Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μακρή-Σχολικοί Νοσηλευτές: 2.018 προσλήψεις έως 04.10-Ποσοστό κάλυψης 79%

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μακρή-Σχολικοί Νοσηλευτές: Μέχρι 4 Οκτωβρίου έχουν προσληφθεί 2.018 αναπληρωτές κλάδου ΠΕ25 με ποσοστό κάλυψης 79% – Τι συζητήθηκε στη Βουλή στα πλαίσια Επίκαιρης Ερώτησης.

“Μέχρι τις 4 Οκτωβρίου του 2021 έχουν προσληφθεί συνολικά δύο χιλιάδες δεκαοχτώ αναπληρωτές κλάδου ΠΕ25, δηλαδή Σχολικών Νοσηλευτών με ποσοστό κάλυψης 79%.

Και πρέπει να τονιστεί ότι στην Πρώτη φάση των προσλήψεων υπήρχαν ενενήντα δύο επιπλέον πρόσθετα κενά του κλάδου ΠΕ Σχολικών Νοσηλευτών για τα οποία, δεν βρέθηκαν υποψήφιοι.

Ομοίως, στη Δεύτερη φάση πρόσληψης υπήρξαν τριάντα πέντε κενά για πρόσληψη ΠΕ σχολικών νοσηλευτών, όπου επίσης δεν βρέθηκαν υποψήφιοι”.

Τα παραπάνω ανέφερε

στα πλαίσια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή την Δευτέρα 18.10.2021 η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή, προσθέτοντας:

“Για να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα

τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου του 2021 κατά πλειοψηφία στη Βουλή ψηφίστηκε η τροπολογία του Υπουργείου μας, με την οποία παρέχεται εφεξής η δυνατότητα πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών, εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης που είναι ενταγμένοι στον αξιολογικό πίνακα κατάταξης Α του ΑΣΕΠ του κλάδου ΠΕ8702 νοσηλευτικής, εφόσον οι λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχολικούς νοσηλευτές του κλάδου ΠΕ25 δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν από τα μέλη που είναι ενταγμένα στον αξιολογικό πίνακα Γ1 του ΑΣΕΠ του οικείου κλάδου, όπως είναι και η περίπτωσή μας τώρα”. 

Η Επίκαιρη Ερώτηση

ήταν του του ΣΤ΄ Αντιπροέδρου της Βουλής και Βουλευτή Λάρισας του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Γεωργίου Λαμπρούλη, με θέμα: “Άμεση κάλυψη αναγκών σε σχολικούς νοσηλευτές“, ο οποίος τόνισε 2 σημεία:

  • Το πρώτο για την έλλειψη Σχολικών Νοσηλευτών  η οποία θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των παιδιών, προσθέτοντας επιπλέον δυσκολίες στις οικογένειες και
  • το δεύτερο που έχει να κάνει με τη διαδικασία έγκρισης των αιτήσεων, η οποία διαδικασία για έγκριση Σχολικού Νοσηλευτή είναι χρονοβόρα.
Η κα Μακρή συνέχισε αναφέροντας ότι:

“Επανακαθορίζεται η διαδικασία κάλυψης των κενών θέσεων σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η διαδικασία αυτή επεκτείνεται και μετά την 11η  Οκτωβρίου

κάθε σχολικού έτους και στα ΚΕΔΑΣΥ μέσω ειδικής πρόσκλησης, πρόσληψης εφόσον διαπιστώνεται αδυναμία κάλυψης των λειτουργικών αναγκών, που οφείλεται είτε στην άρνηση ανάληψης υπηρεσίας –γιατί το αντιμετωπίζουμε κι αυτό- είτε στην παραίτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, είτε τέλος στον μη επαρκή αριθμό των υποψηφίων.

Για τις τοποθετήσεις των προσληφθέντων σημειώνεται ότι κάθε διεύθυνση εκπαίδευσης είναι αρμόδια για την ιεράρχηση των αναγκών της, καθώς επίσης και για τον προσδιορισμό του αριθμού των κενών, όπως αναφέρεται στη σχετική ρυθμιστική απόφαση για τους αναπληρωτές.

Η πάγια πρόθεση του Υπουργείου μας είναι η κάλυψη του συνόλου των δηλωθέντων και επιβεβαιωμένων από τις περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης λειτουργικών κενών με μόνιμους διορισμούς ή και την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Κατά περίπτωση όμως,

υπάρχουν διοικητικοί, οικονομικοί περιορισμοί, για παράδειγμα περιορισμένες οικονομικές πιστώσεις ανά περιφέρεια, οι οποίες είναι και αυτές ένα πρόσθετο εμπόδιο”.

 Ο κος Λαμπρούλης στη συνέχεια

κατέθεσε στα πρακτικά την μαρτυρία μιας μητέρας με παιδί με διαβήτη τύπου 1 καλώντας την Κυβέρνηση να δώσει λύση άμεσα, αναφέροντας χαρακτηριστικά:

“H αγωνία μιας μάνας

που έχει ένα παιδί με διαβήτη τύπου 1 και η οποία έχασε τη δουλειά της ακριβώς γιατί έπρεπε να είναι στα κάγκελα ή μέσα στο σχολείο για να συνδράμει το παιδί της, το οποίο έχει αντλία ινσουλίνης και η οποία έκχυση ινσουλίνης μπορεί να σου κάνει είτε υπεργλυκαιμία είτε υπογλυκαιμία, ανάλογα με τη δραστηριότητα του παιδιού.

Η μάνα αυτή λοιπόν, είναι εξαναγκασμένη να βρίσκεται στη σχολική μονάδα, προκειμένου όταν και αν χρειαστεί να παρακολουθεί, να συνδράμει, να παρεμβαίνει για το παιδί της”.

Η κα Μακρή απάντησε πως:

“Έχουμε βεβαίως εκ διαμέτρου διαφορετικές πολιτικές αφετηρίες. Αυτό, όμως, δεν μας εμποδίζει να συμφωνήσουμε ότι πράγματι και ένα παιδί να έχει την ανάγκη αυτό είναι ένα θέμα που πρέπει να μας κινητοποιήσει και να μας ευαισθητοποιήσει.

Θεωρώ, όμως, ότι αυτή η γενικόλογη αναφορά σας

στην αναλγησία του δικού μας Υπουργείου δεν νομίζω ότι είναι πραγματικότητα ειδικά μετά την απάντηση που έδωσα στην πρωτολογία μου όπου κατέδειξα τις δυσκολίες που υπάρχουν που δεν οφείλονται σε αναλγησία”.

Ακολούθως παρέθεσε στοιχεία και διευκρινίσεις για τις προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ αναφέροντας πως:

“Οι προσλήψεις αναπληρωτών μελών ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού γίνονται με βάση τα δηλωθέντα λειτουργικά κενά.

Και όλα αυτά ο αριθμός των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης εγκρίνονται με σχετική πράξη της Υπουργού.

Σε ό,τι αφορά τις πιστώσεις

για τις προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για το σχολικό έτος ’21 – ’22  διατίθενται από τη χρήση πόρων του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Επιτρέπεται, επίσης, η χρήση πόρων από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του ΠΔΕ

του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή τόσο προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας όσο και μελών ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού που θα προσληφθούν και στο πλαίσιο της δράσης για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών από την εμφάνιση και διασπορά του COVID – 19.

Πέραν αυτών

για το τρέχον σχολικό έτος για την κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων και δομών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης υπάρχουν πιστώσεις και διατίθενται από το εθνικό στρατηγικό πλαίσιο αναφοράς.

Για το σχολικό έτος ’21 – ’22 το Υπουργείο μας,

επιδιώκοντας τη στελέχωση των σχολικών μονάδων και των δομών ειδικής αγωγής για την πληρέστερη δυνατή κάλυψη των αναγκών του μαθητικού πληθυσμού έχει προβεί σήμερα στην υλοποίηση δύο φάσεων προσλήψεων πέντε χιλιάδων εβδομήντα επτά συνολικά αναπληρωτών μελών ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού για όλα τα προγράμματα και τις δομές στις οποίες μπορούν να απασχοληθούν με την πρώτη φάση να πραγματοποιείται ήδη από τις 26/8/21.

Το Υπουργείο μας, αφού συγκέντρωσε τα λειτουργικά κενά

σε αναπληρωτές ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού από τις αρμόδιες αποκεντρωμένες υπηρεσίες, προχώρησε στην κατανομή τους σύμφωνα με τις υφιστάμενες πιστώσεις των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ για τη διενέργεια των προσλήψεων της πρώτης και δεύτερης φάσης, καθώς κρίνεται σκόπιμο να διατηρηθεί και ένας αριθμός πιστώσεων για το υπόλοιπο της σχολικής χρονιάς.

Ειδικότερα για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες

σε ΠΕ είκοσι πέντε σχολικών νοσηλευτών το Υπουργείο διενήργησε εκατόν εβδομήντα δύο προσλήψεις για τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης εκ των οποίων απασχολούνται όλοι σύμφωνα με τα στοιχεία, τα οποία δίνει το ΟΠΣΥΔ και χίλιες σαράντα τρεις προσλήψεις για την εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη που χρηματοδοτείται από τα δύο προγράμματα ΕΣΠΑ, ΠΕΠ και Τομεακό.

Ως εκ τούτου

κατά την παρούσα χρονική περίοδο και με δεδομένο ότι τριάντα έξι αναπληρωτές και αναπληρώτριες δεν ανέλαβαν υπηρεσία απασχολούνται χίλιοι εκατόν εβδομήντα εννέα ΠΕ25 ενεργά σε σχολεία της χώρας από τα δύο ως άνω προγράμματα”.

Δείτε επίσης

Ελλείψεις σε Παράλληλη στήριξη-Σχολικούς Νοσηλευτές-ΕΒΠ-Ψυχολόγους: Ερώτηση στη Βουλή 43 Bουλευτών ΣΥΡΙΖΑ
Στη Βουλή τα σχολικά γεύματα και οι συγχωνεύσεις τμημάτων από τον ΣΥΡΙΖΑ
Βουλή: Καταργήσεις-συμπτύξεις τμημάτων-Ανεπίτρεπτες και αντιπαιδαγωγικές, εν όψει πανδημίας
Συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων: Αντιπαιδαγωγικές και υγειονομικά επικίνδυνες-Ερώτηση στη Βουλή
ΔΟΕ για συγχωνεύσεις σχολείων: Οι ανάγκες των μαθητών μας δε χωράνε σε λογιστικά φύλλα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. Nikoletta Musica σε

    Πότε έγιναν 2018 προσλήψεις ΠΕ25 φέτος; Το άθροισμα της α και β φάσης δεν είναι αυτό. Μας δουλεύει.

Γράψτε μία απάντηση