Παρασκευή, 17 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μαθητές Εσπερινών Λυκείων: Η στήριξή τους αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Μαθητές Εσπερινών Λυκείων: Η στήριξή τους αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας – Ερώτηση στη Βουλή του Κινήματος Αλλαγής και της Χαράς Κεφαλίδου.
Μαθητές Εσπερινών Λυκείων
Ερώτηση κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, Bουλευτής Δράμας, και υπεύθυνη τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων, μαζί με την Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κινήματος Αλλαγής προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με την υποχρέωση της Πολιτείας να στηρίξει τους μαθητές των Εσπερινών Λυκείων. 
“Κυρία Υπουργέ, το Εσπερινό Λύκειο αποτελεί, εδώ και δεκαετίες, θεσμό αντισταθμιστικής παρέμβασης της Πολιτείας, ώστε, όσοι δεν κατορθώνουν, για οικογενειακούς, κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους, να ολοκληρώσουν την Λυκειακή Εκπαίδευση, να έχουν μια “δεύτερη ευκαιρία.
Οι μαθητές καθημερινά “παλεύουν” για να επιβιώσουν ενώ παράλληλα συνεχίζουν τις σπουδές τους ελπίζοντας σε ένα καλύτερο μέλλον. 
Με τις ρυθμίσεις του Ν 4777/2021 μειώνονται σημαντικά οι πιθανότητες εισαγωγής των  μαθητών των Εσπερινών Λυκείων στην Τριτοβάθμια. Προτίθεστε να προβείτε στις αναγκαίες ρυθμίσεις  για τη στήριξή τους;”.
Δείτε την Ερώτηση αναλυτικά

Αθήνα 10 Μαρτίου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΗΝ   ΥΠΟΥΡΓΟ -Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων,  κ. Ν. Κεραμέως

Θέμα:  “Η Στήριξη των μαθητών Εσπερινών Λυκείων πρέπει να αποτελεί αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας”

Όπως είναι γνωστό, στα  Εσπερινά Λύκεια εγγράφονται και φοιτούν μαθητές με ιδιαίτερες βιοποριστικές συνθήκες, εργαζόμενοι και με ποικίλη ηλικιακή ταυτότητα.

Το δυναμικό των Εσπερινών Λυκείων είναι μαθητές που  καθημερινά  “παλεύουν” μέσα σε αντίξοες  επαγγελματικές  και οικογενειακές συνθήκες να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και να επιβιώσουν.

Παράλληλα επιθυμούν

να συνεχίσουν τις σπουδές τους ελπίζοντας σε ένα καλύτερο μέλλον. Δε διαθέτουν, όπως είναι φυσικό, τον απαιτούμενο χρόνο για μελέτη και αδυνατούν, στην πλειονότητά τους, να καταφύγουν σε ιδιωτικά φροντιστήρια, για οικονομικούς λόγους.

Το Εσπερινό Λύκειο αποτελεί, εδώ και δεκαετίες,

θεσμό αντισταθμιστικής παρέμβασης της Πολιτείας, ώστε, όσοι δεν κατορθώνουν, για οικογενειακούς, κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους, να ολοκληρώσουν την Λυκειακή Εκπαίδευση, να έχουν μια “δεύτερη ευκαιρία” ώστε να αποκτήσουν απολυτήριο  Λυκείου και τη  δυνατότητα συνέχισης των σπουδών τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, βελτιώνοντας τις οικονομικές και επαγγελματικές προοπτικές τους.

Με το Ν. 4777/2021,

προβλέπονται στις  Πανελλαδικές Εξετάσεις  κοινά θέματα, κοινή ύλη και  ίδιο τρόπο εξαγωγής σε Ημερήσια και Εσπερινά ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ, τροποποιώντας τα μέχρι τότε ισχύοντα που προέβλεπαν διαφορετική ύλη, διαφορετικά θέματα και εξετάσεις που σε συνδυασμό με την καθιέρωση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για τα Ημερήσια και Εσπερινά  Λύκεια ουσιαστικά ακυρώνει το ποσοστό του 1%  και συρρικνώνει τις ελπίδες αυτών των νέων για ένα καλύτερο μέλλον

Επειδή

οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων έχουν συμπληρώσει, αρχές Δεκέμβρη, τις  δηλώσεις προτιμήσεων  τους σε σχολές και τμήματα προτού να υπάρξουν οι νομοθετικές ρυθμίσεις.

Επειδή,

με τις ρυθμίσεις του Ν 4777/2021,  μειώνονται σημαντικά οι πιθανότητες εισαγωγής των  μαθητών  των Εσπερινών Λυκείων στην Τριτοβάθμια

Επειδή

σε ένα δημοκρατικό κράτος η διασφάλιση της δυνατότητας για κοινωνική κινητικότητα, μέσω της δημόσιας εκπαίδευσης, αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες και αποτελεί αυτονόητο μέτρο  κοινωνικής δικαιοσύνης

Ερωτάσθε κα Υπουργέ:
  1. Προτίθεστε να προβείτε στις αναγκαίες ρυθμίσεις ώστε να εξαιρεθούν από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων ;
  2. Προτίθεστε, να τροποποιήσετε νομοθετικά τις σχετικές διατάξεις και να επαναφέρετε την πρόβλεψη για διαφορετική ύλη, διαφορετικά θέματα και εξετάσεις για τους  μαθητές των Εσπερινών Λυκείων;
  3. Προτίθεστε, να προχωρήσετε σε αύξηση του ποσοστού εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους από Εσπερινά Λύκεια;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Δείτε επίσης

Ερώτηση στη Βουλή: Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής (ΠΕ02) κατά παρέκκλιση του άρθρου 48 του ν. 4692/2020
Διαδικασία Ταχύρρυθμης Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στην Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση | Ενημέρωση
ΕΝΕΕΓΥΛ Πειραιά: Αποχή μαθητών από τα μαθήματα-Ανακοίνωση Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση