Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μέρα25-Κρήτη: Συγχωνεύσεις, υποβάθμιση, λουκέτα σχολείων-Στη Βουλή το το αίτημα για λειτουργία Γυμνασίου στη Γαύδο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μέρα25-Κρήτη: Με συγχωνεύσεις, υποβάθμιση σχολείων και λουκέτα ξεκίνησε η σχολική χρονιά-Στη Βουλή το αίτημα για λειτουργία Γυμνασίου στη Γαύδο.

Μέρα25-Κρήτη

Οι Οργανώσεις Βάσης Κρήτης του Μέρα25, αναφέρονται στο ζήτημα των συγχωνεύσεων ή και αναστολής λειτουργίας σχολικών μονάδων στην Κρήτη, με αφορμή τις κινητοποιήσεις γονέων και μαθητών κατά την πρώτη εβδομάδα των μαθημάτων.

Επίσης κοινοποιούν την Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Κρίτωνα Αρσένη στην Υπουργό Παιδείας για το αίτημα λειτουργίας Γυμνασίου στην ακριτική Γαύδο.

Α. Με συγχωνεύσεις, υποβάθμιση σχολείων και λουκέτα ξεκίνησε η σχολική χρονιά

Οι εικόνες των σχολείων της Κρήτης που αντί για αγιασμό έκαναν κατάληψη, των γονιών και των παιδιών που αντί να χαίρονται με την έναρξη της σχολικής χρονιάς βρίσκονται στην έναρξη κινητοποιήσεων και αγώνων, είναι ενδεικτικές της αποτελεσματικότητας του επιτελικού κράτους του κ. Μητσοτάκη.

Γεράνι Χανίων

Ειδικά στα Χανιά, τα προβλήματα είναι εκρηκτικά.

Οι συγχωνεύσεις δύο τάξεων σε μία (π.χ. Τρίτη μαζί με Τετάρτη Δημοτικού) γυρίζουν την εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω. Στο Δημοτικό Σχολείο Δραπανιά στην Κίσσαμο, στα σχολεία του Σκινέ-Φουρνέ και του Γερανίου στον Πλατανιά οι μαθητές μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα, αρκεί να ευημερούν οι αριθμοί. Η υποβάθμιση των σχολείων από εξαθέσια σε πενταθέσια, οι συγχωνεύσεις δύο τάξεων σε μία και οι αλχημείες για να «εξαφανιστούν» τα κενά εκπαιδευτικών εξαφανίζουν και το δικαίωμα των παιδιών σε ίσες ευκαιρίες. Αλλά και απαράδεκτα και παράνομα λουκέτα σε σχολεία.

Στο Γαράζο Μυλοποτάμου επιχειρείται το κλείσιμο του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού παρόλο που πληρούν τον ελάχιστο αριθμό παιδιών. Ειδικά για τον Μυλοπόταμο όπου το ζήτημα της σχολικής διαρροής είναι καίριο, οι μεθοδεύσεις της κυβέρνησης δίνουν το τελειωτικό χτύπημα σε ένα τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα.

Στη Γαύδο δεν λήφθηκε καμία μέριμνα για τα δύο παιδιά του Γυμνασίου που θα αναγκαστούν να πάνε σχολείο στην Παλαιόχωρα ενώ στο Ηράκλειο παραμένουν τεράστια προβλήματα στα σχολικά κτίρια που εντάθηκαν μετά τον περυσινό σεισμό στο Αρκαλοχώρι και εκατοντάδες μαθητές ξεκίνησαν και τη νέα σχολική χρονιά σε κοντέινερ. Κερασάκι στην τούρτα η διαφαινόμενη εκ περιτροπής λειτουργία της θέρμανσης στα σχολεία λόγω του τεράστιου ενεργειακού κόστους αφού δεν έχουν προβλεφθεί επιπλέον χρηματοδοτήσεις για τις σχολικές επιτροπές.

Η μόνη «επένδυση» για την Παιδεία στην Κρήτη είναι η ορκωμοσία ειδικών φρουρών για τα ΑΕΙ του νησιού. Αντί για δασκάλους και νέα σχολεία, αστυνομία και καταστολή. Όλα αυτά δίνουν, για την Κρήτη αλλά και συνολικά για τη χώρα, την πραγματική εικόνα της «δημόσιας και δωρεάν Παιδείας» του επιτελικού κράτους της «Μητσοτάκης Α.Ε.», την ώρα που βρίσκονται δισεκατομμύρια για άχρηστους εξοπλισμούς, για απευθείας αναθέσεις σε φιλικούς εργολάβους ή για την επιδότηση των κερδών των ασύδοτων ενεργειακών παρόχων.

Δημοτικό Σχολείο Γαύδου

Β. Στη Βουλή το αίτημα για λειτουργία Γυμνασίου στη Γαύδο

Επίκαιρη Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως κατέθεσε ο Bουλευτής του ΜέΡΑ25 Κρίτωνας Αρσένης σχετικά με την λειτουργία Γυμνασίου στην ακριτική Γαύδο.

Ο Bουλευτής ρωτά την υπουργό αν υπάρχει πρόθεση για την έκδοση ειδικής προκήρυξης για εκπαιδευτικούς στο νησί την ώρα που ο Δήμος είναι διατεθειμένος να αναλάβει τη δαπάνη της λειτουργίας του Γυμνασίου ενώ υπάρχει και έτοιμο κτίριο ώστε να λυθεί το πρόβλημα μιας οικογένειας που παραμένει στο νησί και τα δύο από τα τρία παιδιά της βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Αναλυτικά η ερώτηση του Bουλευτή:

Θέμα: Το υπουργείο Παιδείας αρνείται να παρέχει την υποχρεωτική εκπαίδευση στους 2 μαθητές της Γαύδου για «παιδαγωγικούς λόγους»

Παρά τις εκκλήσεις της οικογένειας, του Δήμου Γαύδου, της Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων γονέων Περιφέρειας Κρήτης, των εκπαιδευτικών και άλλων, το υπουργείο δεν προχωρά στην ίδρυση Γυμνασίου στην ακριτική Γαύδο.

Στην πραγματικότητα αναγκάζει μια 3τεκνη οικογένεια που επέλεξε να μείνει στη Γαύδο να διαλυθεί και να εκπατριστεί για 12 ολόκληρα χρόνια, προκειμένου τα παιδιά να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση. Τα «εμπόδια» που επικαλείται το υπουργείο όπως ότι οι εκπαιδευτικοί δε θέλουν να πάνε στην παραμεθόριο ή ότι η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων δεν εισηγήθηκε την ίδρυση Γυμνασίου Γαύδου φαίνεται να μην επαληθεύονται.

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων Γιάννης Κυριακάκης αναφέρει ότι:

«Εμείς πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει η Α’ τάξη του γυμνασίου, ενώ θα μπορούσε να γίνει χρήση της πρακτικής της ειδικής προκήρυξης για αναπληρωτές καθηγητές, δηλαδή να μεταβούν εκεί εφόσον το επιλέξουν καθηγητές από την ευρύτερη περιοχή του νησιού μας. Είναι βέβαιο ότι πολλοί εκπαιδευτικοί θα ανταποκριθούν».

Ο Δήμος είναι διατεθειμένος να αναλάβει τη δαπάνη της λειτουργίας του Γυμνασίου ενώ υπάρχει έτοιμο και το κτίριο. Στις 12/9 ξεκίνησε τη λειτουργία του το νηπιαγωγείο του νησιού με δύο μαθητές. Προφανώς δυο είναι αρκετοί για την κοινωνικοποίηση και τη ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη ενώ δύο μαθητές στο γυμνάσιο «δεν είναι παιδαγωγικό» σύμφωνα με το υπουργείο.

Η οικογένεια παραμένει αυτή τη στιγμή στο νησί και τα δύο από τα τρία παιδιά βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ερωτάται η υπουργός:

1. Γιατί δεν προχωράτε σε τοπική προκήρυξη ειδικά για την Α’ τάξη του γυμνασίου της Γαύδου; Ποια είναι η βέλτιστη επιλογή γι’ αυτά τα παιδιά σύμφωνα με τους σχολικούς ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς;

2. Δεσμεύεστε -έστω και τώρα- να ιδρύσετε γυμνάσιο στη Γαύδο, να δημιουργήσετε κίνητρα παραμονής για την οικογένεια και επιπλέον ελκυστικά κίνητρα επιλογής και άλλων οικογενειών για μόνιμη ή έστω πολυετή κατοίκηση στα ακριτικά σύνορα της χώρας;

Ο ερωτών Βουλευτής Κρίτων Αρσένης

Δείτε επίσης

Διευκρινίσεις άδειας ανατροφής τέκνου σε νεοδιοριζόμενο και άδειας άνευ αποδοχών για την ανατροφή τέκνου | Εγκύκλιος 

ΚΕΔΑΣΥ: Ανάγκη αλλαγών στο νομοθετικό πλαίσιο για διορισμούς, μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση