Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Λειτουργικές υπεραριθμίες: Πως ρυθμίζονται-Τι ισχύει-Παράθεση νομοθεσίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Λειτουργικές υπεραριθμίες: Πως ρυθμίζονται-Τι ισχύει-Παράθεση νομοθεσίας – Ενημερωτικό σημείωμα του Αιρετού ΠΥΣΠΕ Α Αθήνας Τάκη Ρουμπή.

Λειτουργικές υπεραριθμίες

Ενημερωτικό αναφορικά με τη ρύθμιση λειτουργικών υπεραριθμιών εκπαιδευτικών κοινοποίησε ο Αιρετός ΠΥΣΠΕ Α Αθήνας Τάκης Ρουμπής.

Ακολουθεί το ενημερωτικό του Αιρετού

ΡΥΘΜΙΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΩΝ

Μετά τη διαπίστωση λειτουργικής υπεραριθμίας μπορούν να κριθούν ως υπεράριθμοι όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου υποβάλλοντας θετική ή αρνητική δήλωση (άρθρο 14 του ΠΔ 50/1996 και άρθρο 12 του ΠΔ 100/I997).

Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως λειτουργικά υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό μονάδων Μετάθεσης.

Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως λειτουργικά υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική Μονάδα.

Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως οργανικά υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν τον μικρότερο αριθμό μονάδων Μετάθεσης της τρέχουσας σχολικής χρονιάς

Εάν, μετά από συγχώνευση σχολείων προκύψει υπεραριθμία σε επόμενα σγολικά έτη, ως χρόνος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών θεωρείται το έτος που πραγματοποιήθηκε η συγχώνευση και οι εκπαιδευτικοί κρίνονται ως υπεράριθμοι σύμφωνα με τις Μονάδες Μετάθεσης που έχουν συγκεντρώσει κατά τον χρόνο κρίσης της υπεραριθμίας.

Από τις παραπάνω ρυθμίσεις, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, εξαιρούνται όσοι υπάγονται σε ειδικές κατηγορίες μετάθεσης. Οι ανήκοντες σε ειδική κατηγορία μετάθεσης μπορούν να υποβάλουν αίτηση να κριθούν υπεράριθμοι, αλλά στην περίπτωση αυτή κρίνονται και συγκρίνονται μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν κριθεί υπεράριθμοι, βάσει των συνολικών μορίων που συγκεντρώνουν και δεν μπορούν να επικαλεστούν την ένταξή τους σε ειδική κατηγορία ώστε να προηγηθούν των λοιπών υπεράριθμων.

Οι εκπαιδευτικοί που κρίνονται λειτουργικά υπεράριθμοι τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές λειτουργικές θέσεις σχολείων της Α Αθήνας, η οποία και αποτελεί μία ομάδα σχολείων.

Δεν απαιτείται υπηρέτηση της νέας οργανικής θέσης για τους εκπαιδευτικούς που θα χαρακτηριστούν λειτουργικά υπεράριθμοι και οι οποίοι τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα είτε από μετάθεση είτε από βελτίωση θέσης είτε υπό διορισμό, καθώς η μεταβολή της υπηρεσιακής τους κατάστασης οφείλεται στις ανάγκες της υπηρεσίας.

Οι λειτουργικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιστρέφουν στην οργανική τους θέση, εάν δημιουργηθεί κενό, δηλώνοντάς το στη δήλωση υπεραριθμίας, είτε κατά τη διαδικασία των αποσπάσεων εντός ΠΥΣΠΕ είτε αργότερα.

Δείτε επίσης

Οδηγός εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Ποσοστά ικανοποίησης αποσπάσεων 2023-24: Εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ

Νέος Πρόεδρος ΙΕΠ για πολλαπλό βιβλίο-αξιολόγηση-ειδική αγωγή-επιμόρφωση-bullying-Καλλιτεχν. Εκ/ση 

Συνάντηση Συλλόγων εκπαιδευτικών με πολιτική ηγεσία Υπ. Παιδείας: Τι ειπώθηκε για τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση