Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας ζητά το Υπ. Παιδείας για τη διενέργεια των Αποσπάσεων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας ζητά το Υπουργείο Παιδείας έως 12.07 από Διευθύνσεις και 13.07.2023 από τις ΠΔΕ για τη διενέργεια των Αποσπάσεων.

Λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας

Ενόψει της ολοκλήρωσης των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. & Ε.Ε.Ε.ΕΚ, για το διδακτικό έτος 2023- 2024, το ΥΠΑΙΘΑ απέστειλε στους Περιφερειακούς Δ/ντές Εκπ/σης, τις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τις Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (μόνο για τα Ε.Ε.Ε.ΕΚ) και τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ (Δια των Περιφερειακών Δ/νσεων ΠΕ & ΔΕ)  έγγραφο με το οποίο ζητά να παρακαλούμε όπως υπολογίσουν τα λειτουργικά κενά/πλεονάσματα Γενικής Παιδείας, Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. & Ε.Ε.Ε.ΕΚ της περιοχής αρμοδιότητάς τους.

Η καταχώριση στο ΟΠΣΥΔ, θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει ολοκληρωθεί για τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έως την Τετάρτη 12/07/2023 και ώρα 15.00 και για τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έως την Πέμπτη 13/07/2023 και ώρα 15:00.

Δείτε σε μορφή pdf το έγγραφο ΕΔΩ

__________________________

Ακολουθεί το περιεχόμενο του εγγράφου

Μαρούσι, 7-7-2023

Αρ. Πρωτ. :  75625/Ε2

ΘΕΜΑ: «Λειτουργικά κενά/πλεονάσματα εκπαιδευτικού προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το διδακτικό έτος 2023-2024 σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Σ.Μ.Ε.Α.Ε., Ε.Ε.Ε.ΕΚ και σχολικές μονάδες Γενικής Παιδείας των ΠΥΣΠΕ»

 Ενόψει της ολοκλήρωσης των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. & Ε.Ε.Ε.ΕΚ, για το διδακτικό έτος 2023- 2024, παρακαλούμε όπως υπολογίσετε τα λειτουργικά κενά/πλεονάσματα Γενικής Παιδείας, Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. & Ε.Ε.Ε.ΕΚ της περιοχής αρμοδιότητάς σας.

Ο υπολογισμός των κενών/πλεονασμάτων και η συμπλήρωση των πινάκων (Γενική Παιδεία, Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) θα γίνει, αφού ληφθούν υπόψη τα στοιχεία του ηλεκτρονικού συστήματος και οι αντικειμενικές ανάγκες λειτουργίας των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και των Ε.Ε.Ε.ΕΚ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7 του Ν.3848/2010 (71Α΄).

Επισημαίνουμε ότι δεν υπολογίζονται τα λειτουργικά κενά των Πρότυπων, Πειραματικών και Διαπολιτισμικών σχολείων.

Α΄ «Λειτουργικά κενά/πλεονάσματα Σχολικών Μονάδων Γενικής Παιδείας & Σ.Μ.Ε.Α.Ε. 2023-2024»

Για διευκόλυνσή σας επισυνάπτεται πίνακας για κάθε κατηγορία (1ο & 2ο φύλλο excel: Γενική παιδεία, Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) ο οποίος θα πρέπει να συμπληρωθεί κατά πρώτον από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στη συνέχεια, από τις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης .

Οι πίνακες θα παραμείνουν στις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και, όταν ζητηθούν, θα πρέπει να διαβιβαστούν άμεσα στην υπηρεσία μας, για να γίνει αντιπαραβολή και έλεγχος των στοιχείων.

Ταυτόχρονα, οι στήλες η και ι του πίνακα (λειτουργικά κενά/πλεονάσματα) θα καταχωριστούν από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αντίστοιχα στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) (https://opsyd.sch.gr), στη διαδρομή:

  1. Για τη Γενική Παιδεία: Διαχείριση → Εισαγωγή Κενών → Επιλογή ιδιότητας κενών: Αποσπάσεις. Στο πεδίο Επιλογή ΠΥΣΠΕ-κλάδου καταχωρίζετε το συνολικό αριθμό των λειτουργικών κενών και το συνολικό αριθμό των λειτουργικών πλεονασμάτων Γενικής Παιδείας.
  2. Για Σ.Μ.Ε.Α.Ε.: Διαχείριση → Εισαγωγή Κενών → Επιλογή ιδιότητας κενών: Αποσπάσεις ΣΜΕΑΕ. Στο πεδίο Επιλογή ΠΥΣΠΕ-κλάδου επιλέγετε αναλόγως την περιοχή και τον κλάδο, καθώς και τον τύπο ΣΜΕΑΕ: Ειδική Αγωγή, BRAILLE, ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ.

Η καταχώριση στο ΟΠΣΥΔ, θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει ολοκληρωθεί για τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έως την Τετάρτη 12/07/2023 και ώρα 15.00 και για τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έως την Πέμπτη 13/07/2023 και ώρα 15:00.

 Για τη συμπλήρωση των πινάκων αυτών, διευκρινίζουμε τα ακόλουθα:

α) Στη στήλη α, «ΣΥΝΟΛΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΟΡΓΑΝΙΚΑ + ΔΙΑΘΕΣΗ)», αναγράφεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε κάθε Διεύθυνση με οργανική θέση καθώς και ο αριθμός όσων παραμένουν χωρίς οργανική θέση (υπεράριθμοι και όσοι βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ για οποιοδήποτε λόγο), κατά την κείμενη νομοθεσία.

β) Στη στήλη β, «ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ», καταγράφονται οι λειτουργικές ανάγκες κάθε Διεύθυνσης. Είναι δηλαδή στην ουσία οι ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ που στοιχειοθετούν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό δυναμικό κάθε σχολικής μονάδας για την ομαλή λειτουργία της. Η στήλη αυτή διαμορφώνεται στη βάση των θεσμοθετημένων θέσεων των σχολείων με την αυξομείωση που δημιουργεί η λειτουργική πραγματικότητα (απαιτήσεις σε εκπαιδευτικούς), όπως η δημιουργία νέων τμημάτων (αύξηση), η αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων (μείωση), η μείωση τμημάτων λόγω μικρού αριθμού μαθητών προς εγγραφή στην Α΄ Τάξη (μείωση) κοκ.

γ) Στη συμπλήρωση της στήλης γ, «ΘΕΣΕΙΣ ΜΕ ΘΗΤΕΙΑ», καταγράφονται οι θέσεις των εκπαιδευτικών που απουσιάζουν από τα διδακτικά τους καθήκοντα προκειμένου να αναλάβουν θέσεις με θητεία. Είναι δηλαδή οι θέσεις εκείνες που δημιουργούν λειτουργικά κενά (π.χ. Διευθυντές Εκπαίδευσης, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης κλπ.). Δηλαδή, στον υπολογισμό της στήλης αυτής θα ληφθεί υπόψη η ιδιαίτερη φύση της κάθε θέσης με θητεία, ώστε στην περίπτωση που αυτή δε δημιουργεί λειτουργικό κενό να μην συμπεριληφθεί (Προϊστάμενοι ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων κλπ.).

δ) Στη στήλη ζ, «ΑΛΛΟΣ ΛΟΓΟΣ», θα αναφερθεί αριθμητικά όποια περίπτωση δημιουργίας λειτουργικού κενού δεν περιλαμβάνεται στις προηγούμενες στήλες και στις «ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ» αναλυτικά πρέπει να αιτιολογηθεί πως προκύπτει κάθε κενό της στήλης αυτής, για παράδειγμα:

  • απόσπαση σε γραφείο βουλευτή,
  • συνδικαλιστικοί λόγοι κοκ.

Τα λειτουργικά κενά προκύπτουν ως εξής: από τη στήλη α του Πίνακα αφαιρείται το σύνολο των στηλών από γ έως και ζ. Στη συνέχεια το αποτέλεσμα αφαιρείται από τη στήλη β που είναι οι λειτουργικές ανάγκες οι οποίες και αναγράφονται στη στήλη η, «ΣΥΝΟΛΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ Ελλείμματα (-) Πλεονάσματα (+)». Στην καταγραφή, όμως, στο ηλεκτρονικό σύστημα αυτονόητο είναι ότι θα αναγράφονται στις ξεχωριστές για κάθε κατηγορία στήλες χωρίς πρόσημο, αφού προκύπτει από την επικεφαλίδα της στήλης.

Β΄ «Λειτουργικά κενά των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για το σχολικό έτος 2023-2024»

Τα λειτουργικά κενά/πλεονάσματα εκπαιδευτικού προσωπικού των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. θα καταγραφούν στο συνημμένο πίνακα ανά ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ (3ο φύλλο EXCEL). Οι πίνακες θα υπογραφούν από τους Προϊσταμένους των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., και, στη συνέχεια, θα διαβιβαστούν στις αντίστοιχες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Σας εφιστούμε την προσοχή ότι τα λειτουργικά κενά/πλεονάσματα των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. θα καταχωριστούν, μόνο από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) (https://opsyd.sch.gr), στη διαδρομή:

Διαχείριση → Εισαγωγή Κενών → Επιλογή ιδιότητας κενών: Αποσπάσεις ΚΕΔΑΣΥ. Στο πεδίο

Επιλογή ΚΕΔΑΣΥ-κλάδου επιλέγετε αναλόγως το ΚΕΔΑΣΥ και τον κλάδο ΠΕ60, ΠΕ61, ΠΕ70, ΠΕ71.

Η καταχώριση στο ΟΠΣΥΔ, θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει ολοκληρωθεί για τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έως την Τετάρτη 12/07/2023 και ώρα 15:00 και για τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έως την Πέμπτη 13/07/2023 και ώρα 15:00.

 Γ΄ «Λειτουργικά κενά ΠΕ70/ΠΕ71 σε ΕΕΕΕΚ για το σχολικό έτος 2023-2024»

Τα λειτουργικά κενά του κλάδου Δασκάλων ΠΕ70 και ΠΕ71 στα ΕΕΕΕΚ αρμοδιότητάς σας θα αποσταλούν από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με έγγραφο στην ηλεκτρονική διεύθυνση ppe3@minedu.gov.gr, έως την Τετάρτη 12/07/2023 και ώρα 15:00.

 Στον προσδιορισμό των λειτουργικών κενών θα λάβετε υπόψη και τις Υπουργικές Αποφάσεις αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς που τυχόν έχουν εκδοθεί.

Επισημαίνεται ότι τα λειτουργικά κενά και πλεονάσματα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα πρέπει να αποτυπώνονται με αντικειμενικό τρόπο με στόχο την ορθολογική διαχείριση του προσωπικού και την απόλυτη κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων.

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΡΟΜΠΕΛΗ

Δείτε επίσης

Χρονοδιαγράμματα αποσπάσεων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας σε Φορείς και Υπηρεσίες Υπουργείου Παιδείας 2023-24 

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας σε Φορείς και Υπηρεσίες Υπουργείου Παιδείας 2023-24 

Αλλαγή ονομασίας Υπουργείου Παιδείας για 7η φορά από το 2009 και 10η φορά συνολικά 

ΙΕΠ-Πρόσκληση για αποσπάσεις εκπαιδευτικών: Σε θέσεις επιστημονικού προσωπικού-Αιτήσεις από 10 έως 21.07.2023 

Αιτήσεις αποσπάσεων ΙΕΠ: Tετραετούς διάρκειας, από 30.06 έως 10.07.2023

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply