Δευτέρα, 19 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μαρινάκης για αξιολόγηση: Θα αυστηροποιηθεί το πλαίσιο-Ανακοινώσεις σύντομα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μαρινάκης για αξιολόγηση: Θα αυστηροποιηθεί το πλαίσιο-Θα έχουμε ανακοινώσεις από το Υπ. Παιδείας σύντομα – Τι είπε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών.

Μαρινάκης για αξιολόγηση

“Στόχος είναι το πειθαρχικό πλαίσιο αυτό (της αξιολόγησης), μετά τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας να αυστηροποιηθεί, ούτως ώστε να γίνει σαφές ότι άπαντες πρέπει ν’ αξιολογούνται”, απάντησε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Παύλος Μαρινάκης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, σε ερώτηση δημοσιογράφου για την τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ότι όποιος αρνείται επί της αρχής ν’ αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Υπουργείο Παιδείας.

“Αυτό το οποίο ζήτησε ο Πρωθυπουργός από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στο πλαίσιο της επίσκεψής του, είναι να επανέλθει -η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου- με προτάσεις για τις κυρώσεις που θα έχουν οι αρνητές της αξιολόγησης. Γιατί, όπως αντιλαμβάνεσθε, δεν είναι δυνατόν και έχει να κάνει με το πειθαρχικό πλαίσιο που θα εφαρμόζεται, δεν είναι δυνατόν να μη δέχονται ν’ αξιολογηθούν δημόσιοι λειτουργοί και πόσο περισσότερο εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είναι αυτοί που διδάσκουν τα παιδιά μας”, πρόσθεσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος καταλήγοντας με τη φράση “Θα έχουμε ανακοινώσεις από το υπουργείο Παιδείας, όταν ολοκληρωθεί αυτή η επεξεργασία που ζητήθηκε από τον Πρωθυπουργό και δεν μιλάμε για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα”.

Ακολουθούν οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων και οι απαντήσεις του Κυβερνητικού Εκπροσώπου.

Δημοσιογράφος: Στο υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή ο Πρωθυπουργός είπε ότι όποιος αρνείται επί της αρχής ν’ αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης. Και νομίζω ότι κι εσείς χθες κάνατε κάποιες δηλώσεις, όπως ότι σίγουρα θα αυστηροποιηθεί πάρα πολύ το πλαίσιο των κυρώσεων σε περίπτωση άρνησης. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη και αν θα προχωρήσει η κυβέρνηση και σε απολύσεις εκπαιδευτικών.

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ναι, υπάρχει ένα αριθμός εκπαιδευτικών, μειοψηφία είναι, που αρνείται να συμμετάσχει στο νέο σύστημα αξιολόγησης. Αναφερόμαστε στο σύστημα αξιολόγησης του Υπουργείου Παιδείας. Αυτό το οποίο ζήτησε ο Πρωθυπουργός από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στο πλαίσιο της επίσκεψής του, είναι να επανέλθει -η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου- με προτάσεις για τις κυρώσεις που θα έχουν οι αρνητές της αξιολόγησης. Γιατί, όπως αντιλαμβάνεσθε, δεν είναι δυνατόν και έχει να κάνει με το πειθαρχικό πλαίσιο που θα εφαρμόζεται, δεν είναι δυνατόν να μη δέχονται ν’ αξιολογηθούν δημόσιοι λειτουργοί και πόσο περισσότερο εκπαιδευτικοί οι οποίοι είναι αυτοί που διδάσκουν τα παιδιά μας. Η αξιολόγηση είναι κάτι το οποίο θεωρώ ότι είναι κάτι παραπάνω από υποχρέωση για έναν λειτουργό, κανείς δεν μπορεί να εξαιρείται της αξιολόγησης, όλοι υπόκεινται σε αυτό το καθεστώς και θεωρούμε ότι είναι κάτι το οποίο πρέπει να υποστηρίξουμε μέχρι τέλους.

 Δημοσιογράφος: Συμπληρωματικά σε αυτό, ο Πρωθυπουργός, ωστόσο, είπε: «δεν πρέπει να έχει θέση», όποιος αρνείται την αξιολόγηση. Προβλέπεται αποβολή από την νομοθεσία; Και γιατί, αντί να καλείτε το Υπουργείο να καταλήξει σε κυρώσεις, δεν καλείτε τους εκπαιδευτικούς να διαμορφώστε μία αξιολόγηση που θα συμφωνούν;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κοιτάξτε, οι προτάσεις της κάθε επαγγελματικής ομάδας, πάντοτε λαμβάνονται υπόψη, όταν καταρτίζεται ένα νομοσχέδιο, όταν προχωράει η κυβέρνηση μια συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση. Αλλά, στο τέλος της ημέρας, αυτό το οποίο έχει καθήκον να κάνει η κυβέρνηση είναι ν’ ακούσει τη συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας, η οποία με μια σειρά από πολλά τα οποία έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια και κυρίως τις προηγούμενες δεκαετίες στη χώρα, έχει καταλήξει ότι πρέπει άπαντες να κρίνονται. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εξελέγη με μία σειρά από βασικές εξαγγελίες, μία εκ των οποίων είναι να κλείσει τις πληγές του κράτους, κάποιες έχει καταφέρει να τις κλείσει πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι είχαμε υποσχεθεί, σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, όπως στο σιδηρόδρομο, που συζητάμε σε πάρα πολλές ερωτήσεις που μας κάνετε και δικαιολογημένα, πρέπει να τρέξουμε πιο γρήγορα. Όλα αυτά δεν θα μπορέσουν να γίνουν χωρίς αξιολόγηση η οποία να μην είναι αξιολόγηση, όπως η αξιολόγηση του ΣΥΡΙΖΑ, που το 97% των υπαλλήλων έβγαιναν άριστοι, αλλά αξιολόγηση οι οποία να έχει δια ταύτα και οι αρνητές της να ξέρουν ότι έχουν πάρα πολύ σοβαρές συνέπειες. Θεωρώ κι εγώ αυτό το οποίο είπε ο Πρωθυπουργός, θα έπρεπε να έχει ειπωθεί πολλές δεκαετίες πριν, στη χώρα. Δεν μπορεί να έχει θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα ένας καθηγητής, ο οποίος δεν δέχεται, ενώ διδάσκει στα παιδιά μας, ν’ αξιολογηθεί γι’ αυτό το οποίο κάνει.

Δημοσιογράφος: Εάν δεν έχει θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα, αυτό τι σημαίνει; Απόλυση; Θα τον μεταθέσετε αλλού;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Υπάρχει μία διαδικασία η οποία διέπεται από το πειθαρχικό πλαίσιο που εφαρμόζεται σε περιπτώσεις πειθαρχικών παραπτωμάτων, είναι πειθαρχικό παράπτωμα η άρνηση της αξιολόγησης. Στόχος είναι το πειθαρχικό πλαίσιο αυτό, μετά τις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας να αυστηροποιηθεί, ούτως ώστε να γίνει σαφές ότι άπαντες πρέπει ν’ αξιολογούνται. Θα έχουμε ανακοινώσεις από το υπουργείο Παιδείας, όταν ολοκληρωθεί αυτή η επεξεργασία που ζητήθηκε από τον Πρωθυπουργό και δεν μιλάμε για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.

Δείτε σχετικά

Πρωθυπουργός για αξιολόγηση: Οποιος την αρνείται δεν έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης

Στο Υπουργείο Παιδείας ο Πρωθυπουργός: Οι προτεραιότητες της κυβέρνησης στον τομέα της Παιδείας 

Δείτε επίσης

Αναβάθμιση ΚΕΔΑΣΥ: Νέα ψηφιακά εργαλεία-Τεχνολογικός εξοπλισμός-Υποστήριξη εντός σχολείου

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply