Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μακρή για Σχολικούς Νοσηλευτές: Προϋπηρεσία στα Νοσοκομεία-προσλήψεις και διορισμοί-καθηκοντολόγιο-ΑΔΥΜ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μακρή για Σχολικούς Νοσηλευτές: Προϋπηρεσία στα Νοσοκομεία-προσλήψεις και διορισμοί-καθηκοντολόγιο-ΑΔΥΜ – Τι απάντησε στη Βουλή στα πλαίσια Ερώτησης.

Μακρή για Σχολικούς Νοσηλευτές

“Η προϋπηρεσία που προσμετράται στον πίνακα του ΑΣΕΠ είναι προϋπηρεσία αναπληρωτή και μόνο, καθώς πριμοδοτείται η υπηρεσία που προσφέρεται στο πλαίσιο προσλήψεων από το Υπουργείο Παιδείας για την κάλυψη των λειτουργικών κενών στα σχολεία με συμβάσεις ΙΔΟΧ κάθε έτος”, αναφέρεται σε Απάντηση της Υφυπουργού ΠΑΙΘΑ κα Ζ. Μακρή σε Ερώτηση της Ελληνικής Λύσης στη Βουλή, με θέμα την προσμέτρηση προϋπηρεσίας Σχολικών Νοσηλευτών ΠΕ25 σε Νοσοκομεία προς διαμόρφωση του κατάλληλου σε μέγεθος αριθμητικού συνόλου μορίων, προκειμένου για την πρόσληψή τους σε σχολεία της Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπαίδευσης, και αφετέρου, να στελεχωθούν με Σχολικούς Νοσηλευτές όλα τα σχολεία της χώρας.

Αναφορικά με την προϋπηρεσία, επισημαίνει η κα Μακρή, ισχύει η παρ. 4 του άρθρου 61 του ν.4589/2019 (Α΄13): «Για τον υπολογισμό των μονάδων εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας λαμβάνεται υπόψη η συνολική διάρκεια της πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 34 του άρθρου 6 του ν. 3027/2002 (Α΄ 152), της παρ. 4 του άρθρου 41 του ν. 3762/2009 (Α΄ 75) και της παρ. 4 του άρθρου 23, σε συνδυασμό με την παρ. 2 του άρθρου 6 και την παρ. 1.β του άρθρου 17 του ν. 3699/2008, που έχει πραγματοποιηθεί στον κλάδο για τον οποίο τίθεται η υποψηφιότητα ανεξάρτητα από την εκπαιδευτική δομή, στην οποία πραγματοποιήθηκε.» και αυτό ισχύει για όλους τους εκπαιδευτικούς και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, καθώς το πλαίσιο διορισμών και προλήψεων είναι ενιαίο.

Διορισμοί και προσλήψεις Σχολικών Νοσηλευτών ΠΕ25

Η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ παραθέτει επίσης τους αριθμούς μόνιμων διορισμών και προσλήψεων Σχολικών Νοσηλευτών ΠΕ25:

  • Τα τελευταία 4 έτη ο αριθμός των μόνιμων μελών ΠΕ25 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (στις ΣΜΕΑΕ) έχει αυξηθεί από 34 (Μάρτιος 2020) σε 202 (Μάρτιος 2024). Επιπλέον, εν συνεχεία διενεργήθηκαν 150 διορισμοί που δημοσιεύθηκαν στο ΦΕΚ 31/ΑΣΕΠ/31-7-2024.
  • Για το νέο σχολικό έτος 2024-2025, το ΥΠΑΙΘΑ επιδιώκοντας τη στελέχωση των σχολείων ειδικής αγωγής και γενικής εκπαίδευσης, καθώς και των δομών ειδικής αγωγής με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, διενήργησε την 1η φάση προσλήψεων στις 30/8/2024 με 5.539 προσλήψεις αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.
  • Σημειώνεται ότι για την εξειδικευμένη υποστήριξη συνολικά στη χώρα κατά την 1η φάση προσλήφθηκαν συνολικά 1.954 αναπληρωτές ΠΕ25, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος αριθμός σε αντίστοιχη φάση.
  • Οι αντίστοιχες περσινές προσλήψεις ήταν συνολικά 1.371 για ΣΜΕΑΕ και εξειδικευμένη υποστήριξη.

Μη εύρεση υποψηφίων στον πίνακα των ΠΕ25 του ΑΣΕΠ

Σε κάθε περίπτωση, τονίζει η κα Μακρή, καθίσταται σαφές ότι η ραγδαία αύξηση του αριθμού των κενών και των προσλήψεων οδηγεί και σε μη εύρεση υποψηφίων στον πίνακα των ΠΕ25 του ΑΣΕΠ.

Θεσμοθέτηση ΑΔΥΜ

Επιπροσθέτως η κα Μακρή αναφέρει ότι το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, προκειμένου να προασπίσει την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στη σχολική μονάδα, στο μέρος που του αναλογεί, θεσμοθέτησε ανάμεσα στα άλλα την ανάγκη ύπαρξης του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) (υποπαρ. 1 της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4229/2014, Α΄ 8/2014).

Με την Φ.6/304/75662/Γ1/15-05-2014 ΚΥΑ (Β΄1296) «Καθορισμός του τύπου, του περιεχομένου, των όρων και προϋποθέσεων κατάρτισης, χορήγησης, φύλαξης, επεξεργασίας και αξιοποίησης του Ατομικού Δελτίου Υγείας του Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)» υλοποιήθηκε η εκ του νόμου υποχρέωση για το Α.Δ.Υ.Μ. όπως επίσης και ο τρόπος αξιοποίησής του αλλά και οι υποχρεώσεις που γεννώνται από αυτό.

Η δε ερμηνευτική εγκύκλιος με Υ1/Γ.Π./οικ.46580 /27-05-2014 (ΑΔΑ: ΒΙΙ6Θ-9ΞΤ) έδωσε σε μεγαλύτερη ανάλυση όλες τις απαιτούμενες διευκρινίσεις.

Το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού που αποτελεί ΝΠΔΔ του Υπουργείου Υγείας συνέταξε τους «Οδηγούς» για «Πρώτες Βοήθειες για παιδιά» που βρίσκονται αναρτημένοι στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπ. Υγείας.

Με την παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α΄199) προβλέφθηκε η δυνατότητα στήριξης μαθητών από Σχολικό Νοσηλευτή κατόπιν γνωμάτευσης δημόσιου νοσοκομείου.

Καθηκοντολόγιο Σχολικών Νοσηλευτών ΠΕ25

Με την Υπ. Απόφαση με αρ. 88348/Δ3/2018 (Β΄2038) «Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών και του κλάδου ΔΕ01 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης» και ειδικότερα με την παρ. 6 του άρθρου 1 δόθηκε στον Σχολικό Νοσηλευτή η αρμοδιότητα να

«6. Διαμορφώνει σχέδιο επείγουσας παρέμβασης λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των υποστηριζόμενων μαθητών. Σε συνεργασία με το διευθυντή του σχολείου ενημερώνει και δίνει κατάλληλες οδηγίες στο προσωπικό του σχολείου προκειμένου να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στη λήψη μέτρων πρώτων βοηθειών για την αντιμετώπιση έκτακτου περιστατικού, ακόμα και στην περίπτωση απουσίας του από τη σχολική μονάδα».

Πέραν των ανωτέρω, σύμφωνα με την παρ. 18 του ίδιου άρθρου, ο Σχολικός Νοσηλευτής

«18. Επιπλέον των κύριων καθηκόντων του που σχετίζονται με την κάλυψη των αναγκών των υποστηριζόμενων μαθητών:

α) Υποστηρίζει όλους τους μαθητές/τριες της σχολικής μονάδας τοποθέτησής του/της ……….

β) φροντίζει για τη διαμόρφωση του φαρμακείου του σχολείου,

γ) ενημερώνει και συμβουλεύει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς για θέματα υγείας, για την προστασία του σχολείου από ιογενείς καταστάσεις, εποχιακές λοιμώξεις και επιδημίες όπως και για την αποφυγή μεταδιδόμενων νοσημάτων,

δ) συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για την οργάνωση και υλοποίηση προγραμμάτων αγωγής υγείας,

ε) διοργανώνει σεμινάρια παροχής πρώτων βοηθειών στο προσωπικό του σχολείου, με πιστοποιημένους εκπαιδευτές, στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης,

στ) σε συνεννόηση με το διευθυντή του σχολείου αναλαμβάνει την επικοινωνία με τις υγειονομικές υπηρεσίες σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του και ζ) συνεργάζεται με το διευθυντή του σχολείου για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της υγιεινής του σχολικού περιβάλλοντος (αίθουσες, κοινόχρηστοι χώροι, κυλικείο, κ.α.), και συνιστά τη λήψη των απαραίτητων μέτρων για την προστασία των μαθητών.».

Συμπερασματικά, η Συνταγματική υποχρέωση για την διασφάλιση της ζωής και της ασφάλειας του παιδιού είναι δεσμευτική για την Πολιτεία και τους λειτουργούς της.

Οι υποχρεώσεις που έλκονται από το Α.Δ.Υ.Μ. αφορούν τόσο το εκπαιδευτικό όσο και το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό της σχολικής μονάδας.

Δείτε επίσης

Ολα τα καθηκοντολόγια εκπ/κών-ΕΕΠ-ΕΒΠ-Σχολ. Νοσηλευτών-Συμβ. Εκπ/σης-Δ/ντών, σε σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Σύλλ. διδασκόντων 

Σχετικά με το ΑΔΥΜ-Ατομικό Δελτίο Υγείας του Μαθητή: Εγγραφο του Υπουργείου Παιδείας 

Ενημέρωση για το ΑΔΥΜ – ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ

ΦΕΚ: Ηλεκτρονική έκδοση ΑΔΥΜ Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή-Η διαδικασία, ο τύπος, το περιεχόμενο 

Δείτε επίσης

Διορισμοί 2019-2024: 38.558 θέσεις εκπ/κών και ΕΕΠ/ΕΒΠ: Παράθεση στοιχείων αποφάσεων ΠΥΣ από το Υπ. Εσωτερικών

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply