Τρίτη, 18 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μαθητές-προστασία από τον καύσωνα: Κατά την διδασκαλία και τις εξετάσεις-Οδηγίες προς γονείς

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μαθητές-προστασία από τον καύσωνα: Κατά την διδασκαλία και τη διεξαγωγή εξετάσεων-Οδηγίες προς γονείς – Εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Μαθητές-προστασία από τον καύσωνα

Εγκύκλιο υπ. αριθ. πρωτ. Φ1/64708/ΓΔ4/10-6-2014 με θέμα: «Μέτρα προστασίας των μαθητών/μαθητριών από τον καύσωνα» εξέδωσε το ΥΠΑΙΘΑ και την απέστειλε στις ΠΔΕ, στις Δ/νσεις Εκπ/σης και στις σχολικές μονάδες της χώρας.

Στο έγγραφο περιλαμβάνονται οδηγίες για τα αναγκαία μέτρα που πρέπει να ληφθούν για τη μείωση των συνεπειών από την ένταση της ζέστης κατά τη διδασκαλία ή τη διεξαγωγή εξετάσεων, σύσταση για αποφυγή δραστηριοτήτων στον ήλιο, συστάσεις προς τους γονείς/κηδεμόνες και μαθητές/τριες, αλλά και στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Δείτε το έγγραφο σε μορφή pdf ΕΔΩ

Δείτε

Κλειστά σχολεία εξ αιτίας καύσωνα από Τρίτη 11 Ιουνίου 2024 – Ανακοινώσεις Δήμων 

Ακολουθεί το έγγραφο

ΘΕΜΑ: «Μέτρα προστασίας των μαθητών/μαθητριών από τον καύσωνα»

Σχετ. : 1. Η υπό στοιχεία Δ1β/Γ.Π. οικ. 31291/7.6.2024 (ΑΔΑ:ΨΤΗΓ465ΦΥΟ-ΗΚΝ) εγκύκλιος του Υπ. Υγείας «Πρόληψη των επιπτώσεων από την εμφάνιση υψηλών θερμοκρασιών και καύσωνα»

  1. Το άρθρο 1 της υπό στοιχεία 1614/Υ1/8-1-2020 ΚΥΑ (Β΄ 8)

Κατόπιν των ανακοινώσεων της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ) για συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών, που θα επικρατήσουν αυτή την εβδομάδα, κατά την οποία διεξάγονται πανελλαδικές εξετάσεις, προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίων, ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ, όπως, επίσης, και διδασκαλία μαθημάτων (νηπιαγωγεία, δημοτικά, Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) ή άλλες δραστηριότητες, θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή στους/στις Διευθυντές/ντριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να συνδράμουν σε συνεργασία με τους Δήμους της περιοχής τους, με όποιο πρόσφορο τρόπο μπορούν τους/τις Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, ώστε να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα για τη μείωση των συνεπειών από την ένταση της ζέστης, ανάλογα με τις συνθήκες κάθε περιοχής.

Ειδικότερα:

1. Διδασκαλία ή διεξαγωγή εξετάσεων

  • Να χρησιμοποιηθούν, όπου υπάρχει δυνατότητα, σκιερές και δροσερές αίθουσες, καθώς και αίθουσες που διαθέτουν κλιματιστικά, ανεμιστήρες δαπέδου, όπου υπάρχουν. Οι χώροι πρέπει να είναι καλά αεριζόμενοι και να γίνεται χρήση ηλιοπροστασίας στα παράθυρα (π.χ. κουρτινών και λοιπών προστατευτικών καλυμμάτων).
  • Να υπάρχει ευχέρεια στη διάθεση νερών και χυμών στους μαθητές/ μαθήτριες, με μέριμνα κυρίως των Σχολικών Επιτροπών.
  • Να καταβληθεί κάθε προσπάθεια από τον Σύλλογο Διδασκόντων, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στις διαδικασίες των προαγωγικών / απολυτηρίων εξετάσεων.
  • Τέλος, σε περίπτωση υπερφόρτωσης του δικτύου παρακαλούνται οι ΠΔΕ και οι ΔΔΕ να βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία με τον ΔΕΔΔΗΕ, προκειμένου κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων να ελαχιστοποιούνται οι περιπτώσεις αυξομείωσης της τάσης του ρεύματος, να μη γίνονται διακοπές ρεύματος και να αποκαθίστανται άμεσα τυχόν βλάβες.

2. Αποφυγή δραστηριοτήτων στον ήλιο.

Ενδεικτικά αναφέρονται τα ακόλουθα:

  • Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι μαθητές/ μαθήτριες παραμένουν σε χώρο σκιερό ή εντός αίθουσας.
  • Συστήνεται μειωμένη αθλητική δραστηριότητα του μαθήματος φυσικής αγωγής με διαχείριση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από τον/την εκπαιδευτικό ΠΕ11- φυσικής αγωγής σε χώρους σκιερούς, αξιοποιώντας τις υποδομές της εκάστοτε σχολικής μονάδας (π.χ. γυμναστήριο, σκέπαστρο, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων) ή/και θεωρητική προσέγγιση του μαθήματος φυσικής αγωγής στις αίθουσες (π.χ. ενημέρωση για τους ολυμπιακούς αγώνες και τα ολυμπιακά αθλήματα).
  • Κατά την υλοποίηση των προγραμματισμένων εκδηλώσεων για τη λήξη του σχολικού έτους τα σχολεία θα πρέπει να λάβουν κάθε πρόσφορο, κατά την κρίση τους, μέτρο για την προστασία των μαθητών/τριών.

3. Συστάσεις προς τους γονείς/κηδεμόνες και μαθητές/τριες για:

  • Ντύσιμο ελαφρύ και άνετο με ανοιχτόχρωμα ρούχα
  • Χρήση καπέλου
  • Χρήση αντιηλιακής κρέμας
  • Μικρά και ελαφριά γεύματα
  • Λήψη άφθονων υγρών (νερού, χυμών φρούτων)
  • Παιδιά που πάσχουν από χρόνια νοσήματα θα πρέπει να συμβουλεύονται τον θεράποντα γιατρό τους για να λαμβάνουν επιπρόσθετες οδηγίες.

4. Συστάσεις για Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που έχουν στην ευθύνη τους σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε περιοχές, όπως της Αττικής, της Ανατολικής Στερεάς, της Ανατολικής Πελοποννήσου, όπου με βάση τις προβλέψεις της ΕΜΥ αναμένεται ένταση των φαινομένων, καλούνται να συντονίσουν τις ενέργειές τους με τους/τις Διευθυντές/ντριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τους/τις κατά τόπους Δημάρχους για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων και την ενδεχόμενη λήψη απόφασης από Δημάρχους για κλείσιμο των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου αυτό κριθεί απαραίτητο.

5. Σχετικά με την πρόληψη και αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την εμφάνιση υψηλών θερμοκρασιών και καύσωνα δείτε την ανωτέρω (1) σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας.

Δείτε σχετικά

Λειτουργία δημοσίου-καύσωνας: Μέτρα προστασίας και ωράριο λειτουργίας από Τρίτη 11 έως και Πέμπτη 13 Ιουνίου 

Εκτακτη τηλεδιάσκεψη για τον καύσωνα και τα μέτρα προστασίας των πολιτών, στο Υπουργείο Υγείας 

Μέτρα προστασίας από τον καύσωνα για τους υπαλλήλους του Υπουργείου Παιδείας ζητά η ΕΝΕΡΥΠ 

Οδηγίες για καύσωνα και πρόληψη επιπτώσεων από την εμφάνιση υψηλών θερμοκρασιών 

Δείτε επίσης

Νομοσχέδιο “Ανοιχτό σχολείο”: Προς ψήφιση το καλοκαίρι; Τι θα περιλαμβάνει – Η επιτροπή που το χειρίζεται 

Λειτουργία σχολικών επιτροπών: Ρύθμιση θεμάτων οικονομικής διαχείρισης-Υποδείγματα βιβλίων και εντύπων 

Ομάδα εργασίας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Υπ. Παιδείας: Δράσεις Κόμβου GR digiGOV-innoHUB

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply