Μακρή για Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς-πλατφόρμα stop bullying-κινητά στα σχολεία-σχολικές εκδρομές – Συνέντευξη στην Απογευματινή.
Μακρή για Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς
Συνέντευξη στην Απογευματινή και την δημοσιογράφο Ισμήνη Χαραλαμποπούλου παραχώρησε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή μιλώντας, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, για θέματα που απασχολούν τη σχολική κοινότητα και αφορούν σε φαινόμενα που παρατηρούνται στο σχολείο, μεταφέρονται από και προς αυτό και απαιτούν την άμεση, διαρκή και στοχευμένη δράση για την προστασία παιδιών και εφήβων.
Μεταξύ άλλων η κα Μακρή μίλησε για αύξηση των Ψυχολόγων και των Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία και για ένα σημαντικό βήμα για την υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολικό περιβάλλον.
Συγκεκριμένα ανέφερε πως “Από τους, σχεδόν, 360 το 2020, πριν από την έναρξη των διορισμών, πλέον αγγίζουν τους 4.800 και θα ενισχύονται διαρκώς, ενώ κάθε χρόνο θα προσλαμβάνονται, περίπου, 2.000 αναπληρωτές. Για την τρέχουσα σχολική χρονιά, έχουν προσληφθεί 1607 του κλάδου ΠΕ23-Ψυχολόγων και 1198 κλάδου ΠΕ30-Κοινωνικών Λειτουργών”.
Επίσης αναφέρθηκε την πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr, στην οποία έως 19.11.2024 είχαν υποβληθεί 635 αναφορές από γονείς και 60 από μαθητές, από τις οποίες οι 362 αφορούν στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και οι 333 στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, για τα κινητά στα σχολεία και τις σχολικές εκδρομές.
Ακολουθεί η συνέντευξη
Ας ξεκινήσουμε με την αντιμετώπιση του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Η εθνική στρατηγική της Κυβέρνησης για την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση, την αποκάλυψη, την διαχείριση και την αντιμετώπιση περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού είναι ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός.
Η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr ξεκίνησε τη λειτουργία της από την προηγούμενη σχολική χρονιά και, από τον Απρίλιο του 2024 ως τις 19 Νοεμβρίου 2024, έχουν δημιουργηθεί 2271 προφίλ από γονείς και κηδεμόνες και 254 προφίλ από μαθήτριες και μαθητές ενώ είχαν υποβληθεί 635 αναφορές από γονείς και 60 από μαθητές, από τις οποίες οι 362 αφορούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και οι 333 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
«Καμία καταγγελία δεν θα χαθεί, κανένα παιδί δεν θα αισθανθεί ότι εμπιστεύτηκε την Πολιτεία και δεν βρήκε ανταπόκριση σε μια τόσο δύσκολη προσωπική στιγμή όπως είναι η καταγγελία ενός περιστατικού βίας και εκφοβισμού» όπως είχε διαβεβαιώσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στον διάλογο του με μαθητές, κατά την διάρκεια της παρουσίασης της εθνικής στρατηγικής για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.
Η συχνότητα και η ένταση της αγριότητας του φαινομένου μάς προβληματίζει, μας κινητοποιεί και μας ωθεί στη λήψη νέων μέτρων και στην επικαιροποίηση των ήδη υπαρχόντων με την αυστηροποίησή τους ως προς τις συνέπειες και την κλιμάκωσή τους.
Το πρόβλημα είναι μπροστά μας αλλά μπροστά μας είναι και οι λύσεις!
Εκτός των άλλων μέτρων, θα ήθελα να σταθώ στην αύξηση των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία καθώς αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολικό περιβάλλον.
Από τους, σχεδόν, 360 το 2020, πριν από την έναρξη των διορισμών, πλέον αγγίζουν τους 4.800 και θα ενισχύονται διαρκώς, ενώ κάθε χρόνο θα προσλαμβάνονται, περίπου, 2.000 αναπληρωτές. Για την τρέχουσα σχολική χρονιά, έχουν προσληφθεί 1607 του κλάδου ΠΕ23-Ψυχολόγων και 1198 κλάδου ΠΕ30-Κοινωνικών Λειτουργών.
Ένα πρόσθετο ψηφιακό εργαλείο που συμπληρώνει τις δράσεις της εθνικής μας στρατηγικής για την προστασία κάθε παιδιού, τόσο εντός όσο και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος, είναι η εφαρμογή SafeYOUth, μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Ελληνικής Αστυνομίας.
Για να περάσουμε στο «συγκοινωνούν δοχείο» του μέτρου της απαγόρευσης της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, μιας συνήθειας που συνδέεται σε πολλές περιπτώσεις και με εκδηλώσεις ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.
Ο αγώνας μας κατά του bullying είναι διαρκής και αδιαπραγμάτευτος και θα εφαρμόσουμε, απαρέγκλιτα, όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της σχολικής κοινότητας με το πιο πρόσφατο μέτρο να είναι η αυστηροποίηση στην αντιμετώπιση του φαινομένου της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στο σχολικό περιβάλλον.
Η εκπαιδευτική κοινότητα ζητούσε την επιβολή συνεπειών μια και η απαγόρευση χρήσης των κινητών ίσχυε, ήδη, χωρίς όμως επιπτώσεις και το ΥΠΑΙΘΑ όφειλε να δώσει τα σωστά εργαλεία στους εκπαιδευτικούς για την ομαλή λειτουργία των σχολείων.
Σύμφωνα με το νέο κανονισμό λειτουργίας των σχολείων, απαγορεύεται, ρητά, η εμφανής κατοχή και η χρήση κινητών τηλεφώνων ακόμη και στο διάλειμμα και οι κυρώσεις είναι αυστηρές για τους μαθητές που φωτογραφίζουν, μαγνητοφωνούν ή βιντεοσκοπούν συμμαθητές ή καθηγητές τους μέσα στο σχολείο, ξεκινώντας από ημερήσια έως και πενθήμερη αποβολή και θα καταλήγουν ακόμα και στην αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για παιδιά που παραβίασαν τα προσωπικά δεδομένα των συμμαθητών τους.
Tο μέτρο αυτό ηταν απαραίτητο, αποτελεί μέρος ενός καθορισμένου και δομημένου πλαισίου κλιμακούμενων συνεπειών, εφαρμόζεται στα σχολεία και αποδίδει καθώς και τα ίδια τα παιδιά έχουν συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητά του.
Το σχολικό περιβάλλον πρέπει να είναι ένα φιλόξενο και ασφαλές περιβάλλον μάθησης, κοινωνικοποίησης, καλλιέργειας δεξιοτήτων, αρχών και αξιών.
Η βία δεν έχει καμία θέση στα σχολεία μας και αυτό δεν είναι μια απλή διαπίστωση αλλά μια κάθετη δήλωση που απαιτεί δραστική πρόληψη και συστηματική αντιμετώπιση όλων των παραγόντων που επηρεάζουν το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Σχετικά με την ερώτησή σας για τις σχολικές εκδρομές το μόνο που μπορώ να σας πω αυτή την στιγμή είναι ότι βρισκόμαστε στη φάση της διαβούλευσης με τους εκπαιδευτικούς ώστε να καταλήξουμε στο τελικό πλαίσιο. Ο σχεδιασμός θα προβλέπει και θα οριοθετεί την ευθύνη των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών και γονέων και κηδεμόνων απέναντι στο θεσμό των σχολικών εκδρομών και στην ομαλή πραγματοποίησή τους, ώστε όλοι οι συμμετέχοντες να απολαμβάνουν τα οφέλη των εκπαιδευτικών εκδρομών και να μένουν σε όλους οι καλύτερες αναμνήσεις από ένα τόσο σημαντικό κεφάλαιο της σχολικής ζωής.
Δείτε επίσης
Κρατικός προϋπολογισμός για την Παιδεία 2025: Αυξημένος κατά 141 εκατ. € σε σχέση με το 2024
Πιερρακάκης: Βοηθός δασκάλου στην Παράλληλη-συνέχεια διορισμών-2 αθλητικά σχολεία-άδεια μητρότητας
Μακρή για Πίνακες εκπαιδευτικών: Σε συζητήσεις με το ΑΣΕΠ βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας
Αυξήσεις με μείωση εισφορών υγείας: Ελάχιστες και αντιφατικές – Πίνακας μισθολογικών αλλαγών
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/makri-gia-psichologous-kai-koinonikous-leitourgous-platforma-stop-bullying-kinita-sta-scholeia-scholikes-ekdromes/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.