Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μαθητές με διάκριση σε Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής: Τι ειπώθηκε στη Βουλή για τον αποκλεισμό τους από τα ευεργετήματα του νόμου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μαθητές με διάκριση σε Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής: Τι ειπώθηκε στη Βουλή σε Ερώτηση για τον αποκλεισμό τους από τα ευεργετήματα του άρθρου 40 του ν. 4692/2020.

Μαθητές με διάκριση σε Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής

Στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση της κας Χαράς Κεφαλίδου, Βουλευτού Δράμας και Υπεύθυνης Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τον άδικο αποκλεισμό μαθητών της Γ’ Λυκείου από τα ευεργετήματα του άρθρου 40 του ν. 4692/2020, που διακρίθηκαν κατακτώντας το Χάλκινο Μετάλλιο στην Διεθνή Ολυμπιάδα FIRST GLOBAL Ρομποτικής

Από πλευράς ΥΠΑΙΘ απάντησε η Υφυπουργός Παιδείας κα Ζέττα Μακρή.

Η κα Κεφαλίδου επισήμανε ότι η επιβράβευση και η αναγνώριση της αριστείας δεν μπορεί να είναι μόνο στα λόγια και στις φωτογραφίες. Πρέπει να συνοδεύεται και από έργα.

Στη συνέχεια της ομιλίας της τόνισε ότι:

“Αν μιλάμε για αντιστροφή του brain drain, πρέπει να δώσουμε και μια απάντηση τι κάνουμε εμείς ως πολιτεία. Τροφοδοτούμε κάθε χρόνο με λαμπρά μυαλά ξένα πανεπιστήμια και επειδή υπάρχει χρόνος να το ξανασκεφτούμε και αν υπάρχει και η θέληση από τη μεριά του Υπουργείου, νομίζω ότι, ναι, μπορούμε να εφαρμόσουμε τον νόμο και ναι, μπορούμε να αποδείξουμε σε αυτά τα παιδιά ότι υπάρχουν και θεσμοί που λειτουργούν. Δεν είναι η Δημοκρατία μας à la carte και μπορούμε να προστατέψουμε δικαιώματα που έχουν πλέον ως πολίτες”.

Και κατέληξε λέγοντας απευθυνόμενη στην Υφυπουργό κα Μακρή:

“Σε ποιο κράτος ακυρώνεται έγκριση του Υπ. Παιδείας έξι μήνες μετά και αποκλείονται μαθητές που διακρίθηκαν σε Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής;”.

Απαντώντας η Υφυπουργός ΠΑΙΘ κα Μακρή είπε:

“Eίναι γνωστή σε εκείνους που συμμετείχαν και στους γονείς τους η έλλειψη δυνατότητας να έχουν αυτό το προνόμιο της καθ’ υπέρβαση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αντιπροσωπεία τους και οι νομικοί τους παραστάτες έχουν επισκεφθεί το Υπουργείο, έχουν συνομιλήσει και με την Υπουργό”.

Ακολούθως αναφέρθηκε στο τι ισχύει στη νομοθεσία, λέγοντας:

“Πρέπει λοιπόν, σύμφωνα και με τους νόμους και τα άρθρα που και εσείς αναφέρατε, οι υποψήφιοι να έχουν απολυτήριο Γενικού Λυκείου και κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στα ΓΕΛ να έχουν διακριθεί στη Βαλκανική, Ευρωπαϊκή ή Διεθνή Ολυμπιάδα -κρατήστε αυτά τα τρία- Μαθηματικών, Πληροφορικής ή Ρομποτικής, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας ή Οικονομικών και να τους έχει απονεμηθεί το πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο, δηλαδή, χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο. Αυτή είναι προϋπόθεση για να εγγραφούν καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων σε σχολές σε τμήματα τα οποία ανήκουν στο επιστημονικό πεδίο της Ομάδας Προσανατολισμού που έχουν επιλέξει”.

Επιπροσθέτως ανέφερε:

“Διευκρινίστηκε, επίσης, έγκαιρα -στους γονείς, που είχαν επαφή με τις υπηρεσίες του Υπουργείου μας- ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, δεν συνδέεται με συμμετοχή εθνικής ομάδας αντιπροσώπευσης της χώρας σε Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής. Τους είναι γνωστό και προκύπτει και από την εσωτερική αλληλογραφία, που έγινε ανάμεσα στη Διεύθυνση Εξετάσεων και στη Διεύθυνση Σπουδών, ανάμεσα στη Διεύθυνση Εξετάσεων και στο ΙΕΠ”.

Δείτε ολόκληρη τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης εδώ

Δείτε την Ερώτηση της κας Κεφαλίδου εδώ

Δείτε επίσης

Κεραμέως: Οι αλλαγές τη νέα σχολική χρονιά-Οι μεταρρυθμίσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση 

Κατανομή προσωπικού στο Υπουργείο Παιδείας στην Κεντρική Υπηρεσία | ΦΕΚ 

Τοποθέτηση Διευθυντών Εκπαίδευσης: Η Απόφαση με τα ονόματα 

Μετατάξεις εκπαιδευτικών-ΕΕΠ 2022: Δυο αποφάσεις | Ονόματα

Αποσπάσεις εξωτερικού 2022: Για τα σχολικά έτη 2022-2023, 2023-2024, 2024-2025 και 2023, 2024 & 2025 Ν. Ημισφαιρίου

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση