Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μαθητές με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή και ΔΑΦ: Χωρίς εξετάσεις σε ΑΕΙ | Αναφορά στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μαθητές με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή και ΔΑΦ: Χωρίς εξετάσεις σε ΑΕΙ – Αναφορά στη Βουλή από την Χαρά Κεφαλίδου του ΚΙΝΑΛ βάσει της επιστολής 58 φορέων και συλλογικοτήτων.

Μαθητές με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή και ΔΑΦ

Αναφορά κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, Bουλευτής Δράμας και υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής (ΚΙΝΑΛ), προς την Υπουργό Παιδείας, βάσει της επιστολής 58 φορέων και συλλογικοτήτων της Ειδικής Αγωγής, με την οποία ζητούν την ένταξη των μαθητών με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή και με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στον πίνακα του 5% με τις κατηγορίες αποφοίτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με την Αναφορά

Αποτελεί πρώτιστη υποχρέωση ενός κράτους δικαίου να κατοχυρώνει τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία σε όλους τους τομείς, χωρίς διακρίσεις οποιουδήποτε είδους, σήμερα ως μαθητές και φοιτητές, αύριο ως ενήλικες, στους οποίους οφείλεται η ισότιμη πρόσβαση στην γνώση, στην εκπαίδευση και σε πολιτικό, οικονομικό, πολιτιστικό και οποιοδήποτε άλλο πεδίο για την πλήρη και αποτελεσματική συμμετοχή και ένταξή τους στην κοινωνία.

Αναλυτικά η Αναφορά

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021

Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως

Θέμα: Ένταξη μαθητών με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή και Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στις σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης χωρίς εξετάσεις.

Με επιστολή τους, 58 φορείς και συλλογικότητες της Ειδικής Αγωγής, ζητούν από την Υπουργό την ένταξη των μαθητών με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή και με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στον πίνακα του 5% με τις κατηγορίες αποφοίτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τους Ν.4074/2012 και Ν. 4488/2017 «Διατάξεις για την υλοποίηση της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία», τα Συμβαλλόμενα Κράτη πρέπει να διασφαλίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ελεύθερη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία σε όλους τους τομείς της κοινωνίας και επίσης να διασφαλίζουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα ένταξης σε όλα τα επίπεδα και τη δια βίου μάθηση.

Αποτελεί πρώτιστη υποχρέωση λοιπόν ενός κράτους δικαίου να κατοχυρώνει τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία σε όλους τους τομείς, χωρίς διακρίσεις οποιουδήποτε είδους, σήμερα ως μαθητές και φοιτητές, αύριο ως ενήλικες, στους οποίους οφείλεται η ισότιμη πρόσβαση στην γνώση, στην εκπαίδευση και σε πολιτικό, οικονομικό, πολιτιστικό και οποιοδήποτε άλλο πεδίο για την πλήρη και αποτελεσματική συμμετοχή και ένταξή τους στην κοινωνία.

Σας επισυνάπτω την επιστολή με το αίτημα των φορέων, ζητώ να εξετάσετε τα αιτήματα και παρακαλώ όπως επιληφθείτε του ζητήματος και μας ενημερώσετε για τις ενέργειές σας.

Η Αναφέρουσα Βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Δείτε επίσης

Πανεπιστήμια: 14 ερωτήματα από ΥΠΑΙΘ για την ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ-Τηλεδιάσκεψη Α. Τσίπρα με Πρυτάνεις
Διάθεση voucher 200 ευρώ για τάμπλετ-λάπτοπ-υπολογιστή: Η διαδικασία για τους δικαιούχους μαθητές-φοιτητές
 Εξεταστική χειμερινού εξαμήνου ΑΕΙ: Οχι νωρίτερα από 27.01-Οι προϋποθέσεις | ΦΕΚ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση