Μακρή-Δυνητική αργία εκπαιδευτικού: Από 1.122 εκπαιδευτικούς της ΔΙΔΕ Πειραιά αρνήθηκαν αξιολόγηση 27 – Υποχρεωτική η εφαρμογή του νόμου.
Μακρή-Δυνητική αργία εκπαιδευτικού
“Η εφαρμογή ενός νόμου δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια του πολίτη ούτε του εκπαιδευτικού. Είναι υποχρεωτική”, ανέφερε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΚΚΕ κου Νικόλαου Αμπατιέλου σχετικά με τη θέση σε Δυνητική Αργία εκπαιδευτικού και μέλους της ΕΛΜΕ Πειραιά από τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ κο Κυριάκο Πιερρακάκη για συμμετοχή της σε κινητοποίηση ενάντια στην αξιολόγηση, για τη συνδικαλιστική της δράση όπως ανέφερε ο Βουλευτής.
Η Δυνητική Αργία της εκπαιδευτικού από τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ, σύμφωνα με τον Βουλευτή του ΚΚΕ, έρχεται απέναντι στην ίδια την ομόφωνη απόφαση του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Αττικής που με «πέντε-μηδέν» αποφάσισε την αθώωσή της και αυτήν την απόφαση ο Υπουργός τελικά δεν την έλαβε υπ’ όψιν του.
Απαντώντας η κα Μακρή ανέφερε ότι σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα, το Ανώτατο Μονοπρόσωπο Όργανο – στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Υπουργός Παιδείας – μπορεί, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, να θέσει σε δυνητική αργία τον υπάλληλο για συγκεκριμένους λόγους, στους οποίους περιλαμβάνεται και η άσκηση πειθαρχικής δίωξης, για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης και στη συγκεκριμένη περίπτωση – παρά την αντίθετη γνωμοδότηση του Πειθαρχικού Συμβουλίου – ο Υπουργός εξέτασε, αξιολόγησε τα πραγματικά περιστατικά, σε σχέση με τα αποδιδόμενα πειθαρχικά παραπτώματα στην εκπαιδευτικό, τη βαρύτητα της τέλεσής τους και την έθεσε σε δυνητική αργία.
Από τους 1.122 εκπαιδευτικούς τις ΔΙΔΕ Πειραιά αρνήθηκαν να αξιολογηθούν 27
Αναφερόμενη η Υφυπουργός στα λεγόμενα του Βουλευτή για κύμα το οποίο θα ανατρέψει την αξιολόγηση και για τις αντιδράσεις που υπάρχουν επεσήμανε ότι στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά από του υπάρχοντες 1.122 εκπαιδευτικούς αρνήθηκαν να αξιολογηθούν 27, λέγοντας χαρακτηριστικά:
“Δεν μπορώ, λοιπόν, να ακούω κάθε φορά εδώ για παλλαϊκό κύμα ή για κατάργηση, για τον τρόπο που σηκώνονται, για τους κομμουνιστές που είναι πρωτοπόροι. Από τους χίλιους εκατόν είκοσι δύο, οι είκοσι επτά. Η πλειοψηφία που είναι συντριπτικότατη, συμμετέχει στην αξιολόγηση. Την πιστεύει, την υποστηρίζει. Και σε ό,τι μας αφορά, αντιλαμβάνομαι τις ιδεολογικές διαφορές, το είπα και στην πρωτολογία, αλλά μέχρι εκεί. Η υποχρέωση να εφαρμοστούν οι νόμοι ισχύει για όλους και καλά θα κάνετε να εξηγήσετε στους συνδικαλιστές συναδέλφους σας, ότι έχουν -βεβαίως- το δικαίωμα να αντιδρούν, έχουν το δικαίωμα να κάνουν απεργίες, έχουν το δικαίωμα να διατυπώνουν την άποψή τους -αλίμονο, κανείς δεν τους δαιμονοποιεί ή κατηγορεί γι’ αυτό- αλλά δεν έχουν το δικαίωμα να εμποδίζουν την εφαρμογή των νόμων”.
Τέλος η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ παρέθεσε το χρονικό της θέσης της εκπαιδευτικού σε Δυνητική Αργία
- Ο Διευθυντής του 8ου Λυκείου Πειραιά με έγγραφό του ενημέρωσε τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά ότι στις 5-3-2024 είχε προγραμματιστεί να γίνει σύμφωνα με τον νόμο αξιολόγηση μιας εκπαιδευτικού από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτικός ήταν νεοδιόριστη και κατά τον νόμο είναι υποχρεωτικό να αξιολογηθεί για να γίνει μόνιμη.
- Η εκπαιδευτικός για την οποία μας ελέγχετε, με τις πράξεις της παρακώλυσε και παρεμπόδισε την υλοποίηση της αξιολόγησης της εκπαιδευτικού και προκάλεσε αναστάτωση στη σχολική μονάδα. Αποπροσανατολίστηκαν οι μαθητές και διεκόπη η εκπαιδευτική διαδικασία. Για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση λόγω της φασαρίας, αναβλήθηκε η αξιολόγηση της εκπαιδευτικού, η κατά τον νόμο αξιολόγηση για να γίνει μόνιμη.
- Στη συνέχεια, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά έδωσε έγγραφη εντολή να γίνει ΕΔΕ, να διερευνηθεί η υπόθεση και να αποδοθούν τυχόν πειθαρχικές ευθύνες σε οποιονδήποτε εμπλεκόμενο.
- Από τα αποδεικτικά στοιχεία της ΕΔΕ προέκυψε ότι η εκπαιδευτικός διέπραξε πειθαρχικά παραπτώματα και προτάθηκε να ασκηθεί πειθαρχική δίωξη.
- Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρέπεμψε την εκπαιδευτικό στο Πειθαρχικό Συμβούλιο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, για να αποφανθεί το Συμβούλιο εάν έχουν τελεστεί τα εξής πειθαρχικά παραπτώματα: της χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπούς ή ανάρμοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός της Υπηρεσίας, της παράβασης υπαλληλικού καθήκοντος που προσδιορίζεται από τις υποχρεώσεις που επιβάλλουν στον υπάλληλο οι κείμενες διατάξεις, εντολές και οδηγίες και της παράβασης καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα.
- Το Πειθαρχικό είναι σε εξέλιξη και ούτε γνωρίζουμε, ούτε εμπλεκόμαστε και ούτε θέλουμε να γνωρίζουμε την εξέλιξη.
- Σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα, το Ανώτατο Μονοπρόσωπο Όργανο -στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Υπουργός Παιδείας- μπορεί, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, να θέσει σε δυνητική αργία τον υπάλληλο για συγκεκριμένους λόγους, στους οποίους περιλαμβάνεται και η άσκηση πειθαρχικής δίωξης, για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης.
- Επειδή τα παραπτώματα που αναφέρθηκαν μπορούν να επισύρουν την ποινή της οριστικής παύσης, το ΥΠΑΙΘΑ ζήτησε από το Πειθαρχικό Συμβούλιο να γνωμοδοτήσει, για τη θέση ή μη, σε δυνητική αργία της εκπαιδευτικού.
- Η γνώμη του Πειθαρχικού Συμβουλίου δεν είναι δεσμευτική, για τον Υπουργό. Ο Υπουργός αξιολογεί -ως έχει υποχρέωση, όχι μόνο νομική, αλλά και ηθική- τη βαρύτητα των πειθαρχικών παραπτωμάτων.
- Στη συγκεκριμένη περίπτωση -παρά την αντίθετη γνωμοδότηση του Πειθαρχικού Συμβουλίου- ο Υπουργός εξέτασε, αξιολόγησε τα πραγματικά περιστατικά, σε σχέση με τα αποδιδόμενα πειθαρχικά παραπτώματα στην εκπαιδευτικό, τη βαρύτητα της τέλεσής τους και την έθεσε σε δυνητική αργία.
- Το σκεπτικό της απόφασης και το αιτιολογικό. Ότι «η εκπαιδευτικός προκάλεσε αναστάτωση στους συναδέλφους της και στους μαθητές με φωνασκίες, θόρυβο και συνθήματα, προκειμένου να παρεμποδίσει τη διαδικασία αξιολόγησης και την ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας. Ταυτόχρονα, παρεμπόδισε και την διαδικασία της αξιολόγησης έτερου εκπαιδευτικού, με την πρόκληση ταραχής και ψυχικής πίεσης, προτάσσοντας τη συνδικαλιστική της ιδιότητα, με αποτέλεσμα να διασαλευθεί η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας, καθώς και το κύρος της». Αυτή η συμπεριφορά, κατά τη δική μας γνώμη, δεν συνάδει.
Δείτε επίσης
Δυνητική αργία σε εκπαιδευτικό: Η ΑΔΕΔΥ στηρίζει τις κινητοποιήσεις και ζητά να ανακληθεί η Απόφαση
Μητσοτάκης για αξιολόγηση στο δημόσιο και την επερχόμενη Συνταγματική Αναθεώρηση
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/makri-dinitiki-argia-ekpaideytikou-tireitai-o-nomos-apo-1122-ekpaideytikous-tis-dide-peiraia-arnithikan-axiologisi-27/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.