Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μακρή-εκπαιδευτήρια Ράπτου: Τι είπε στη Βουλή για το κλείσιμο του σχολείου και τους υπεράριθμους μαθητές

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μακρή-εκπαιδευτήρια Ράπτου: Τι είπε στη Βουλή η Υφυπουργός για το κλείσιμο του σχολείου και τους υπεράριθμους μαθητές – Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης.

Μακρή-εκπαιδευτήρια Ράπτου

Η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ  κου Βασιλείου Κόκκαλη με θέμα: “Κραυγή αγωνίας από γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς & Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) για τα εκπαιδευτήρια Ν. ΡΑΠΤΟΥ“, συζητήθηκε στη Βουλή με την Υφυπουργό ΠΑΙΘ κα Ζέττα Μακρή.

Στις 22 Ιουλίου του 2022 εκδώσατε απόφαση να κλείσει το Λύκειο και το Δημοτικό των εκπαιδευτηρίων της αειμνήστου Μαίρης Ράπτου, ένα σχολείο ιστορικό, ανέφερε ο Βουλευτής απευθύνοντας τα ακόλουθα ερωτήματα στην κα Μακρή:

  • Συνέτρεχε ο λόγος του κινδύνου της σωματικής ακεραιότητας των μαθητών λόγω της στατικής επάρκειας ή ανεπάρκειας και λάβατε αυτό το πολύ σκληρό μέτρο να κλείσει ένα σχολείο;
  • Φροντίσατε να υπάρχει το σχέδιο μετεγγραφής των μαθητών εντός δεκαημέρου από τότε που ανακαλέσατε την άδεια, ώστε να μην αιφνιδιαστούν οι μαθητές αλλά και οι γονείς;
  • Αυτή τη στιγμή το σχολείο είναι ανοικτό λόγω προσωρινής δικαστικής απόφασης. Το συμφέρον των τρίτων εσείς πώς θα το προασπίσετε; Πώς προασπίζετε το συμφέρον των τρίτων; Πώς σκέφτεστε;
  • Οταν πήρατε την απόφαση να κλείσει το σχολείο συνέτρεχε τόσο σοβαρός λόγος, όπως η επικινδυνότητα του κτιρίου, η ασφάλεια των μαθητών, ώστε να δικαιολογήσει τέτοιου είδους μέτρο; Ταυτόχρονα, όταν πήρατε την απόφαση είχατε έτοιμο το σχέδιο για το πού θα πάνε αυτοί οι μαθητές;

Η απάντηση της Υφυπουργού ΠΑΙΘ

“Το σχολείο λειτουργεί με άδεια του 2013”, απάντησε η Υφυπουργός ΠΑΙΘ, “και σύμφωνα με την άδεια θα πρέπει να φοιτούν 300 μαθητές στο Δημοτικό. Άρα, λοιπόν, έχουμε 171 υπεράριθμους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του My School, στο Δημοτικό φοιτούν 471 μαθητές, στο λύκειο 257, σύνολο 728. Ομοίως, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι 200. Το σχολείο απασχολεί 88 εκπαιδευτικούς στο σύνολό του, Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο, εκ των οποίων οι 49 είναι στο Δημοτικό και στο Λύκειο”.

“Στο Λύκειο θα έπρεπε να φοιτούν 75 μαθητές.Φοιτούν 182 υπεράριθμοι, δηλαδή σύνολο υπεράριθμων μαθητών 353. Οι περισσότεροι από τους μισούς μαθητές που φοιτούν, τους 728, είναι υπεράριθμοι. Ακόμη και αν αυτήν τη στιγμή το σχολείο λειτουργούσε και δεν υπήρχαν λόγοι ανάκλησης της άδειας ή ακόμη και αν η δικαστική απόφαση, γιατί μέχρι στιγμής η δικαστική απόφαση δεν έχει ανακαλέσει την ανάκληση της άδειας, λειτουργεί, όπως είπατε, με προσωρινή διαταγή, έχει απαγορευτεί η εκτέλεση της απόφασης, οπότε ακόμη και τώρα αν λειτουργούσε, οι περισσότεροι από τους μισούς μαθητές δεν θα έπρεπε να φοιτούν στο σχολείο αυτό”.

Για “το συμφέρον των τρίτων” είπε

“Λέτε ότι έπρεπε να λάβει υπόψη του το Υπουργείο –γιατί άλλη είναι η δουλειά του δικαστηρίου και άλλη η δουλειά της Κυβέρνησης και γι’ αυτό ελεγχόμαστε, το είπατε και πάρα πολύ αυστηρά- δεν πρέπει να λάβουμε υπόψη τη βλάβη των τρίτων, δηλαδή των μαθητών εμείς, γιατί δεν τη λαμβάνει υπόψη το δικαστήριο.

Εγώ θα σας πω, λοιπόν, πώς τη λάβαμε υπόψη, χρησιμοποιώντας verbatim τη διατύπωση του δικαστηρίου. «Διαπιστώνεται αδυναμία της αιτούσας» -δηλαδή των εκπαιδευτηρίων, γιατί δεν είναι δικηγόροι όλοι αυτοί που μας ακούνε- «να παρέχει ως οφείλει εκ του καταστατικού της σκοπού εγγυήσεις ασφαλούς λειτουργίας και όχι επικίνδυνες για τους μαθητές και το εκπαιδευτικό και εν γένει υπαλληλικό προσωπικό της. Συνεπώς, συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος που υπαγορεύουν την άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης πράξης, της ανακλητικής της άδειας λειτουργίας, ανεξαρτήτως της δυσχερούς επανορθώσεως της βλάβης της αιτούσας, αν τυχόν δικαιωθεί στα πλαίσια της αιτήσεως ακύρωσης. Εν όψει των ανωτέρω και δεδομένου ότι οι λόγοι που προβάλλει η αιτούσα με την αίτηση ακυρώσεως δεν κρίνονται προδήλως βάσιμοι, κρίνει ότι η αίτηση αναστολής πρέπει να απορριφθεί»”.

Για τις μετεγγραφές των μαθητών του σχολείου είπε

“Οι μετεγγραφές των μαθητών του σχολείου που καταργείται γίνονται με ευθύνη του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης και χωρίς την αίτηση γονέα ή κηδεμόνα. Οι μετεγγραφές μαθητών ιδιωτικού γυμνασίου ή λυκείου που παύει να λειτουργεί, όπως έχουν τροποποιηθεί οι διατάξεις και ισχύουν, γίνονται με τη βάση των χωροταξικών δεδομένων και χωρίς την αίτηση γονέα ή κηδεμόνα για λόγους υπηρεσιακών αναγκών.

Για το δημοτικό 471 μαθητές θα απορροφηθούν σε 433 ήδη υφιστάμενες κενές θέσεις ή θα απορροφώνται εν πάση περιπτώσει, 25 μαθητές θα κατανεμηθούν σε νέα τμήματα και 13 μαθητές που δεν έχουν δηλώσει διεύθυνση μπορούν να κατανεμηθούν είτε στα υφιστάμενα είτε σε νέα τμήματα, γιατί η Λάρισα έχει υπερεπάρκεια θέσεων. Για το λύκειο οι 257 μαθητές θα απορροφώντο σε 223 ήδη υφιστάμενες κενές θέσεις και θα μπορούσαν να δημιουργηθούν 3 νέα τμήματα συνολικής δυναμικότητας 81 μαθητών για τους υπόλοιπους 34 μαθητές”.

Δείτε ολόκληρη τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης ΕΔΩ 

Δείτε σχετικά

Εκπαιδευτήρια Ράπτου: Ανακοινώσεις ΟΙΕΛΕ και ΑΔΗΚ- Ερωτήσεις στη Βουλή για το ενδεχόμενο κλείσιμο του σχολείου 

Δείτε επίσης

Υπηρέτηση οργανικής για νεοδιόριστους: Τι είπε στη Βουλή η Υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή-Θέμα Μουσικών ΤΕ16 

Διατάξεις για άδειες δημοσίων υπαλλήλων σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση