Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μεταβολές σχολικών μονάδων: Τι απάντησε στη Βουλή η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μεταβολές σχολικών μονάδων: Τι απάντησε στη Βουλή η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή-Για ποιους λόγους πραγματοποιούνται μεταβολές στην οργανικότητα πέραν της δυναμικότητας σε μαθητές-Η συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Α. Χαρίτση.

Στην Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ κου Αλέξανδρου Χαρίτση “Η συρρίκνωση σχολικών μονάδων υποβαθμίζει το εκπαιδευτικό έργο στα σχολεία του νομού Μεσσηνίας“, απάντησε εχθές Δευτέρα 18.10 στη Βουλή η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή.

Ο κος Χαρίτσης τόνισε πως

η απόφαση της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ οδήγησε σε υποβιβασμούς σχολικών μονάδων και σε συμπτύξεις τμημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε όλη τη χώρα έχει προκαλέσει τεράστια αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα πρωτίστως στους ίδιους τους μαθητές.

“Για άλλη μια χρονιά δημιουργούνται συνθήκες συνωστισμού μαθητών και εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα τη διασπορά της νόσου στις σχολικές μονάδες με τον κίνδυνο να κλείσουν πάλι σχολεία” ανέφερε και παρέθεσε στοιχεία αναφορικά με την απόφαση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Μεσσηνίας, η οποία ελάχιστες μέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς οδήγησε στην υποβάθμιση μιας σειράς σχολικών μονάδων της περιοχής.

Συγκεκριμένα, όπως είπε,

υποβιβάζονται και συρρικνώνονται τα Δημοτικά σχολεία στο Διαβολίτσι, στη Χώρα, στην Κορώνη, στον Κάμπο, στο Δώριο, στη Μερόπη και στη Φοινικούντα και το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε μία εκτεταμένη αγανάκτηση τους συλλόγους γονέων αλλά και σε ψηφίσματα-διαβήματα διαμαρτυρίας του ίδιου του περιφερειακού συμβουλίου της Πελοποννήσου των δήμων Οιχαλίας και Πύλου Νέστορος, αλλά και πολλών μαζικών φορέων των περιοχών αυτών.

Η ερώτηση του Βουλευτή προς την Υφυπουργό ήταν

αναφορικά με το αν προτίθεται να επανεξετάσει την απόφαση του Υπουργείου για κλείσιμο τμημάτων και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων εν μέσω αυτής της κρίσης της πανδημίας και μάλιστα ακόμη και σε πυρόπληκτες περιοχές.

Η κα Μακρή απάντησε ως εξής:
  • Οι σχολικές μεταβολές πραγματοποιούνται κάθε χρόνο και ισχύουν για τον επόμενο.
  • Για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κάθε χρόνο εκδίδεται εγκύκλιος που καθορίζει το χρονοδιάγραμμα υποβολής των απαραίτητων δικαιολογητικών από τις αρμόδιες διευθύνσεις.
  • Για τις μεταβολές του σχολικού έτους 2021-2022 εκδόθηκε εγκύκλιος στις 9.10.2020 όπου περιγράφεται η διαδικασία.
  • Εκδόθηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση με θέμα «Ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, υποβιβασμοί και προαγωγές δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων 2021-2022».
  • Τα αναφερόμενα σχολεία  δεν υπόκεινται σε μεταβολές.
  • Ο επιχειρούμενος εξορθολογισμός στην οργανικότητα των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων πέραν της δυναμικότητας σε μαθητές, υπαγορεύτηκε και από παιδαγωγικούς και διδακτικούς λόγους.
Για τα πυρόπληκτα σχολεία η κα Υφυπουργός είπε:

“Σε ό,τι αφορά στα πυρόπληκτα σχολεία η Κορώνη δεν έχει χαρακτηριστεί πυρόπληκτη, αλλά αυτό δεν επηρεάζει την οργανικότητα ή τη μαθησιακή διαδικασία για το δημοτικό σχολείο του Διαβολιτσίου για παράδειγμα.

Ο μαθητικός πληθυσμός είναι αυτός που θα καθορίσει την πορεία αυτών των σχολικών μονάδων όπως και όλων των σχολικών μονάδων, ο οποίος, δυστυχώς, στις μικρές τοπικές κοινωνίες δεν βοηθάει στο να λειτουργούν εξαθέσια δημοτικά σχολεία.

Με τις προτεινόμενες αλλαγές στην οργανικότητα των ανωτέρω σχολικών μονάδων δεν δημιουργείται κανένα πληθωρικό τμήμα και δεν συντρέχουν λόγοι ανησυχίας λόγω πανδημίας”

Αναφορικά με τον αριθμό των μαθητών των συγκεκριμένων σχολείων παρέθεσε στοιχεία

“Το σχολείο του Διαβολιτσίου έχει πενήντα έξι μαθητές, στην Α΄ τάξη έξι, στη Β΄ τέσσερις, στην Γ΄ οκτώ, στην Δ΄ εννέα, στην Ε΄ δεκατέσσερις, στην ΣΤ΄ δεκαπέντε. Θα λειτουργήσει ως πενταθέσιο.

Στο σχολείο του Δωρίου οι μαθητές είναι σαράντα ένας, στην Α΄ έξι, στη Β΄ τέσσερις, στην Γ΄ επτά, στην Δ΄ επτά, στην Ε΄ τάξη εννέα, στην ΣΤ΄ οκτώ και θα λειτουργήσει ως τετραθέσιο.

Στο σχολείο Φοινικούντας υπάρχουν δεκατέσσερις μαθητές, στην Α΄ τρεις, στη Β΄ τρεις, στην Γ΄ τρεις, στην Δ΄ δύο και στην Ε΄ τρεις μαθητές ως μονοθέσιο.

Οι μαθητές στο σχολείο Κάμπου είναι σαράντα τέσσερις, τέσσερις στην Α΄, εννέα στη Β΄, έντεκα στην Γ΄, έξι στην Δ΄, επτά στην Ε΄, επτά στην ΣΤ΄ ως πενταθέσιο.

Στο σχολείο της Κορώνης είναι πενήντα πέντε μαθητές, πέντε στην Α΄, εννέα στη Β΄, έξι στην Γ΄, δέκα στην Δ΄, δώδεκα στην Ε΄, δεκατρείς στην ΣΤ΄ ως πενταθέσιο.

Στο σχολείο Μερόπης είναι σαράντα έξι μαθητές, τρεις στην Α΄, εννέα στη Β΄, εννέα στην Γ΄, επτά στην Δ΄ τάξη, έντεκα στην Ε΄ και επτά στην ΣΤ΄ και θα λειτουργήσει ως τετραθέσιο και τέλος

στο 2ο Σχολείο Χώρας είναι πενήντα έξι μαθητές, δέκα στην Α΄, έντεκα στη Β΄, επτά στην Γ΄, επτά στην Δ΄, δέκα στην Ε΄, έντεκα στην ΣΤ΄ και θα λειτουργήσει ως πενταθέσιο.

Και διαπιστώνεται ότι σε όλες τις περιπτώσεις ο αριθμός των φοιτούντων μαθητών απέχει αρκετά από το ανώτατο όριο, όπως καθορίζεται από την Κοινή Υπουργική Απόφαση του 2006″.

Δείτε αναλυτικά ολόκληρη τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης για τη συρρίκνωση σχολικών μονάδων Μεσσηνίας

Δείτε επίσης

Μακρή-Σχολικοί Νοσηλευτές: 2.018 προσλήψεις έως 04.10-Ποσοστό κάλυψης 79%
Ελλείψεις σε Παράλληλη στήριξη-Σχολικούς Νοσηλευτές-ΕΒΠ-Ψυχολόγους: Ερώτηση στη Βουλή 43 Bουλευτών ΣΥΡΙΖΑ
Στη Βουλή τα σχολικά γεύματα και οι συγχωνεύσεις τμημάτων από τον ΣΥΡΙΖΑ
Βουλή: Καταργήσεις-συμπτύξεις τμημάτων-Ανεπίτρεπτες και αντιπαιδαγωγικές, εν όψει πανδημίας
Συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων: Αντιπαιδαγωγικές και υγειονομικά επικίνδυνες-Ερώτηση στη Βουλή
ΔΟΕ για συγχωνεύσεις σχολείων: Οι ανάγκες των μαθητών μας δε χωράνε σε λογιστικά φύλλα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση