Σάββατο, 22 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μελέτη επιπτώσεων Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην πρόσβαση στα ΑΕΙ από τον ΣΥΡΙΖΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μελέτη επιπτώσεων Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην πρόσβαση στα ΑΕΙ από τον ΣΥΡΙΖΑ – Επειτα από μελέτη και επεξεργασία των δημοσιευμένων δεδομένων.

Μελέτη επιπτώσεων Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Τις επιπτώσεις του νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και της θέσπισης Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής παρουσιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία,

  • έπειτα από μελέτη και επεξεργασία των δημοσιευμένων δεδομένων για τις εξετάσεις των υποψηφίων από τα ημερήσια Γενικά Λύκεια για το 2020,
  • λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων με τίτλο “Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις” (άρθρα 5 έως 11).
Σύμφωνα με την μελέτη

Όπως προκύπτει από τη ανάλυση των δεδομένων, η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση του αριθμού των εισακτέων τουλάχιστον κατά 23% σε σχέση με το 2020.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με τις προτεινόμενες διατάξεις:
  • κάθε πανεπιστημιακό τμήμα θέτει μια «δική» του βάση,
  • η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής είναι το ποσοστό του μέσου όρου των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στα 4 εξεταζόμενα μαθήματα του κάθε πεδίου,
  • το ΥΠΑΙΘ καθορίζει το εύρος για το ποσοστό του μέσου όρου, μέσα στο οποίο θα μπορεί να κινηθεί η επιλογή του κάθε τμήματος (πχ: 80% έως 120%).
Ωστόσο, η θέσπιση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στερείται εκπαιδευτικής και ακαδημαϊκής λογικής,

καθώς η βελτίωση των επιδόσεων στις πανελλαδικές εξετάσεις δε σχετίζεται με την εφαρμογή οποιουδήποτε βαθμολογικού «κόφτη», αλλά με ουσιαστικές αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στο Λύκειο.

Η νομοθετική πρόταση της κυβέρνησης

θέτει περιορισμούς στην πρόσβαση των υποψηφίων στα Πανεπιστήμια και επιφέρει μια σειρά από αρνητικές συνέπειες σε μαθητές και ΑΕΙ, στις πόλεις και τις περιφέρειες που αυτά εδρεύουν. Την ίδια στιγμή, η πρόσβαση στα ιδιωτικά κολέγια δεν προϋποθέτει καμία βάση εισαγωγής παρά μόνο τη δυνατότητα καταβολής διδάκτρων.

Δείτε σε μορφή pdf τη Μελέτη για τις επιπτώσεις της ΕΒΕ στην πρόσβαση στα ΑΕΙ
Δείτε τα Γραφικά στοιχεία της Μελέτης για τις επιπτώσεις ΕΒΕ στην πρόσβαση στα ΑΕΙ

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

Αγγελόπουλος Γιώργος • Βεντούρας Ερρίκος • Γεωργαντάς Ηλίας • Κοτσιφάκης Γιώργος • Κοτσιφάκης Θεμιστοκλής • Κυπριανός Παντελής • Λόντος Χαράλαμπος • Μπόγρης Αντώνης • Νταής Στέργιος.

Δείτε επίσης

Απαντήσεις Κεραμέως σε ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΝΑΛ-ΚΚΕ για το νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια
Νίκη Κεραμέως για Πανεπιστήμια: Κοινής λογικής το νομοσχέδιο το οποίο εισάγουμε προς ψήφιση
Μερόπη Τζούφη-Πανεπιστήμια: “Η κυβέρνηση υψώνει -μεταφορικά και κυριολεκτικά- φραγμούς στα ΑΕΙ”
Χαρά Κεφαλίδου για Πανεπιστήμια: Αποσπασματικό το νομοσχέδιο, χωρίς κανένα διάλογο με τους εμπλεκόμενους
Μ. Τζούφη: Η κυβέρνηση μειώνει τεχνητά τους εισακτέους για να κλείσει πανεπιστημιακά τμήματα

Δείτε ακόμη

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια
Υπουργείο Παιδείας-Ερωτήσεις και Απαντήσεις για εισαγωγή στα ΑΕΙ-ασφάλεια Πανεπιστημίων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση