Τετάρτη, 30 Απριλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μαθητές με αναπηρία: Με εμπόδια και αποκλεισμούς και η φετινή χρονιά-Επιστολή ΕΣΑμεΑ στο ΥΠΑΙΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μαθητές με αναπηρία: Με εμπόδια και αποκλεισμούς και η φετινή χρονιά – Επιστολή ΕΣΑμεΑ προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Μαθητές με αναπηρία

Με επιστολή της η ΕΣΑμεΑ στην Υπουργό Παιδείας ζητά την παρέμβασή της ώστε να επιτευχθεί η απρόσκοπτη συμμετοχή των μαθητών με αναπηρία στην εκπαίδευση με συνθήκες ασφάλειας και αξιοπρέπειας, χωρίς εμπόδια και αποκλεισμούς, όπως πρέπει να διασφαλίζει ένα σύγχρονο δημόσιο σχολείο.

Παράλληλα ζητά την ένταξη των εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. με αναπηρία ή χρόνια πάθηση, αλλά και των εκπαιδευτικών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που είναι γονείς ή νόμιμοι κηδεμόνες, σύζυγοι, αδέλφια και τέκνα ατόμων με βαριές αναπηρίες, σε ειδική κατηγορία, με δικαίωμα άμεσης μετάθεσης, απόσπασης και οριστικής τοποθέτησης σε σχολικές δομές στον τόπο προτίμησής τους.

Σύμφωνα με σχετική Ανακοίνωση 

Η ΕΣΑμεΑ μεταφέρει τη δικαιολογημένη αγανάκτηση και διαμαρτυρία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (Π.Ο.Σ.Γ.Κ.Α.μεΑ.) σχετικά με την υφιστάμενη κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας για τους μαθητές/τριες με αναπηρία, ζητώντας δραστικές αλλαγές.

Η άσχημη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με αναπηρία καταγράφεται τόσο από τον Συνήγορο του Πολίτη, το πόρισμα του οποίου δημοσιεύθηκε πριν λίγες μέρες και διαπιστώνει ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη των μαθητών με αναπηρία και άλλα εκπαιδευτικά προβλήματα, σοβαρή υποστελέχωση σε ειδικό βοηθητικό προσωπικό και νοσηλευτές και αδράνεια του υπουργείου, όσο και από πάρα πολλά δημοσιεύματα στον Τύπο με μαρτυρίες γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών.

Εκατοντάδες μαθητές/τριες με αναπηρία, λόγω των ελλείψεων που παρατηρούνται σε εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, Παράλληλης Στήριξης, Τμημάτων Ένταξης, και σε ΕΒΠ για την κάλυψη των αναγκών τους, στερούνται το δικαίωμά τους σε ένα σύστημα συνεκπαίδευσης, με απώτερο στόχο τη διαμόρφωση μιας συμμετοχικής κοινωνίας που αποδέχεται τη διαφορετικότητα και σέβεται τα ατομικά τους δικαιώματα.

Οι ελλείψεις ή καθυστερήσεις στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικού και λοιπού βοηθητικού προσωπικού, οδηγούν σε διακρίσεις για τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία, λόγω της ετεροχρονισμένης έναρξης της φοίτησής τους έναντι των συνομήλικών τους ή/και της αδυναμίας κάλυψης του συνόλου των σχολικών δραστηριοτήτων από το προσωπικό που τοποθετείται στις εκπαιδευτικές μονάδες.

Η μη αντιμετώπιση και επίλυση αυτών των προβλημάτων, έχουν ως αποτέλεσμα τη μη παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης των μαθητών, η οποία πρέπει να τους διασφαλίζεται από την πολιτεία και τους πολιτειακούς θεσμούς, όπως επιτάσσει και η Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία.

Παράλληλα η ΕΣΑμεΑ επισημαίνει την επιτακτική ανάγκη για επίλυση των πολύ σημαντικών θεμάτων που αφορούν στις τοποθετήσεις και μεταθέσεις εκπαιδευτικών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. με αναπηρία ή χρόνια πάθηση, αλλά και εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που είναι γονείς ή νόμιμοι κηδεμόνες, σύζυγοι, αδέλφια και τέκνα ατόμων με βαριές αναπηρίες.

Όπως έχει τονίσει η ΕΣΑμεΑ σε πολλές επιστολές της προς το υπουργείο Παιδείας, η σταδιακή κατάργηση όλων των ευεργετικών διατάξεων που είχαν προβλεφθεί, στο πλαίσιο των εύλογων προσαρμογών στην εργασία, για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εν λόγω κατηγορίες εκπαιδευτικών στις τοποθετήσεις τους σε σχολικές δομές, οι οποίες τους προστάτευαν ώστε να μην τοποθετούνται σε απομακρυσμένα και δυσπρόσιτα μέρη, διευκολύνοντάς τους στην άσκηση των καθηκόντων τους στην εκπαίδευση, σε συνδυασμό, με την πανσπερμία νομοθετικών διατάξεων που ισχύουν σήμερα, έχουν επιφέρει τεράστια προβλήματα και δυσκολίες στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία, αλλά και στην οικογενειακή τους ζωή και καθημερινότητα και έχει τους έχει οδηγήσει σε απόγνωση.

Ως εκ τούτου είναι άμεση ανάγκη η ένταξη των εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. με αναπηρία ή χρόνια πάθηση, αλλά και των εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που είναι γονείς ή νόμιμοι κηδεμόνες, σύζυγοι, αδέλφια και τέκνα ατόμων με βαριές αναπηρίες, σε ειδική κατηγορία, με δικαίωμα άμεσης μετάθεσης, απόσπασης και οριστικής τοποθέτησης σε σχολικές δομές στον τόπο προτίμησής τους.

Δείτε επίσης

Υπουργείο Παιδείας-Ειδική Αγωγή: Η ανεπάρκεια του ΣΥΡΙΖΑ δεν κρύβεται από τη “λάσπη στον ανεμιστήρα” 

Πόρισμα Συνηγόρου Πολίτη για ειδική αγωγή: Ερώτηση 58 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή 

Πόρισμα για την Ειδική Αγωγή από τον ΣτΠ: Προβλήματα ένταξης, ελλείμματα στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήμ. Ενταξης 

Πριν φύγετε

Μονιμοποίηση εκπαιδευτικών ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο Παιδείας 

Εκκρεμότητες ζητημάτων ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι κατατέθηκε στο ΥΠΑΙΘ-Ποια επιλύονται 

Υλικό για μαθητές με τύφλωση, τυφλοκώφωση και πολυαναπηρίες, από το ΙΕΠ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply