Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μαθαίνουμε στο σπίτι-Μένουμε σπίτι: Απολογισμός 13 Μαρτίου-13 Απριλίου 2020

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μαθαίνουμε στο σπίτι-Μένουμε σπίτι: Ενας μήνας εξ αποστάσεως εκπαίδευση – 13 Μαρτίου -13 Απριλίου 2020 – Αναλυτικά τα σημαντικότερα σημεία των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Μαθαίνουμε στο σπίτι-Μένουμε σπίτι

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως κοινοποίησε τον απολογισμό ενός μηνός λειτουργίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, από την εκκίνησή της την 13η Μαρτίου, ημερομηνία κατά την οποία ανεστάλη η δια ζώσης διδασκαλία και λειτουργία όλων των εκπαιδευτικών δομών, έως τις 13 Απριλίου 2020.

Η κα Κεραμέως παραθέτει συνοπτικά τα σημαντικότερα σημεία των δράσεων κατά τον τελευταίο μήνα, στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα βλέπουμε:
  • Προλογικό σημείωμα επί του θέματος
  • Τους τρεις (3) Αξονες της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης
  • Τη συμμετοχή στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση ανά εκπαιδευτική βαθμίδα
  • Τα μέτρα στήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας
  • Τις διεθνείς πρωτοβουλίες για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση
  • Την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση από την σκοπιά των κομμάτων της αντιπολίτευσης

—————

Μαθαίνουμε στο σπίτι-Μένουμε σπίτι

Το προλογικό σημείωμα

Αγαπητοί φίλοι και φίλες,

H υγειονομική κρίση του κορωνοϊού δημιούργησε νέες ανάγκες, όπως και μεγάλες προκλήσεις και ευκαιρίες στο χώρο της εκπαίδευσης.

Σπεύσαμε να διασφαλίσουμε τη δημόσια υγεία και, ταυτόχρονα, να οργανώσουμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθολικά σε όλες τις βαθμίδες και στην πιο ευρεία έως σήμερα κλίμακα.

Στόχος μας να διατηρήσουμε ενεργή την εκπαιδευτική διαδικασία για μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές στις έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα και, παράλληλα, να αξιοποιήσουμε τη δυνατότητα για περαιτέρω καλλιέργεια και εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Από τις 11 Μαρτίου, οπότε και ανεστάλη η δια ζώσης διδασκαλία και λειτουργία όλων των εκπαιδευτικών δομών μετά τις συστάσεις των ειδικών, μέχρι σήμερα, θεμελιώσαμε ένα νέο σύστημα τηλεκπαίδευσης, ώστε να συνεχιστεί η μάθηση και στο σπίτι.

Μαζί με τους Υφυπουργούς, Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλη Διγαλάκη, και τους Γενικούς Γραμματείς, κ.κ. Αναστασία Γκίκα, Απόστολο Δημητρόπουλο, Γιώργο Βούτσινο και Γιώργο Καλαντζή, συγχαίρουμε για άλλη μία φορά όλο το εκπαιδευτικό δυναμικό που υλοποιεί καθημερινά τη μάθηση στο σπίτι, αλλά και τους μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές και τις οικογένειές τους, που αγκάλιασαν το νέο αυτό εγχείρημα. Μας γεμίζουν δύναμη και αισιοδοξία.

Στο παρόν ενημερωτικό δελτίο, συνοψίσαμε τα σημαντικότερα σημεία των δράσεών μας κατά τον τελευταίο μήνα, στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Όπως πάντα, ευπρόσδεκτα τα σχόλιά σας.

Καλή ανάγνωση!

—————

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ανταποκρινόμενο στις ραγδαίες εξελίξεις, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σχεδίασε και υλοποίησε τάχιστα την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε τρεις άξονες:

1. Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση): απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Για το σκοπό αυτό, διαμορφώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία, για πρώτη φορά, παραμετροποιημένη πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης.

2. Ασύγχρονη: διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον/την εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον/την εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου, σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχει το Υπουργείο.

Για το σκοπό αυτό, αναβαθμίζονται διαρκώς οι υφιστάμενες πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης, ώστε να ανταποκριθούν τεχνικά στον συσσωρευμένο όγκο νέων χρηστών και δεδομένων.

3. Εκπαιδευτική τηλεόρασηː σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την ΕΡΤ, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχώρησε στην παραγωγή και προβολή τηλεοπτικών μαθημάτων που προβάλλονται μέσω της δημόσιας τηλεόρασης ΕΡΤ2, ως μία σύγχρονη, οπτικοακουστική εκπαιδευτική πρόταση. Απευθύνεται πρωτίστως σε μαθητές Δημοτικού.

—————

Μαθαίνουμε στο σπίτι-Μένουμε σπίτι

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΑΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ

 

Βάσει των πλέον πρόσφατων διαθέσιμων στοιχείων (δείτε εδώ τα απολογιστικά στοιχεία έως 9/4), η συμμετοχή μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών και εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει ως εξής:

Α. ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Στη σύγχρονη εκπαίδευση:

– 4.818.079 συμμετοχές μαθητών αθροιστικά σε ψηφιακές τάξεις,
– 643.871 συμμετοχές μαθητών σε ψηφιακές τάξεις καθημερινά,
– 54% αύξηση συμμετοχών μαθητών κάθε μέρα,
– 95.692 εκπαιδευτικοί έχουν δημιουργήσει την προσωπική ψηφιακή τους τάξη,
– 262.704 ψηφιακές τάξεις έχουν δημιουργηθεί αθροιστικά,
– ως και 32.585 ψηφιακές τάξεις την ημέρα,
– 17.428.668 λεπτά μαθημάτων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Στην ασύγχρονη εκπαίδευση:

– Συμμετοχή μαθητών στις πλατφόρμες e-class: 668.420 / e-me: 357.913,
– Συμμετοχή εκπαιδευτικών στις πλατφόρμες e-class: 108.510 / e-me: 73.889,
– Συνολικά περισσότεροι από 1.090.011 μαθητές και 166.949 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Εκπαιδευτική τηλεόραση:

– Σταθερά υψηλή η τηλεθέαση της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, που καθιέρωσε και υλοποίησε το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την ΕΡΤ. Ενδεικτικά, το μεσοσταθμικό ποσοστό τηλεθέασης στις των προγραμμάτων της εκπαιδευτικής τηλεόρασης της ΕΡΤ2 ήταν πάνω από 35%, με περισσότερους από 85.000 τηλεθεατές.

Β. ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΕΚ (με στοιχεία των 101 από τα 126 ΔΙΕΚ της χώρας)

– 95% των μαθημάτων που διενεργούνταν διά ζώσης είναι ήδη ενταγμένα στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση.

Γ. ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

– 96,35% των προπτυχιακών μαθημάτων παραδίδονται μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που σε ορισμένα ΑΕΙ αγγίζει το 99,7%,
– το υπόλοιπο 3,65% αφορά σε μαθήματα αμιγώς εργαστηριακού ή κλινικού χαρακτήρα.

—————

ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
Δωρεάν πρόσβαση σε διαδικτυακές σελίδες:

Στην προσπάθεια ενδυνάμωσης, στο μέγιστο βαθμό, των τεχνολογικών επιλογών που διατίθενται σε όλους τους πολίτες υπό τις παρούσες συνθήκες, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ανταποκρίθηκαν στην πρωτοβουλία των συναρμόδιων Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και παραχώρησαν πρόσβαση χωρίς χρέωση στις ιστοσελίδες που χρησιμοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία.

Εξοπλισμός:

Μέσω ΕΣΠΑ έχει ήδη δοθεί σημαντικός τεχνολογικός εξοπλισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα, και κατατέθηκε με κατεπείγουσα διαδικασία και πρόταση συνολικού ύψους άνω των 20 εκ. € για κάλυψη μέσω ΕΣΠΑ δαπανών εξοπλισμού σχολικών μονάδων (tablets, laptops), δράσεων εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, εξοπλισμού ΑΕΙ, εξοπλισμού οικονομικά ασθενών φοιτητών, στέγασης οικονομικά ασθενών φοιτητών.

Επιπλέον, ιδιώτες και εταιρείες έχουν προβεί σε σημαντικές δωρεές για περαιτέρω άμεση ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας, εξοπλισμό ο οποίος είναι καθ’ οδόν για σχολεία της χώρας.

Διανομή συγγραμμάτων:

Με την συνεργασία των εκδοτικών οίκων, εξασφαλίσαμε τα διδακτικά συγγράμματα του εαρινού 6μήνου να παραδοθούν δωρεάν κατ’ οίκον στους φοιτητές μας.

Τεχνική αναβάθμιση υποδομών Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου:

Παράλληλα, με τη καίρια συμβολή του ΕΔΥΤΕ, αναβαθμίζονται οι υφιστάμενες υποδομές του ΠΣΔ, ιδίως με την επέκταση και λειτουργία του e-class από 1 σε 10 εξυπηρετητές (servers), ενώ μελετάται ως επόμενο βήμα και η χρηματοδότηση κεντρικής υποδομής υπολογιστικού νέφους (cloud) για τα σχολεία.

Ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές:

στηρίζουμε έμπρακτα το προσωπικό και τους φορείς της ιδιωτικής εκπαίδευσης, καθώς και τις οικογένειες των μαθητών, με εξειδικευμένα μέτρα.

Περιορισμός εξεταστέας ύλης πανελλαδικών εξετάσεων:

Λαμβάνοντας υπόψη τις έκτακτες συνθήκες, αναπροσαρμόσαμε την εξεταστέα ύλη για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Δύο επίπεδα τεχνικής και εκπαιδευτικής υποστήριξης:

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να απευθύνονται για βοήθεια στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην ομάδα υποστήριξης του σχολείου τους, που αποτελείται από τον διευθυντή και έναν τουλάχιστον εκπαιδευτικό πληροφορικής. Η ομάδα υποστήριξης του σχολείου μπορεί να επικοινωνεί με το Help Desk της Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

mathainoumestospiti.gov.gr:

Δημιουργήσαμε, επιπλέον, ιστοσελίδα με όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τη δομή, το περιεχόμενο, την πρόσβαση και τη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

————–

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΡΟΣΤΑ

Σε αυτή τη μάχη δεν είμαστε μόνοι. Μέσα από διεθνείς επαφές και πρωτοβουλίες, αναζητούμε διαρκώς καινούργιες λύσεις για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στην παιδεία και περισσότερες δυνατότητες, μέσω διεθνών καλών πρακτικών, για τους νέους μας.

Στο πλαίσιο αυτό, υποδεχθήκαμε στο Υπουργείο Παιδείας την Ευρωπαία Επίτροπο για την Καινοτομία, την Έρευνα, τον Πολιτισμό, την Εκπαίδευση και τη Νεολαία, κα Mariya Gabriel, με την οποία είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε ις ευρωπαϊκές συνέργειες σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, τις προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στην εκπαίδευση των κρατών-μελών της ΕΕ.

Στη συνέχεια, κατόπιν πρωτοβουλίας μου, συγκλήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης έκτακτο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας της ΕΕ, για να συζητήσουμε τα μέτρα που λαμβάνει κάθε κράτος-μέλος ΕΕ για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού, αλλά και τις δράσεις μας για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στην εκπαίδευση.

Επιπρόσθετα, το Υπουργείο Παιδείας συνεργάστηκε με την UNICEF για την ένταξη στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων/μεταναστών και μεταφράστηκαν σε 11 γλώσσες που ομιλούνται σε Δομές οι οδηγίες τόσο για την Σύγχρονη όσο και την Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση, καθώς και για τον τρόπο δημιουργίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) από τους γονείς.

————–

Μαθαίνουμε στο σπίτι-Μένουμε σπίτι

ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΟΠΙΑ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ

Για εμάς, η προσπάθεια αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης είναι εθνική. Για το λόγο αυτό, από τις πρώτες κιόλας ημέρες, ενημέρωσα τηλεφωνικά τους Υπευθύνους Παιδείας των Κομμάτων της Αντιπολίτευσης για τη δέσμη των πρωτοβουλιών που ανέλαβε αμέσως το Υπουργείο Παιδείας για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, σχολεία, ΔΙΕΚ, πανεπιστήμια και ζήτησα τις προτάσεις τους, ενώ τους διαβεβαίωσα ότι είμαστε στη διάθεσή τους για κάθε περαιτέρω επικοινωνία που αφορά στα συστήματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και στις σχετικές δράσεις του Υπουργείου.

Τη Βουλή απασχόλησε επίσης η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μέσω επίκαιρων ερωτήσεων που κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και του ΜΕΡΑ-25 και συζητήθηκαν στην Ολομέλεια, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Δείτε επίσης

ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: “Θα είναι σαν να έχεις internet, αλλά δε θα έχεις”
ΚΙΝΑΛ για καταγραφή αναγκών σε λάπτοπ: Oταν η ανευθυνότητα του Yπουργείου Παιδείας καταρρέει σε μία ημέρα
Ζαχαράκη: Εξετάζεται το ενδεχόμενο της μη διεξαγωγής προαγωγικών εξετάσεων
Κεραμέως για λάπτοπ και τάμπλετ: Ο Διευθυντής του σχολείου θα μπορεί να τα δανείζει σε εκπαιδευτικούς ή μαθητές
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση