Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μέτρα προστασίας παιδιών: H Ν. Κεραμέως για το Σχέδιο Δράσης κατά της Σεξουαλικής Κακοποίησης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μέτρα προστασίας παιδιών: H Ν. Κεραμέως στη Βουλή για το Σχέδιο Δράσης κατά της Σεξουαλικής Κακοποίησης – “Υφαίνουμε ένα δίχτυ προστασίας κάθε παιδιού”.

Μέτρα προστασίας παιδιών 

 Ν. Κεραμέως στη Βουλή για το Σχέδιο Δράσης κατά της Σεξουαλικής Κακοποίησης: «Υφαίνουμε ένα δίχτυ προστασίας κάθε παιδιού»

Τα μέτρα που έχουν δρομολογηθεί και υλοποιηθεί από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την προστασία των παιδιών ανέδειξε, σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘ,  η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, σε κοινή συνεδρίαση Επιτροπών της Βουλής με θέμα: “Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Προστασία των Παιδιών από τη Σεξουαλική Κακοποίηση και Εκμετάλλευση”.

Μέτρα προστασίας παιδιών 

Τα μέτρα αυτά έχουν βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο χαρακτήρα.

Ειδικότερα:

  1. ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΑ ΜΕΤΡΑ
    • Προσλήψεις 3.200 ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, έναντι 1.700 τη σχολική χρονιά 2018-2019 επί ΣΥΡΙΖΑ.
    • Υποστηρικτικοί φορείς (π.χ. Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συνεργασίας ΚΕΔΑΣΥ) παρεμβαίνουν άμεσα, με επιτόπια παρουσία, στα σχολεία, προς υποστήριξη σε κάθε εμφανιζόμενο περιστατικό, με σκοπό πρωτίστως την ασφάλεια των μαθητών μας και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Από το 2018-2019 έχει αυξηθεί κατά 152% η συνολική δαπάνη για υποστηρικτικές δομές.
    • Θεσμοθέτηση Συμβούλου Σχολικής Ζωής: εκπαιδευτικού που είναι το πρώτο σημείο αναφοράς για μαθητές που θέλουν να μοιραστούν κάτι που τους προβληματίζει, που ενημερώνει εκπαιδευτικούς και γονείς σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων όπως η πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, οι μαθησιακές δυσκολίες, η συμπερίληψη και ενσωμάτωση και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
  • Οριζόντιες επιμορφώσεις των στελεχών εκπαίδευσης σε ζητήματα πρόληψης και αντιμετώπισης περιστατικών σχολικού εκφοβισμού.
  1. ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΜΕΤΡΑ
    • Ήδη από πέρυσι έχουν ενταχθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, με θεματικές που στοχεύουν στη δημιουργία κουλτούρας πρόληψης της βίας και την καλλιέργεια του αλληλοσεβασμού, όπως η σεξουαλική αγωγή. Η Σεξουαλική Αγωγή διδάσκεται από το δημοτικό – σε Γ’ και ΣΤ’ τάξη, καθώς και στη Β’ Γυμνασίου, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα. Επίσης διδάσκονται και καλλιεργούνται έννοιες όπως ανθρώπινα δικαιώματα & αξιοπρέπεια, αλληλοσεβασμός και σεβασμός στη διαφορετικότητα, αντιμετώπιση διακρίσεων, ισότητα των φύλων, συνεργασία/συνεργατικότητα, κοινωνική ευαισθησία, κοινωνική ευθύνη, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, συμπερίληψη στην εκπαίδευση, σχολικός και διαδικτυακός εκφοβισμός.
    • Επιμορφώσεις: Έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 125.000 επιμορφώσεις εκπαιδευτικών για τις θεματικές των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.
    • 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών: καλλιεργείται το πνεύμα κατά της βίας και των διακρίσεων, π.χ. μέσα από τα κείμενα στα μαθήματα της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας. Η διάσταση αυτή διαπνέει όλα τα νέα προγράμματα σπουδών.

Η Υπουργός κλείνοντας την τοποθέτησή της, τόνισε: “Με τις δράσεις και τις πολιτικές μας, υφαίνουμε ένα δίχτυ προστασίας κάθε παιδιού, προλαμβάνουμε, ευαισθητοποιούμε, συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης και προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειας εν τη γενέσει τους.”.

Δείτε επίσης

Πρωτόκολλο διαχείρισης κρουσμάτων σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων: Σύσταση και συγκρότηση Διεπιστημονικής Ομάδας Εργασίας 

Κακοποίηση-παραμέληση ανηλίκων: Οδηγός για Κοινωνικούς Λειτουργούς στην Εκπαίδευση 

Οργάνωση και λειτουργία Μεταπτυχιακών: Οδηγίες και εξειδίκευση διατάξεων του ν. 4957/2022 | Εγκύκλιος

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση