Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μαγιορκίνης-self test: Λιγότερο από 1 στα 1.000 τα ψευδώς αρνητικά-Μεγάλη η επιτυχία του προγράμματος

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μαγιορκίνης-self test: Λιγότερο από 1 στα 1.000 τα ψευδώς αρνητικά- Ως πρόγραμμα προσυμπτωματικού ελέγχου είχε εξαιρετικά μεγάλη επιτυχία.

Μαγιορκίνης-self test

Eνημέρωση για τον κορονοϊό πραγματοποιήθηκε από τον Υπουργό Υγείας κο Βασίλη Κικίλια, τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κο Κωστή Χατζηδάκη, τον Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας κο Βασίλη Κοντοζαμάνη και τον Επίκουρο Καθηγητή Επιδημιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων κο Γκίκα Μαγιορκίνη.

Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων αναφορικά με την αξιοπιστία των self tests και για το πως εξελίχθηκε η διαδικασία του 2ου τεστ και με ποιο τρόπο ελέγχεται αν τηρείται στη συνέχεια η προβλεπόμενη καραντίνα και η ιχνηλάτιση, απάντησε ο Επίκουρος Καθηγητής Επιδημιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων κος Γκίκας Μαγιορκίνης.

1η ερώτηση Δημοσιογράφου

Θεωρείτε αξιόπιστα τα self test δεδομένου ότι αρκετοί ειδικοί ισχυρίζονται ότι μπορούν να βγούν ψευδώς αρνητικά τα αποτελέσματα κατά 40%;

Η απάντηση του Γκίκα Μαγιορκίνη

Τα self test τα συγκεκριμένα τα έχουμε επιλέξει ώστε να δίνουν μικρό αριθμό ψευδώς αρνητικών. Με τα στοιχεία που έχουμε αν θεωρήσουμε πως ο επιπολασμός αυτή τη στιγμή είναι 1% στον πληθυσμό, η πιθανότητα να βγει ένα τεστ ψευδώς αρνητικό είναι λιγότερο από 1 στα 1.000.

Αρα λοιπόν μιλάμε για πολύ σπάνια γεγονότα και αυτά αποδεικνύονται από τα επί μέρους στοιχεία των συγκεκριμένων τεστ. Οπότε είναι εξαιρετικά αξιόπιστο το αποτέλεσμα που παίρνουμε σε αυτή τη φάση, αλλά και σε περιπτώσεις που θα ήταν περισσότερος ο επιπολασμός.

2η ερώτηση Δημοσιογράφου

Πόσο τοις εκατό έχει κάποιος με αρνητικό self test να είναι θετικός στον κορονοϊό και αν ανησυχεί ο αριθμός των θετικών στον κορονοϊό μαθητών, οι οποίοι εντοπίστηκαν από το self test και οι οποίοι ξεπερνούν τους εξακόσιους.

Απάντηση από τον Γκίκα Μαγιορκίνη

Με βάση τα στοιχεία που έχουμε η πιθανότητα να είναι θετικό ενώ έχει βγει αρνητικό το τεστ, με 1% επιπολασμό είναι λιγότερο από 1 στα 1.000. Αρα είναι εξαιρετικά απίθανο να συμβεί αυτό.

Οσον αφορά στον αριθμό των μαθητών πρέπει να το δούμε θετικά. Είναι 600 μαθητές και καθηγητές που τους προλάβαμε πριν φτάσουν στο σχολείο κι αυτό είναι το νόημα της συγκεκριμένης παρέμβασης, να σταματήσουμε τις μεταδόσεις.

Μαγιορκίνης-self test
3η ερώτηση Δημοσιογράφου

Μπορείτε να μας ενημερώσετε από τα πρώτα 600 self test, τα οποία βγήκαν θετικά, πως εξελίχθηκε η διαδικασία του 2ου τεστ και με ποιο τρόπο ελέγχεται αν τηρείται στη συνέχεια η προβλεπόμενη καραντίνα; Πόσο αποτελεσματική είναι η ιχνηλάτιση.

Απάντηση από τον Γκίκα Μαγιορκίνη

Οι διαδικασίες που ακολουθούνται σε αυτά τα προγράμματα προσυμπτωματικού ελέγχου.

Υπάρχει το πρώτο πέρασμα όπου βγαίνουν οι θετικοί και στη συνέχεια πρέπει να γίνει επιβεβαιωτική δοκιμασία.

Συνήθως αυτό που περιμένουμε να βρούμε είναι γύρω στο 20% με 30% να επαληθεύονται. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ξεπέρασε και το 70% η επαλήθευση το οποίο σημαίνει πως ως πρόγραμμα προσυμπτωματικού ελέγχου είχε εξαιρετικά μεγάλη επιτυχία.

Η ιχνηλάτιση ακολουθείται κανονικά με το που θα γίνει η επιβεβαίωση. Δεν διαφέρει ένα κρούσμα επιβεβαιωμένου self test από οποιοδήποτε άλλο κρούσμα.

Δείτε επίσης

Δεύτερο self test-Πέμπτη 15.04: Για όσους προσέλθουν στα Λύκεια και στα Ειδικά σχολεία
Εμβολιασμός εκπαιδευτικών: Την Τετάρτη 21 Απριλίου ανοίγει η πλατφόρμα για να κλείνουν ραντεβού
Ενημέρωση για υποχρεωτικό self test σε μαθητές, εκπ/κούς, ΕΕΠ-ΕΒΠ, λοιπό προσωπικό | Εγκύκλιος
Self test-Αυτοδιαγνωστικός έλεγχος νόσησης: Η Κοινή Υπουργική Απόφαση με όλες τις λεπτομέρειες της διαδικασίας

Δείτε ακόμη

Ζέττα Μακρή: Τηλεκπαίδευση για μαθητές θετικούς στον κορονοϊό-Δεν θα παίρνουν απουσίες
Βασιλακόπουλος-self test: 40% με 50% να είναι ψευδώς αρνητικό-Το θετικό είναι πραγματικά θετικό σε μεγάλο ποσοστό
15 ερωτήσεις και απαντήσεις για τη δια ζώσης επαναλειτουργία των Λυκείων και το self-testing
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση