Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών ΕΑΕ 2025: Kαμία θέση, καμία ευκαιρία-Οι ΠΕ61/71 σε κατάσταση ομηρίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών ΕΑΕ 2025: Kαμία θέση, καμία ευκαιρία-οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ ΠΕ61/71 σε κατάσταση ομηρίας – Ανακοίνωση ΣΑΤΕΑ.

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών ΕΑΕ 2025

Για στρεβλό σύστημα μεταθέσεων που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο στερεί από τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ τις ίσες ευκαιρίες, οδηγώντας σε ελάχιστες υπηρεσιακές μεταβολές μιλά ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ), επισημαίνοντας ότι οι μεταθέσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) επιβεβαιώνουν τη βαθιά και συστηματική αδικία που υφίστανται οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ61/71.

Ο ΣΑΤΕΑ εντοπίζει το πρόβλημα στο ότι οι μεταθέσεις στην Ειδική Αγωγή πραγματοποιούνται πριν από εκείνες της Γενικής Αγωγής, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί ΠΕ60 και ΠΕ70, οι οποίοι διαθέτουν μεταπτυχιακό ή άλλο προσόν στην ΕΑΕ, να έχουν το δικαίωμα να μετατίθενται στις δομές ΕΑΕ και να καλύπτουν μεγάλο ποσοστό των κενών στην ΕΑΕ. Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61/71, με βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή, περιορίζονται αποκλειστικά στην ΕΑΕ, χωρίς καμία δυνατότητα μετάθεσης στη Γενική Αγωγή. Το αποτέλεσμα είναι απελπιστικό: ελάχιστες οργανικές θέσεις, ελάχιστες μεταθέσεις και εκπαιδευτικοί εγκλωβισμένοι σε απομακρυσμένες περιοχές χωρίς καμία προοπτική.

Για την αποκατάσταση αυτής της αδικίας ο ΣΑΤΕΑ ζητά από το ΥΠΑΙΘΑ:

  • Στα επερχόμενα συστήματα υπηρεσιακών μεταβολών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι μεταθέσεις να πραγματοποιούνται πρώτα στη Γενική Αγωγή, όπου υπάρχουν περισσότερα οργανικά κενά, και στη συνέχεια στην ΕΑΕ.
  • Να εφαρμοστεί το σύστημα διορισμών που έχουμε προτείνει (Α.Π. 19/27-06-2022), ώστε οι διορισμοί και οι μεταθέσεις να γίνονται με βάση τον αύξοντα αριθμό ΠΕ.
  • Να καθιερωθεί σειρά προτεραιότητας επιλογής των υποψηφίων ανάλογα με τη δομή στην οποία επιθυμούν και μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους πιο αποτελεσματικά (π.χ. 1. ΚΕΔΑΣΥ, 2. Σχολεία Κωφών, 3. ΣΜΕΑΕ, 4. ΕΕΕΕΚ, 5. Γενική Αγωγή).
  • Το ίδιο δίκαιο σύστημα να εφαρμοστεί και στις προσλήψεις αναπληρωτών, ώστε να σταματήσει η άνιση προτεραιότητα των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής έναντι των αποφοίτων της ΕΑΕ.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση του ΣΑΤΕΑ

Θέμα: Μεταθέσεις: καμία θέση, καμία ευκαιρία – οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ ΠΕ61/71 σε κατάσταση ομηρίας.

Για ακόμα μία χρονιά, οι μεταθέσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) επιβεβαιώνουν τη βαθιά και συστηματική αδικία που υφίστανται οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ61/71. Το στρεβλό σύστημα μεταθέσεων που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας στερεί από τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ τις ίσες ευκαιρίες, οδηγώντας σε ελάχιστες υπηρεσιακές μεταβολές.

Αξίζει να θυμίσουμε ότι οι πρώτοι απόφοιτοι εκπαιδευτικοί ΠΕ61/71, αποφοίτησαν το 2002 και  εργάστηκαν για έως και 18 χρόνια ως αναπληρωτές, βλέποντας  κάθε χρόνο τις θέσεις ΕΑΕ να κλείνουν, χωρίς να τους δίνεται η δυνατότητα να διοριστούν, αφού οι πρώτοι διορισμοί ΕΑΕ έγιναν το 2020.

Το πρόβλημα είναι ξεκάθαρο: οι μεταθέσεις στην Ειδική Αγωγή πραγματοποιούνται πριν από εκείνες της Γενικής Αγωγής, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί ΠΕ60 και ΠΕ70, οι οποίοι διαθέτουν μεταπτυχιακό ή άλλο προσόν στην ΕΑΕ, να έχουν το δικαίωμα να μετατίθενται στις δομές ΕΑΕ και να καλύπτουν μεγάλο ποσοστό των κενών στην ΕΑΕ. Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61/71, με βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή, περιορίζονται αποκλειστικά στην ΕΑΕ, χωρίς καμία δυνατότητα μετάθεσης στη Γενική Αγωγή. Το αποτέλεσμα είναι απελπιστικό: ελάχιστες οργανικές θέσεις, ελάχιστες μεταθέσεις και εκπαιδευτικοί εγκλωβισμένοι σε απομακρυσμένες περιοχές χωρίς καμία προοπτική.

Τα στατιστικά είναι αδιάψευστα. Στην Γενική Αγωγή ικανοποιήθηκε το 46,94%. των αιτήσεων μετάθεσης, ενώ αντίστοιχα στην  ΕΑΕ ικανοποιήθηκε μόλις το 28,03% των αιτήσεων μετάθεσης.  Από το ήδη περιορισμένο ποσοστό μεταθέσεων στην ΕΑΕ, ένα σημαντικό ποσοστό αφορά εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής, αφήνοντας τους αποφοίτους των παιδαγωγικών τμημάτων ΕΑΕ  σε μόνιμη ομηρία.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο νομός Σερρών όπου μετατέθηκαν 3 εκπαιδευτικοί εκ των οποίων οι 2 δάσκαλοι γενικής αγωγής (ΠΕ70), με  τα μόρια του τελευταίου να είναι 103,26, αντίστοιχα στις μεταθέσεις γενικής τα μόρια του τελευταίου για το νομό Σερρών είναι 49,22, αποδεικνύοντας το τεράστιο εμπόδιο που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ στη διαδικασία μετάθεσης. Ακόμα ένα παράδειγμα, στις μεταθέσεις ΕΑΕ στους νηπιαγωγούς ικανοποιήθηκαν σε όλη την επικράτεια μόλις 2 μεταθέσεις  νηπιαγωγών ειδικής αγωγής (ΠΕ61)  και οι υπόλοιπες 30 μεταθέσεις ανήκουν σε νηπιαγωγούς γενικής αγωγής.

Απαιτούμε άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση αυτής της αδικίας. Οι θέσεις μας είναι γνωστές στο Υπουργείο Παιδείας και προτείνουμε:

  • Στα επερχόμενα συστήματα υπηρεσιακών μεταβολών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι μεταθέσεις να πραγματοποιούνται πρώτα στη Γενική Αγωγή, όπου υπάρχουν περισσότερα οργανικά κενά, και στη συνέχεια στην ΕΑΕ.
  • Να εφαρμοστεί το σύστημα διορισμών που έχουμε προτείνει (Α.Π. 19/27-06-2022), ώστε οι διορισμοί και οι μεταθέσεις να γίνονται με βάση τον αύξοντα αριθμό ΠΕ.
  • Να καθιερωθεί σειρά προτεραιότητας επιλογής των υποψηφίων ανάλογα με τη δομή στην οποία επιθυμούν και μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους πιο αποτελεσματικά (π.χ. 1. ΚΕΔΑΣΥ, 2. Σχολεία Κωφών, 3. ΣΜΕΑΕ, 4. ΕΕΕΕΚ, 5. Γενική Αγωγή).
  • Το ίδιο δίκαιο σύστημα να εφαρμοστεί και στις προσλήψεις αναπληρωτών, ώστε να σταματήσει η άνιση προτεραιότητα των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής έναντι των αποφοίτων της ΕΑΕ.

ΩΣ ΕΔΩ! ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΕΧΤΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΤΟΝ ΕΜΠΑΙΓΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ!

ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΛΥΣΗ!

Δείτε επίσης

Τι έρχεται μετά το Πάσχα: Προκηρύξεις ΑΣΕΠ-Μετατάξεις-Αποσπάσεις ΕΕΠ/ΕΒΠ – Αναλυτική ενημέρωση 

Από τη Γενική Αγωγή στην Ειδική και αντίστροφα: Πως μπορεί ο εκπαιδευτικός να μετακινηθεί από το ένα πλαίσιο στο άλλο 

Πριν φύγετε

Προκήρυξη 1Γ/2025: Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός-Αιτήσεις από 29.04 έως 14.05.2025

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply