Κυριακή, 13 Ιουνίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μετεγγραφές φοιτητών-Ερώτηση στη Bουλή: Απαξιώνονται τα περιφερειακά Πανεπιστημιακά τμήματα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μετεγγραφές φοιτητών-Ερώτηση στη Bουλή: Το σύστημα μετεγγραφών της Ν.Δ. απαξιώνει τα περιφερειακά πανεπιστημιακά τμήματα-Του Βουλευτή Φθιώτιδας ΣΥΡΙΖΑ–Προοδευτική Συμμαχία και Αναπληρωτή Τομεάρχη Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννη Σαρακιώτη.

Μετεγγραφές φοιτητών-Ερώτηση

Κοινοβουλευτική ερώτηση προς το Υπουργείο Παιδείας με θέμα τις “Αδικίες στο σύστημα μετεγγραφών μεταξύ των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) της χώρας” κατέθεσε ο Βουλευτής Φθιώτιδας ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία και Αναπληρωτής Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Σαρακιώτης.

Εντός της ερώτησης,

την οποία προσυπογράφουν ακόμη 27 Βουλευτές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, γίνεται αναφορά στο νόμο 4610/2019 της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος “αποτέλεσε μία τομή για τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας μας επιχειρώντας να συμβάλλει καθοριστικά στην αναβάθμιση των πανεπιστημιακών σχολών της περιφέρειας και στην αναγνώριση του σπουδαίου έργου, το οποίο επιτελείται σε αυτές”.

Σύμφωνα με την Ερώτηση

Αναλαμβάνοντας την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας το 2019, η Ν.Δ. επέλεξε να καταργήσει τμήματα σε 37 τμήματα σε 11 Πανεπιστήμια, ενώ πρόσφατα ο Υφυπουργός Παιδείας ενημέρωσε ότι σχεδιάζει να προχωρήσει και σε επιπλέον καταργήσεις.

Παράλληλα,

η Κυβέρνηση της Ν.Δ. δημιούργησεένα σύστημα κατ’ ουσία μη αντιστοιχίσεων των πανεπιστημιακών τμημάτων, με αποτέλεσμα το σύστημα των μετεγγραφών/μετακινήσεων των φοιτητών να βρίθει αδικιών και παραλήψεων.

Οπως αναφέρει ο κ. Σαρακιώτης,

είναι βέβαιο ότι με την τελευταία σχετική υπουργική απόφαση της 2ας Νοεμβρίου 2020 τα Α.Ε.Ι. της περιφέρειας, όπως και τα τμήματα που εδρεύουν στη Λαμία, οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια στην πλήρη απαξίωση.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας,

το Πρυτανικό Συμβούλιο του οποίου έχει εκφράσει την έντονη αντίθεσή του προς την εν λόγω υπουργική απόφαση έχοντας επισημάνει ενδεικτικά ότι «δημοσιεύτηκε αιφνιδιαστικά και χωρίς υπηρεσιακή η άλλη ακαδημαϊκή διαβούλευση […] δε συνάδει με τους πάγιους κανόνες διαφάνειας, ακαδημαϊκότητας και διοικητικής δεοντολογίας […] [και] διαχωρίζει αυθαίρετα ομοειδή ακαδημαϊκά τμήματα του πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας σε “παλαιά” και “νέα”».

Παραπέμποντας στα λεγόμενα των μελών του Πρυτανικού Συμβουλίου,

ο κ. Σαρακιώτης σημειώνει ότι η απουσία σχεδίου από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας και η απεμπόληση της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία πανεπιστημιακών τμημάτων «δύο ταχυτήτων» σε όλη τη χώρα και την αποστολή αντιφατικών μηνυμάτων προς τους φοιτητές αναφορικά με τα επαγγελματικά δικαιώματά τους.

Σύμφωνα με το Βουλευτή Φθιώτιδας,

είναι λυπηρό το γεγονός ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση στη Στερεά Ελλάδα βρίσκεται για ακόμη μια φορά στο στόχαστρο της Ν.Δ., καθώς το 2013 είχε προηγηθεί το «Σχέδιο Αθηνά» και η κατάργηση του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας.

Με βάση τα παραπάνω,

οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την κα Κεραμέως

  • αν προτίθεται να ικανοποιήσει, έστω ετεροχρονισμένα αλλά σίγουρα εντός του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, τα αιτήματα του Πρυτανικού Συμβουλίου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας,
  • αν έχουν αξιολογηθεί οι επιπτώσεις της επίμαχης υπουργικής απόφασης στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, καθώς και
  • αν υφίσταται σχεδιασμός του Υπουργείου για την εξάλειψη των αδικιών στο σύστημα των μετεγγραφών μεταξύ των Α.Ε.Ι. της χώρας.

Δείτε επίσης

Οάσεις “αριστείας” σε εκπαιδευτική έρημο η πολιτική της κυβέρνησης για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία-Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ
Συνάντηση ΔΟΕ-Τσίπρα: Αντιπαράθεση ΣΥΡΙΖΑ με Υπουργείο Παιδείας για τα μέτρα στα σχολεία
Συνάφεια μεταπτυχιακών ΕΑΕ-Σχολικής Ψυχολογίας: Δεν επηρεάζεται από τις ειδικές ρυθμίσεις πρακτικής άσκησης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

2 Σχόλια

  1. ΓΚΙΜΙΣΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ σε

    με ποια κριτήρια επιλέγετε τις ερωτήσεις κοινοβουλευτικού ελέγχου ;

    • Βασίλης Βούγιας σε

      Οι Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου μας τις αποστέλλουν προς δημοσίευση συνήθως. Αν είναι εκπαιδευτικού περιεχομένου τις δημοσιεύουμε.

Γράψτε μία απάντηση