας Ψαλτοπούλου, κου Ιωάννη Ντάναση και του Πρύτανη του ΕΚΠΑ κου Αθαν.  Δημόπουλου, παρουσιάζει τα δεδομένα λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών στη φάση του δεύτερου κύματος της πανδημίας COVID-19, σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στο Βέλγιο,

τα σχολεία παραμένουν ανοικτά.

Στη Δανία,

τα σχολεία και τα πανεπιστήμια ήταν μέχρι πρότινος ανοικτά αλλά θα κλείσουν από την ημέρα των Χριστουγέννων και έπειτα μέχρι νεοτέρας.

Στη Γαλλία,

η Πολιτεία σχεδίαζε να άρει πολλά περιοριστικά μέτρα εφόσον ο ημερήσιος αριθμός των κρουσμάτων έπεφτε κάτω από 5.000 την ημέρα.

Ωστόσο, αυτό το όριο δεν έχει επιτευχθεί και τα αυστηρά μέτρα συνεχίζουν να υφίστανται. Κατά το δεύτερο κύμα της πανδημίας, η Γαλλία επέλεξε να μην κλείσει τα σχολεία, ώστε να μειώσουν τον ακαδημαϊκό αντίκτυπο της πανδημίας.

Η Γαλλία απέδειξε ότι είναι δυνατό να παραμείνουν οι εκπαιδευτικές δομές ανοικτές παρόλο που τα εστιατόρια και τα μπαρ παρέμειναν κλειστά.

Σε αντίθεση, στις ΗΠΑ,

πόλεις όπως το Σικάγο, η Βοστώνη και το Σαν Φρανσίσκο επέλεξαν να κλείσουν τα σχολεία και να κρατήσουν ανοικτά τα εστιατόρια και τα μπαρ.

Στη Γαλλία, το ποσοστό των θετικών τεστ για SARS-CoV-2 στις σχολικές μονάδες αγγίζει το 11% και παρ’ όλα αυτά παραμένουν ανοικτές, ενώ στη Νέα Υόρκη αποφασίστηκε κλείσιμο των σχολείων με μόλις 3% ποσοστό θετικών τεστ.

Τα παιδιά νεαρότερης ηλικίας δεν θεωρείται ότι συμμετέχουν σημαντικά στη διασπορά της COVID-19.

Πράγματι, παρατηρήθηκαν μόνο μεμονωμένες συρροές κρουσμάτων και όχι εκτεταμένα φαινόμενα μετάδοσης στα σχολεία της Γαλλίας.

Στη Γερμανία

Από αρχές Δεκεμβρίου τα κρούσματα στη Γερμανία έχουν αρχίσει να αυξάνονται και έτσι από τις 16 Δεκεμβρίου ελήφθησαν περαιτέρω μέτρα αποτροπής της μετάδοσης του SARS-CoV-2, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος των σχολείων μέχρι τις 10 Ιανουαρίου.

Στην Ιταλία,

επίσης, τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά μέχρι τις 7 Ιανουαρίου. Υπολογίζεται ότι μετά τις 7/1/2021 τουλάχιστον το 75% των μαθητών θα μπορέσει να επιστρέψει στις αίθουσες.

Στην Ολλανδία,

συνεχίζουν να υφίστανται τα μέτρα αποτροπής της μετάδοσης του SARS-CoV-2 και τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά τουλάχιστον μέχρι τις 17 Ιανουαρίου, με την εξαίρεση των μαθητών που προετοιμάζονται για εξετάσεις και τους μαθητές με ειδικές ανάγκες.

Αντίθετα, στο Ηνωμένο Βασίλειο

τόσο τα σχολεία όσο και τα πανεπιστήμια θα παραμείνουν ανοικτά με περιορισμούς, παρόλο που συστήνεται η εξ αποστάσεως εργασία.

Ωστόσο, με την έλευση του 2021 όλες οι χώρες θα προσπαθήσουν να επαναφέρουν τις εκπαιδευτικές δομές σε κανονική λειτουργία, πάντα σε συνάρτηση με την επιδημιολογική εικόνα σε κάθε χώρα.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δείτε επίσης

Σύλλογοι διδασκόντων-ΕΕΠ-ΕΒΠ 31 ΕΝΕΕΓΥΛ: Επιστολή στο ΥΠΑΙΘ για τις εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας
Ειδικά σχολεία Δυτικής Αττικής: Διαμαρτυρία σχετικά με τη συνέχιση λειτουργίας τους
1.850 εκπαιδευτικοί-ΕΕΠ-ΕΒΠ υπογράφουν Επιστολή Διαμαρτυρίας για τα Ειδικά Σχολεία
Ειδικά σχολεία Πτολεμαϊδας: Κρούσματα κορονοϊού-Αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονέων
Αθηνά Λινού: Ιδιαιτέρως επιφυλακτική στο άνοιγμα των σχολείων τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply