Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μελέτη ΚΕΜΕΤΕ-Ειδικά σχολεία: Προβλήματα από τη λειτουργία των ΣΜΕΑΕ εν καιρώ πανδημίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μελέτη ΚΕΜΕΤΕ-Ειδικά σχολεία: Προβλήματα που ανακύπτουν από τη λειτουργία των Σχολείων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑΕ, ΕΝΕΕΓΥΛ και ΕΕΕΕΚ) εν καιρώ πανδημίας.

Μελέτη ΚΕΜΕΤΕ
Σύμφωνα με το προλογικό σημείωμα

Από τις 9 Νοεμβρίου 2020, και ενώ τα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βρίσκονταν για δεύτερη φορά σε καθεστώς αναστολής της δια ζώσης διδασκαλίας, λόγω της πανδημίας Covid-19, τα Ειδικά Σχολεία εξακολουθούσαν να λειτουργούν κανονικά.

Το ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. (Κέντρο Μελετών Και Τεκμηρίωσης) της ΟΛΜΕ από τη 1η Δεκεμβρίου 2020 διεξήγε έρευνα με θέμα:

“Προβλήματα που ανακύπτουν από τη λειτουργία των Σχολείων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑΕ, ΕΝΕΕΓΥΛκαι ΕΕΕΕΚ) εν καιρώ πανδημίας”.

Η έρευνα αυτή στοχεύει

στο να διερευνήσει κατά πόσο η κανονική λειτουργία των Σχολείων Ειδικής Αγωγής είναι ασφαλής για το παιδαγωγικό, επιστημονικό, βοηθητικό και καθαριότητας, προσωπικό και τους μαθητές/τριες, με τα ως τώρα ληφθέντα από τις αρμόδιες υπηρεσίες μέτρα.

Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι:
  • Να διερευνήσει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών αν πληρούνται οι όροι υγειονομικής ασφάλειας στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και αν ανακύπτουν προβλήματα από τη λειτουργία τους εν καιρώ πανδημίας,
  • να καταγράψει προτάσεις των εκπαιδευτικών για τη μέγιστη δυνατή υγειονομική ασφάλεια για ολόκληρη τη σχολική κοινότητα και το μικρότερο δυνατόν μορφωτικό και ψυχοκοινωνικό κόστος για τα παιδιά, καθώς και
  • να διερευνήσει πιθανές συνέπειες στα εργασιακά δικαιώματα του εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.
Πιο συγκεκριμένα μέσα από την μελέτη αυτή επιδιώκουμε:
α) Να διερευνήσουμε

αν τα μέτρα πρόληψης και υγιεινής στα σχολεία ειδικής αγωγής είναι επαρκή για την ασφαλή λειτουργία τους (μέτρα πρόληψης της διασποράς του ιού και μέτρα αντιμετώπισης σε περίπτωση κρουσμάτων, κλπ) και αν οι μεταφορές των μαθητών των Ειδικών σχολείων γίνονται με τρόπο που να περιορίζεται στο ελάχιστο η διασπορά του ιού Covid19.

β) Να εντοπίσουμε

τα ιδιαίτερα προβλήματα που ανακύπτουν αυτό το χρονικό διάστημα σε όλες τις κατηγορίες συναδέλφων (Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ, ΕΒΠ) που υπηρετούν στα Σχολεία Ειδικής Αγωγής.

γ) Να καταγράψουμε

ποια επιπλέον μέτρα εκτιμούν οι εκπαιδευτικοί και το ΕΕΠ και ΕΒΠ ότι απαιτούνται για να επιτευχθεί η ασφαλής λειτουργία των σχολείων τους.

δ) Να διαπιστώσουμε

εάν γίνονται σεβαστά τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων (άδειες ευπαθών ομάδων, ειδικού σκοπού, αναπλήρωση, κλπ).

_________________

Δείτε σε μορφή pdf το Δελτίο Τύπου για τη Μελέτη Ειδικής Αγωγής
Δείτε σε μορφή pdf τη Μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ “Προβλήματα που ανακύπτουν από τη λειτουργία των ΣΜΕΑΕ εν καιρώ πανδημίας

Δείτε επίσης

Η απάντηση της Κομισιόν σε Ερώτηση για τη λειτουργία των ειδικών σχολείων στη χώρα μας
Ανοιχτά ειδικά σχολεία: Οι λόγοι της απόφασης διά ζώσης λειτουργίας-6.809 οι προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ
Ζέτα Μακρή-Πίνακες ΑΣΕΠ: Πολλοί δεν υπέβαλλαν αίτηση αναπληρωτή-Εξετάζουμε νόμιμους τρόπους κάλυψης των θέσεων αυτών

Πριν φύγετε

 ΦΕΚ αξιολόγησης σχολείων: Αλλάζει η προθεσμία ειδικής συνεδρίασης ενημέρωσης Συλλόγου Διδασκόντων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση