Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μαγιορκίνης-Χαρδαλιάς για μάσκες στα σχολεία και ενδεχόμενο επαναξιολόγησης των υφιστάμενων μέτρων σ αυτά

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μαγιορκίνης-Χαρδαλιάς για μάσκες στα σχολεία και ενδεχόμενο επαναξιολόγησης των υφιστάμενων μέτρων σ αυτά – Τι είπαν κατά την ενημέρωση για την πανδημία κορονοϊού.

Μαγιορκίνης-Χαρδαλιάς

Κατά τη σημερινή ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών Υπουργείου Υγείας από τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων κου Νίκο Χαρδαλιά και τον Eπίκουρο Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων κου Γκίκα Μαγιορκίνη, ετέθησαν μεταξύ άλλων και ερωτήσεις αναφορικά με τις σχολικές μονάδες σε σχέση με την πανδημία κορονοϊού.

Στην Ερώτηση δημοσιογράφου

Με δεδομένο ότι πέφτει η θερμοκρασία, όπως είπατε νωρίτερα, θα αυξηθεί η μεταδοτικότητα. Υπάρχει περίπτωση να επανεξεταστεί η λειτουργία των σχολείων;

Εννοώ ότι το άνοιγμα των παραθύρων, θα κλείσουν τα παράθυρα όταν θα πέσει η θερμοκρασία; Θα αυξηθούν τα τεστ στα σχολεία, για να δούμε αν όντως η μεταδοτικότητα παραμένει χαμηλή; Θα επανεξεταστεί ενδεχομένως το σενάριο να μοιραστούν τα παιδιά ανά τμήμα;

Να γίνουν λιγότερα παιδιά ανά τμήμα;

Η απάντηση

του Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων κου Γκίκα Μαγιορκίνη ήταν πως:

  • “Το θέμα των σχολείων το παρατηρούμε από κοντά, γιατί πρόκειται για ένα κομμάτι του πληθυσμού που έχουμε, που υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αλλά έχει και ένα ιδιαίτερα παράδοξο, ιδίως στις μικρότερες ηλικίες.
  • Καθ’ ότι οι άλλες χώρες στην Ευρώπη φαίνεται ότι είναι ένα-δύο βήματα μετά στην πανδημία από ότι εμείς, θέλουμε να δούμε ποιες θα είναι οι αντιδράσεις και στις άλλες χώρες.
  • Προς το παρόν δεν φαίνεται να γίνονται κάποιες ανάλογες κινήσεις, αλλά θα το παρακολουθήσουμε στενά και σε κάθε περίπτωση εάν και εφόσον δούμε ότι υπάρχει κάποια αλλαγή από το πρότυπο που βλέπουμε αυτή την στιγμή, θα το συζητήσουμε.
  • Προς το παρόν, φαίνεται ότι δεν βλέπουμε μεταδόσεις μέσα στα σχολεία. Δεν υπάρχει, δηλαδή, κάτι αυτή την στιγμή που να μας ανησυχεί.
  • Και εννοείται, με την πρώτη ένδειξη θα αλλάξει, θα ξανασυζητηθεί το σενάριο, όλα αυτά τα σενάρια μπορεί να ξαναπέσουν στο τραπέζι.
  • Αλλά αυτή την στιγμή, δεν φαίνεται ότι υπάρχει κάτι το οποίο θα μας οδηγήσει προς αυτή την κατεύθυνση”.
Μαγιορκίνης-Χαρδαλιάς
Ερώτηση υπήρξε

από δημοσιογράφο και επί του θέματος του “διαλείμματος μάσκας”, μιας και είναι πολύ δύσκολο οι μαθητές να φορούν υποχρεωτικά τη μάσκα για περίπου 7 με 8 ώρες συνεχώς, όπως προβλέπει η σχετική ΚΥΑ

Η ερώτηση

“Αναφέρατε ότι είναι υποχρεωτική η χρήση της μάσκας και στους εσωτερικούς και στους εξωτερικούς χώρους στα σχολεία και στη γυμναστική θα μπορούν να μην φορούν τη μάσκα τους. Μήπως εξετάζουν οι ειδικοί το ενδεχόμενο να υπάρχουν κάποια διαλείμματα μάσκας, έστω στις τάξεις, για να μπορούν τα παιδιά να μην τη φορούν 7-8 ώρες συνέχεια, για παράδειγμα μέσα στην τάξη ή σε περίπτωση που κάνουν κάποιες εργασίες μήπως να μην φορούν για λίγο τη μάσκα τους και να την ξαναβάζουν μετά;”

Οι απαντήσεις

Ν. ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ: Για τις μάσκες στα σχολεία θα μπορούσα να σας παραπέμψω στο Υπουργείο Παιδείας, αυτό που γνωρίζω όμως είναι ότι υπάρχει σχετική πρόταση του Υπουργείου Παιδείας στην επιτροπή των Επιδημιολόγων και αναμένουμε τις σχετικές αποφάσεις.

ΓΚ. ΜΑΓΙΟΡΚΙΝΗΣ: Περιμένουμε και τις εισηγήσεις των παιδιάτρων που είναι στην Επιτροπή, είναι κάτι το οποίο συζητείται πάντως.

Δείτε επίσης

Διάλειμμα μάσκας μαθητών: Εν αναμονή διευκρινίσεων
Απόφαση: Επικαιροποίηση επιπέδων προληπτικών μέτρων στις περιοχές της χώρας-Χρήση μάσκας στα σχολεία

Δείτε επίσης

Υλοποίηση προσφοράς ΔΟΕ σε Νοσοκομεία σε ενίσχυση της προσπάθειας ενάντια στην πανδημία κορονοϊού
Αίτημα παιδιάτρων συνταγογράφησης τεστ κορονοϊού: Ερώτηση στη Βουλή

Δείτε ακόμη

Εγκύκλιος Δευτεροβάθμιας 28ης Οκτωβρίου: Εκδηλώσεις εντός τμήματος διάρκειας τουλάχιστον 2 διδακτικών ωρών
Εγκύκλιος Πρωτοοβάθμιας 28ης Οκτωβρίου: Για τις εκδηλώσεις εορτασμού της Εθνικής Εορτής

 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση