Σάββατο, 22 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μερόπη Τζούφη-Σύνοδος Πρυτάνεων: Σε ασφυξία τα ΑΕΙ από το τιμωρητικό μοντέλο χρηματοδότησης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Μερόπη Τζούφη-Σύνοδος Πρυτάνεων: “Tο τιμωρητικό μοντέλο χρηματοδότησης που θέσπισε το Yπουργείο Παιδείας οδηγεί τα ΑΕΙ σε οικονομική ασφυξία”.
Μερόπη Τζούφη-Σύνοδος Πρυτάνεων
Στην 99η Σύνοδο Πρυτάνεων, η οποία πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα, συμμετείχε η κα Μερόπη Τζούφη. Η Αναπληρώτρια  Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ άσκησε κριτική στην Κυβέρνηση για την πολιτική που εφαρμόζει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Ερευνα, τονίζοντας πως “το τιμωρητικό μοντέλο χρηματοδότησης που θέσπισε το υπουργείο Παιδείας οδηγεί τα ΑΕΙ σε οικονομική ασφυξία”.
Παράλληλα, υπογράμμισε πως το μείζον πρόβλημα της υποστελέχωσης παραμένει.
Επίσης, προανήγγειλε την κατάργηση της Πανεπιστημιακής Αστυνομίας από την επόμενη “προοδευτική Κυβέρνηση”, χαρακτηρίζοντας ως αχρείαστη, παράλογη και επικίνδυνη την απόφαση της Κυβέρνησης . Παρόμοια, μίλησε για κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, της ισοτιμίας πτυχίων ΑΕΙ – Κολλεγίων και “όσων μέτρων δυσχεραίνουν τη φοίτηση”.
Αναφορικά με το επερχόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τα ΑΕΙ  η Μερόπη Τζούφη κατηγόρησε την Κυβέρνηση πως “πολιτεύεται με διαρροές στα ΜΜΕ, αντί να συζητά ουσιαστικά με την πανεπιστημιακή κοινότητα». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «τα αντιδημοκρατικά μέτρα απαιτούν και αντιδημοκρατικό τρόπο για να επιβληθούν”.
Ακόμα, τόνισε πως είναι απαραίτητη η αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης για τη βελτίωση των Πανεπιστημιακών υποδομών (εργαστήρια, εξοπλισμός, κτήρια, φοιτητική στέγη), ενώ υποστήριξε πως η μεταφορά της Γενικής Γραμματείας Έρευνας & Τεχνολογίας από το Υπουργείο Παιδείας στο Υπουργείο Ανάπτυξης, έχει διαταράξει το οικοσύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας και πλέον απειλεί την εθνική συμμετοχή στα Ευρωπαϊκά προγράμματα.
Τέλος, η Αναπληρώτρια Τομεάρχης Παιδείας παρουσίασε στους Πρυτάνεις τις θέσεις και προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την Πανεπιστημιακή εκπαίδευση και την έρευνα, υπογραμμίζοντας πως το νέο ελληνικό Πανεπιστήμιο πρέπει να είναι ολοκληρωμένο, βιώσιμο, ποιοτικό, δημοκρατικό, αξιοκρατικό, αποτελεσματικό, διεπιστημονικό, συμπεριληπτικό και εξωστρεφές.
Στις προτάσεις συμπεριλαμβάνονται: 
  • διπλασιασμός των μελών ΔΕΠ σε βάθος τετραετίας, με νέους 2.000 διορισμούς ανά έτος και τήρηση της νομοθεσίας που προβλέπει την ανανέωση των θέσεων που κενούνται λόγω συνταξιοδότησης,
  • αύξηση του διοικητικού προσωπικού,
  • διπλασιασμός της χρηματοδότησης των ΑΕΙ σε βάθος τετραετίας,
  • πιλοτική καθιέρωση της ελεύθερης πρόσβασης σε Τμήματα – όπου η ζήτηση και οι θέσεις το επιτρέπουν,
  • ριζικός επανασχεδιασμός των διαδικασιών αξιολόγησης και αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ΕΘΑΑΕ ώστε να μην αποτελεί μηχανισμό κυβερνητικού ελέγχου των ΑΕΙ,
  • οικονομική ενίσχυση για Μεταπτυχιακά προγράμματα χωρίς δίδακτρα,
  • διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης σε όλα τα ΑΕΙ για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ έπειτα από συνεργασίες των ΑΕΙ με τοπικούς παραγωγικούς φορείς,
  • κατάργηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, της ισοτιμίας πτυχίων ΑΕΙ-Κολλεγίων και όσων μέτρων δυσχεραίνουν τη φοίτηση,
  • ενίσχυση και υποστήριξη της διεθνοποίησης των ελληνικών πανεπιστημίων με συμμετοχή στα δίκτυα των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων,
  • ευελιξία στο πλαίσιο λειτουργίας των ΕΛΚΕ,
  • ριζική ενίσχυση των υποτροφιών σε νέους επιστήμονες, υποψήφιους διδάκτορες και μεταδιδάκτορες,
  • θεσμοθέτηση της δυνατότητας εσωτερικής μετακίνησης προπτυχιακών φοιτητών/τριών (κατά το πρότυπο του Erasmus) και μερικής επιλογής περιορισμένου αριθμού μαθημάτων από άλλο Τμήμα/Πανεπιστήμιο,
  • εθνικό πρόγραμμα Erasmus Εσωτερικού για μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες
  • ειδική χρηματοδότηση και στελέχωση των Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Κέντρων και σύζευξή τους με τα ΑΕΙ,
  • διαμόρφωση και υλοποίηση Εθνικού Σχεδίου Φοιτητικής Στέγης,
  • εξοπλισμός και νέα κτήρια Τμημάτων και Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Κέντρων.
Δείτε σχετικά

Κεραμέως-99η Σύνοδος Πρυτάνεων: Αυξημένη επιχορήγηση ΑΕΙ και απορρόφηση ΕΣΠΑ 

Υπουργικό Συμβούλιο-Κεραμέως: Οι 4 άξονες του νέου νομοσχεδίου για τα Πανεπιστήμια 

ΣΥΡΙΖΑ-Πανεπιστήμια: 70 Θέσεις και Προτάσεις 

Δείτε επίσης

Νέα πρωτόκολλα covid AEΙ: Πως θα λειτουργήσουν τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα 

ΦΕΚ: Μέτρα  κορονοϊού έως 16 Μαΐου 2022: Σχολεία-ΑΕΙ-ΙΕΚ-ΣΔΕ-Βρεφονηπιακοί-Φροντιστήρια 

Διαχείριση θυμού και επιθετικότητας σε άτομα με αυτισμό: Aρθρο της Δρ. Νατάσας Πιπεροπούλου

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση