Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μερόπη Τζούφη-ΑΕΙ: Συρρικνώνεται η δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση-Κλείνουν τμήματα και μειώνεται η χρηματοδότηση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μερόπη Τζούφη-ΑΕΙ: Συρρικνώνεται η δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση-Κλείνουν τμήματα και μειώνεται η χρηματοδότηση-Δοκιμάζονται οι αντοχές των περισσότερων περιφερειακών ΑΕΙ.

Για περικοπή της χρηματοδότησης κατά 20% και για συγχωνεύσεις και καταργήσεις Τμημάτων ΑΕΙ μιλά η κα Μερόπη Τζούφη, Βουλευτής και Αναπληρώτρια Τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με ανακοίνωσή της

το νέο μοντέλο χρηματοδότησης, το οποίο όπως λέει διαφημίστηκε ως “καινοτόμο και αξιοκρατικό”, δοκιμάζει τις αντοχές των περισσότερων περιφερειακών ΑΕΙ.

Δείτε την Ανακοίνωση της Μ. Τζούφη
“Η κυβέρνηση κλείνει τμήματα ΑΕΙ και μειώνει τη χρηματοδότηση”

Με τελεσίγραφα προς τα ΑΕΙ συνεχίζει το υπουργείο Παιδείας την «αναδιάρθρωση» της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ζητώντας από τα ιδρύματα να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις Τμημάτων. Προηγήθηκαν η περικοπή της χρηματοδότησης κατά 20%, η θέσπιση της ανταποδοτικής αξιολόγησης, η μείωση του αριθμού των εισακτέων μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, έχοντας δημιουργήσει όλες τις συνθήκες εκπλήρωσης μια αυτοεκπληρούμενης προφητείας, αμφισβητεί τη βιωσιμότητα των τμημάτων που στερήθηκαν φοιτητές λόγω της ΕΒΕ.

Δηλαδή του «κόφτη» που επέβαλλε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως με σκοπό να αποκλείσει χιλιάδες υποψήφιους από τα δημόσια ΑΕΙ. Άλλωστε, «τα κολέγια, κλέφτες θα γίνουν;».

Καμία βελτίωση δεν πρόκειται να γίνει. Η ουσία της «μεταρρύθμισης» είναι η συρρίκνωση της δημόσιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ναρκοθετώντας -πρώτα και κύρια- το μέλλον των περιφερειακών πανεπιστημίων.

Το νέο μοντέλο χρηματοδότησης, το οποίο διαφημίστηκε ως «καινοτόμο και αξιοκρατικό», δοκιμάζει τις αντοχές των περισσότερων περιφερειακών ΑΕΙ, όπως του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, του Ιόνιου Πανεπιστημίου, του Πολυτεχνείου Κρήτης, του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας και του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου.

Στην προσπάθεια αυτή πρωταγωνιστεί και η ΕΘΑΑΕ, το «μακρύ χέρι» του υπουργικού γραφείου, θεσπίζοντας κριτήρια χωρίς ακαδημαϊκή λογική που οδηγούν σε ανορθολογικές κατηγοριοποιήσεις. Μάλιστα, η «ανεξάρτητη» αρχή τιμωρεί όσα ιδρύματα πρωτοστάτησαν στις συνέργειες ΑΕΙ-ΤΕΙ, δίνοντας τον τόνο για μείωση της χρηματοδότησής τους.

Πρέπει να τους σταματήσουμε. Μαζί με την ακαδημαϊκή κοινότητα, τις τοπικές κοινωνίες, τους επιστημονικούς φορείς.

Το οφείλουμε στα Πανεπιστήμια μας, στη νέα γενιά, στο μέλλον της δημόσιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και έρευνας.

Δείτε σχετικά

Φίλης-Πανεπιστήμια: “Συρρίκνωση πάνω στη συρρίκνωση και κρίση μέσα στην κρίση στην Τριτοβάθμια” 

ΑΕΙ: Προτάσεις εξυγίανσης και εξορθολογισμού ζήτησε από τις Διοικήσεις η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως 

Δείτε ακόμη

Γνωστοποίηση ΦΕΚ συντελεστών βαρύτητας πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ΕΠΑΛ, από ΥΠΑΙΘ 

Συντελεστές βαρύτητας ΓΕΛ-ΕΠΑΛ: Δημοσιεύθηκαν σε ΦΕΚ 

Συντελεστές βαρύτητας εξεταζομένων μαθημάτων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση 2022-23 

ΦΕΚ-Ελληνική PISA: Διεξαγωγή σε εθνικό επίπεδο διαγνωστικών εξετάσεων ΣΤ’ Δημοτικού-Γ’ Γυμνασίου

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση