Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μαθήματα κοινωνικών επιστημών: Πότε θα επανέλθουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Λυκείων;-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μαθήματα κοινωνικών επιστημών: Πότε θα επανέλθουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Λυκείων; – Ερώτηση στη Βουλή από 21 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Μαθήματα κοινωνικών επιστημών

Ερώτηση κατατέθηκε στη Βουλή από 21 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σχετικά με την κατάργηση των μαθημάτων Κοινωνιολογία, βασικές αρχές Κοινωνικών Επιστημών, Σύγχρονος Κόσμος – Πολίτης και Δημοκρατία και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός από το Λύκειο.

Οι Βουλευτές ρωτούν την Υπουργό ΠΑΙΘ:

1. Πότε και με ποιο τρόπο προτίθεται να επαναφέρει τη διδασκαλία των μαθημάτων Πολιτικής Παιδείας και Σύγχρονου Κόσμου – Πολίτης και Δημοκρατία στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Λυκείων.

2. Αν προτίθεται να επαναφέρει τη διδασκαλία και των κατηργημένων μαθημάτων Κοινωνιολογίας, Βασικών αρχών Κοινωνικών Επιστημών και Ευρωπαϊκού Πολιτισμού στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Πότε θα επαναφέρετε τη διδασκαλία των μαθημάτων Πολιτικής Παιδείας και Σύγχρονου Κόσμου – Πολίτης και Δημοκρατία στο ωρολόγιο πρόγραμμα των λυκείων;»

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. στην κατεύθυνση των συντηρητικών και αντιπαιδαγωγικών «μεταρρυθμίσεων» στο τομέα της παιδείας επέφερε, μεταξύ άλλων, τροποποιήσεις στα ωρολόγια προγράμματα του Λυκείου, χωρίς μάλιστα επαρκή και τεκμηριωμένη αιτιολόγηση. Έτσι, με το ν.4692 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», (Α` 111/12.06.2020), κατήργησε τα μαθήματα: κοινωνιολογία, βασικές αρχές κοινωνικών επιστημών, σύγχρονος κόσμος – πολίτης και δημοκρατία και ευρωπαϊκός πολιτισμός.

Επίσης, μείωσε κατά μία ώρα τη διδασκαλία της πολιτικής παιδείας και αφαίρεσε το λεκτικό «Κοινωνικών» από το επιστημονικό πεδίο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Ωστόσο, η Ν.Δ. οφείλει να αναθεωρήσει άμεσα την πολιτική της αυτή επιλογή αφαίρεσης όλου του γνωστικού αντικείμενου Κοινωνικών, Νομικών και Πολιτικών Επιστημών από το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Πιο συγκεκριμένα, με τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών, μέρος των οποίων είναι οι νομικές και πολιτικές επιστήμες, διδάσκονται και: η ορθή λειτουργία του Πολιτεύματος και Πολιτείας, τα δικαιώματα του ανθρώπου και η καταγραφή τους στο Σύνταγμα, το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι, οι αρχές της ψηφοφορίας, η εκλογική διαδικασία, η παραγωγή ποιοτικής και πολιτικής σκέψης και δράσης και η ορθή λειτουργία και διασφάλιση των θεσμών.

Συνολικότερα, η επαφή με τις κοινωνικές επιστήμες αποτελεί έναν διάλογο με τον πραγματικό κόσμο, προαπαιτούμενο για την κατανόηση του μετασχηματισμού της κοινωνίας, της αποδοχής της διαπολιτισμικότητας, της μοναδικότητας του ατόμου, της ισότητας, προάγει την κριτική σκέψη, τη γνώση των βασικών δικαιωμάτων, ελευθεριών και λειτουργίας του κράτους κι είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε πολίτη.

Εύκολα γίνονται αντιληπτές οι συνέπειες, για τη νέα γενιά, της αφαίρεσης των μαθημάτων που άπτονται της προάσπισης των δικαιωμάτων της και της καλλιέργειας κριτικής, κοινωνικής και πολιτικής σκέψης. Η πανεπιστημιακή κοινότητα, οι διεθνείς φορείς αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ εξέφρασαν από την πρώτη στιγμή την αντίθεσή τους με το σχεδιασμό του κυβερνητικού επιτελείου κατάργησης των μαθημάτων Κοινωνικών, Νομικών και Πολιτικών Επιστημών από το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Ωστόσο, οι ηχηρές και τεκμηριωμένες παρεμβάσεις που καλούσαν στην αναθεώρηση της απόφασης αυτής δεν εισακούστηκαν. Αντίστοιχα, το ΣΤΕ με την υπ΄ αρ. 1972/2022 απόφαση του Γ΄ Τμήματός του έκρινε μη νόμιμη την κανονιστική απόφαση κατά το μέρος που μειώνει ουσιωδώς τη διδασκαλία μαθημάτων Πολιτικής Παιδείας και Σύγχρονου Κόσμου – Πολίτης και Δημοκρατία παραγνωρίζοντας τα επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια άσκησης της σχετικής κανονιστικής αρμοδιότητας της Διοίκησης.

Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με το ότι οι κοινωνικές επιστήμες θα έπρεπε να είναι αναφαίρετο και πρωταρχικό κομμάτι της παιδείας μας αλλά και ότι το Υπουργείο οφείλει να συμμορφωθεί με την υπ’αριθμ.1972/2022 απόφαση του ΣΤΕ

ερωτάται η αρμόδια κ. Υπουργός:

1. Πότε και με ποιο τρόπο προτίθεστε να επαναφέρετε τη διδασκαλία των μαθημάτων Πολιτικής Παιδείας και Σύγχρονου Κόσμου – Πολίτης και Δημοκρατία στο ωρολόγιο πρόγραμμα των λυκείων;

2. Προτίθεστε να επαναφέρετε τη διδασκαλία και των κατηργημένων μαθημάτων κοινωνιολογίας, βασικών αρχών κοινωνικών επιστημών και ευρωπαϊκού πολιτισμού στο ωρολόγιο πρόγραμμα;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Δείτε επίσης

Τοποθετήσεις διευθυντών σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης: Αναρτήθηκαν οι Αποφάσεις στη Διαύγεια 

Ανανέωση απόσπασης στα ΣΔΕ: 141 εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση