Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2023

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Λίγες αιτήσεις για θέσεις Διευθυντών Εκπαίδευσης: Ποια τα αίτια της μικρής συμμετοχής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Λίγες αιτήσεις για θέσεις Διευθυντών Εκπαίδευσης: Ποια τα αίτια της μικρής συμμετοχής σε σχέση με το παρελθόν-Δημοσίευμα της “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ”.

Λίγες αιτήσεις για θέσεις Διευθυντών

Σε σημερινό-Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2022 – δημοσίευμα της εφημερίδας “Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” αναφέρεται πως κατατέθηκαν 637 αιτήσεις για το σύνολο των θέσεων Διευθυντών Α/θμιας και Β/μιας Εκπαίδευσης, πολύ λιγότερες σε σχέση με τις αιτήσεις σε παρελθούσες επιλογές στελεχών.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα

οι λόγοι του χαμηλού ενδιαφέροντος είναι – μάλλον – ο φόρτος εργασίας και οι εξετάσεις στην ξένη γλώσσα, υποψηφίων με μεταπτυχιακούς τίτλους από ΑΕΙ του εξωτερικού.

Υπενθυμίζεται πως

όσοι υποψήφιοι Διευθυντές Εκπαίδευσης προσκομίσουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δίπλωμα οποιουδήποτε αναγνωρισμένου ιδρύματος Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής, προκειμένου να μοριοδοτηθούν για τους τίτλους σπουδών, καθώς και για τη γνώση της ξένης γλώσσας στην οποία αποκτήθηκαν, θα εξετάζονται προφορικά κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ενώπιον του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής ως προς τη γνώση της γλώσσας αυτής.

Η εξέταση των υποψηφίων θα γίνεται

από 1 μέλος ΔΕΠ ή ομότιμο καθηγητή ΑΕΙ ειδικότητας της αντίστοιχης ξένης γλώσσας ή εκπρόσωπο ξένων διπλωματικών αρχών στην Ελλάδα για τα στελέχη εκπαίδευσης, η επιλογή των οποίων ανατίθεται στα συμβούλια επιλογής και από 1 μέλος ΔΕΠ ή ομότιμο καθηγητή ΑΕΙ ειδικότητας της αντίστοιχης ξένης γλώσσας ή εκπρόσωπο ξένων διπλωματικών αρχών στην Ελλάδα ή Σύμβουλο Εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, της αντίστοιχης ειδικότητας για τους Διευθυντές Σχολείων, η επιλογή των οποίων ανατίθεται στα συμβούλια επιλογής.

Οι εξεταζόμενοι θα βαθμολογούνται

σε δεκάβαθμη κλίμακα. Στην περίπτωση που οι υποψήφιοι βαθμολογούνται με βαθμό μικρότερο του 5 δεν μοριοδοτούνται για:

α) τους τίτλους σπουδών και

β) τη γνώση της αντίστοιχης ξένης γλώσσας, οποιουδήποτε επιπέδου.

Ο εξεταστής για κάθε ξένη γλώσσα ορίζεται με απόφαση του οργάνου που είναι αρμόδιο για τη συγκρότηση του οικείου συμβουλίου επιλογής.

______________

Δείτε το δημοσίευμα της “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ”
Λίγες αιτήσεις για τις θέσεις Διευθυντών

Του Απόστολου Λακασά

Πολύ μικρό απεδείχθη τελικά το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για τις116 θέσεις διευθυντών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με πληροφορίες της “Κ” κατατέθηκαν 637 αιτήσεις για το σύνολο των θέσεων, όταν προηγούμενες φορές τόσες ήταν μόνο οι αιτήσεις για τη μία βαθμίδα.

Οι λόγοι του χαμηλού ενδιαφέροντος; Μάλλον ο φόρτος εργασίας και οι εξετάσεις στην ξένη γλώσσα.

Ειδικότερα θέσεις διευθυντών εκπαίδευσης υπάρχουν σε κάθε νομό για τις δύο βαθμίδες. Το φετινό μειωμένο ενδιαφέρον αποδίδεται οπό έμπειρους συνδικαλιστές στον μεγάλο φόρτο εργασίας της θέσης.

“Είναι κυριολεκτικά έως τον λαιμό από δουλειά κάθε μέρα, λέει στην “Κ” εκπαιδευτικός.

Μεταξύ των αρμοδιοτήτων της θέσης είναι όλη τα υπηρεσιακά ζητήματα των εκπαιδευτούν κάθε νομού (πχ τοποθετήσεις, άδειες, προαγωγές, μισθοδοσία, μεταθέσεις, αποσπάσεις).

Ετσι φαίνεται πως αρκετοί εκπαιδευτικοί προτίμησαν να διεκδικήσουν μία θέση διευθυντή σχολείου.

Η διαφορά στο επιμίσθιο είναι 200 ευρώ – είναι 350 ευρώ για τη θέση διευθυντή σχολείου και 550 ευρώ για εκείνη του διευθυντή εκπαίδευση.

Ωστόσο, πίσω από το χαμηλά ενδιαφέρον διακρίνεται και ένας ακόμη λόγος, όπως είχε συμβεί και την προηγούμενη φορά που ίσχυε το τρέχον σύστημα επιλογής. Πρόκειται για τις εξετάσεις στην ξένη γλώσσα.

Τι συμβαίνει: πολλοί υποψήφιοι έχουν μεταπτυχιακούς τίτλους από ΑΕΙ του εξωτερικού. Oμως επειδή η αύξηση των μεταπτυχιακών από το εξωτερικό ήταν εντυπωσιακή, υπήρξε υπόνοια ότι δεν τα είχαν πάρει με αδιάβλητο τρόπο. Ετσι, στον νόμο 4001/2011 μπήκε όρos να εξετάζονται οι υποψήφιοι στην ξένη γλώσσα στην οποία σπούδασαν.

Ο ίδιος νόμος (άρθρο 198) προέβλεπε το μεταπτυχιακό να μοριοδοτείται με 4 μόρια και η ξένη γλώσσα στην οποία ο εκπαιδευτικός είχε πάρει το πτυχίο του με 2.5 μόρια.

Αλλά εάν στις εξετάσεις της γλώσσας ο υποψήφιος δεν έπιανε τη βάση (5 στα 10) έχανε τις 2.5 μονάδες της ξένης γλώσσα.

Είναι χαρακτηριστικό, όπως λέει στην «Κ» ο Δημήτρης Μπράτns, πρώην πρόεδρος τns Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και τώρα προεδρεύων της εκτελεστικής επιτροπής της ΑΔΕΔΥ, ότι κατά τις επιλογές σχολικών συμβούλων το 2011, στις οποίες  ίσχυσε η διάταξη, από τους 1.100 υποψηφίους που είχαν μεταπτυχιακούς τίτλους από ξένα ΑΕΙ πήγαν να εξεταστούν στην ξένη γλώσσα του πτυχίου τους μόνον οι 136.

Επί ΣΥΡΙΖΑ και υπουργίας Κώστα Γαβρόγλου ο όρos των εξετάσεων καταργήθηκε με τον νόμο 4589/17. Η νυν υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως τον επανέφερε, κάνοντας μάλιστα πιο αυστηρές τις συνέπειες για όποιον στην εξέταση τns γλώσσας των σπού·δών σε ξένο ΛΕΙ βαθμολογηθεί κάτω από τη βάση.

Συγκεκριμένα στον νόμο 4823/21 ορίζεται ότι τα υποψήφια στελέχη θα εξετάζονται στην ξένη γλώσσα προφορικά από καθηγητές ΑΕΙ και εάν δεν βαθμολογηθούν τουλάχιστον με 5 χάνουν και τη μοριοδότηση για τη γνώση ξένης γλώσσας αλλά και την κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου.

Η διάταξη του νόμου 4823 είναι απολύτως σωστή και δίνει λύση σε ένα φαινόμενο το οποίο όλοι είχαμε διαπιστώσει: την κατακόρυφη αύξηση των μεταπτυχιακών τίτλων από το εξωτερικό χωρίς, δυστυχώς, όπως προέκυψε από τα πράγματα, να συνεπάγεται και τη στοιχειώδη γνώση της ξένης γλώσσας του μεταπτυχιακού.

Και αυτό ήταν ανήθικο, τη στιγμή που πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί μοχθούν για να αναβαθμίσουν το ακαδημαϊκό τους προφίλ ανέφερε στην “Κ” ο κ. Μπράτης προσθέτοντας:

“Μου προξένησε δε ιδιαίτερη απορία γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση κατάργησε τη διάταξη- Ποιος αλήθεια έχει να φοβηθεί από την εξέταση στη γλώσσα της ξένης χώρας στην οποία σπούδασε;”

Δείτε επίσης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση