Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μαθητές με δυσλεξία και Στρατιωτικές σχολές: Τι απάντησε ο Υφ. Αμυνας Α. Στεφανής για την εισαγωγή σ αυτές

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μαθητές με δυσλεξία και Στρατιωτικές σχολές: Τι απάντησε ο Υφυπουργός Αμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής σε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή με θέμα: “Πρόσβαση μαθητών με δυσλεξία στις Στρατιωτικές Σχολές”.

Μαθητές με δυσλεξία και Στρατιωτικές σχολές

Η με αριθμό 788/5-6-2020 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Χρήστου Γιαννούλη προς τον Υπουργό Εθνικής Αμυνας, με θέμα: “Πρόσβαση μαθητών με δυσλεξία στις Στρατιωτικές Σχολές”, συζητήθηκε εχθές 15.06.2020 στη Βουλή.

Από πλευράς Κυβέρνησης απάντησε ο Υφυπουργός Αμυνας κος Αλκιβιάδης Στεφανής.

Ο Βουλευτής κος Γιαννούλης αναφέρθηκε επί του θέματος ως εξής:
  • Tα παιδιά με δυσλεξία δεν ζητούν την επιείκεια, την ανοχή ή την υποβοήθηση των στρατιωτικών επιτροπών.
  • Ζητούν δικαιοσύνη. Ζητούν να τους δοθεί η ευκαιρία να διαγωνιστούν ισότιμα και με ότι προβλέπουν οι νόμοι.
  • Τα παιδιά με δυσλεξία είναι παιδιά με ιδιαίτερη ευφυία, δεν είναι παιδιά που πάσχουν από ψυχικό νόσημα.
  • Στις Ηνωμένες Πολιτείες, εξειδικευμένοι φορείς στα αμυντικά ζητήματα, προτρέπουν τις ένοπλες δυνάμεις να δώσουν σε αυτά τα παιδιά ευκαιρίες να ενταχθούνε σε σημαντικούς κλάδους των ενόπλων δυνάμεων.
Η τοποθέτηση του Υφυπουργού Αμυνας κου Α. Στεφανή
  • Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Αμυνας κος Αλκιβιάδης Στεφανής, έδωσε την υπόσχεση ότι το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα επαναπροσεγγίσει το θέμα της εισαγωγής μαθητών με δυσλεξία στις Στρατιωτικές Σχολές.

___________________________

Δείτε την Επίκαιρη Ερώτηση και ακολουθεί το video της συζήτησης

Αθήνα 5 Ιουνίου 2020

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Εθνικής Αμυνας

Θέμα: «Πρόσβαση μαθητών με δυσλεξία στις Στρατιωτικές Σχολές»

Σύμφωνα με το Π.Δ 11/2014 «.Κρίση Σωματικής Ικανότητας των
στρατευσίμων, αυτών που κατατάσσονται σπς Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς και
του στρατιωτικού προσωπικού γενικά» στο
Γενικό Πίνακα Νοσημάτων και
Βλαβών περιλαμβάνονται στους αριθμούς 349 και 350 οι διαταραχές της
μάθησης με έναρξη στην παιδική ηλικία, όπως δυσλεξία, δυσγραφια,
δυσαριθμίσ, με τη διάκριση σε αυτές που επιτρέπουν την προσαρμογή στο
στρατιωτικό περιβάλλον (αρ. 349) και σε αυτές που δεν επιτρέπουν (αρ. 350).

Κατά τη διενέργεια όμως της ψυχομετρικής εξέτασης, τα μέλη των αρμόδιων
Επιτροπών που εξετάζουν τους υποψηφίους για εισαγωγή στις Στρατιωτικές
Σχολές δεν προβαίνουν στην ανωτέρω διάκριση της προσαρμογής ή μη στο
στρατιωτικό περιβάλλον, αλλά κρίνουν ακατάλληλο τον υποψήφιο μόνο από το γεγονός ότι έχει υποβληθεί σε προφορικές και όχι γραπτές εξετάσεις.

 

Επειδή με τις διατάξεις της ΥΑ Φ.253/155439/Β6 (ΦΕΚ Β’ 2544/30.12.2009)
θεσπίζεται η δυνατότητα των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου, των οποίων η
επίδοση στα μαθήματα δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί με γραπτές εξετάσεις
λόγω δυσλεξίας, να εξετάζονται προφορικά τόσο σπς ενδοσχολικές εξετάσεις
όσο και στις εξετάσεις, που διεξάγονται για την πρόσβαση στην τριτοβάθμιο
εκπαίδευση.

Επειδή το άρθρο 21 παρ 6 του Συντάγματος για την κρατική
μέριμνα και την επαγγελματική ένταξη των ατόμων με αναπηρία σε συνδυασμό
με το άρθρο 25 παρ. 1 εδάφιο β’ του Συντάγματος, επιβάλουν την υποχρέωση
του κράτους να διευκολύνει την ανεμπόδιστη και αποτελεσματική άσκηση των
ατομικών δικαιωμάτων των παραπάνω μαθητών.

Ερωτάται ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας

Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να είναι δυνατή η πρόσβαση στις στρατιωτικές σχολές σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες που τους επιτρέπουν την προσαρμογή στο στρατιωτικό περιβάλλον

Ο ερωτών Βουλευτής

Γιαννούλης Χρήστος

Δείτε τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης

Δείτε επίσης

Συζήτηση στη Βουλή-2ο ΚΕΣΥ Β’ Αθήνας: Τι απάντησε η Υφ. Παιδείας Σ. Ζαχαράκη για το πρόβλημα στέγασης
Ενημερωτικό φυλλάδιο για το αγγλόφωνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη Νομική Σχολή του ΕΚΠΑ
Εξετάσεις Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής: Το ΦΕΚ με τη διαδικασία
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση