Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μια άγρια τάξη γονέων: Αρθρο του Απ. Λακασά

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μια άγρια τάξη γονέων: “Γονείς απειλούν και βρίζουν εκπαιδευτικούς σε περίπτωση που πιστεύουν πως αδικούν το παιδί τους στη βαθμολογία” – Αρθρο του Απόστολου Λακασά.

Μια άγρια τάξη γονέων

Του Απόστολου Λακασά

Γονείς χειροδικούν κατά εκπαιδευτικών. Γονείς απειλούν και βρίζουν εκπαιδευτικούς σε περίπτωση που πιστεύουν πως αδικούν το παιδί τους στη βαθμολογία.

Γονείς ζητούν –με θράσος και χωρίς ουσιαστικό λόγο– την αλλαγή τάξης για το παιδί τους, επειδή δεν… γουστάρουν τον εκπαιδευτικό ή κάποιους συμμαθητές του παιδιού.

Εχει αγριέψει πολύ η κατάσταση στο ελληνικό σχολείο. Και αυτό έχει συμβεί με ευθύνη των εκπαιδευτικών, των συνδικαλιστών αλλά και ηγεσιών του υπουργείου Παιδείας, που εμφανίζονται, κατά καιρούς, θιασώτες του παιδαγωγικού λαϊκισμού.

Ο όρος χρησιμοποιήθηκε από τον δάσκαλο σε σχολείο της Αττικής κ. Ευθύμιο Δημόπουλο.

«Το αυταρχικό σχολείο έχει φυσικά καταρρεύσει μεταπολιτευτικά, και φυσικά ορθώς», παραδέχθηκε ο κ. Δημόπουλος στην εξαίρετη ομιλία του στην εκδήλωση της Κίνησης Πολιτών για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα το απόγευμα της Τρίτης, με τη συμμετοχή της υπουργού Νίκης Κεραμέως.

«Ωστόσο, έχουμε φτάσει στο άλλο άκρο.

Το σχολείο πλέον δεν μπορεί να θέσει όρια και κανόνες, έχει ξεχειλώσει. Η παιδαγωγική στο σημερινό σχολείο είναι ασπόνδυλη, υποτιμάται η εκγύμναση των παιδιών στην ανάληψη ευθυνών και έτσι καταλήγουμε να φτιάχνουμε εγωκεντρικά παιδιά που δεν κατανοούν τα όρια», πρόσθεσε ο ίδιος.

Η ευθύνη, εύλογα, ανήκει στην πλευρά του σχολείου που πρέπει να θέσει τα όριά του.

Ομως, πώς να το κάνει; Με ποια ψυχικά κότσια ο εκπαιδευτικός να τα βάλει με τη θρασύτητα και την αμετροέπεια των γονιών, όταν το ίδιο το σύστημα –διαμορφωθέν από τις κυβερνητικές πολιτικές– ανέχεται την ήσσονα προσπάθεια και τον ωχαδελφισμό;

Ο αντίλογος λέει πως ο σεβασμός κατακτάται στην πράξη. Σαφώς, αλλά απαιτείται έμπρακτη θεσμική θωράκιση των εκπαιδευτικών και του σχολείου. Οφείλουμε να έχουμε εκπαιδευτικούς που κάνουν τη δουλειά τους με σοβαρότητα.

Αυτό απαιτεί στιβαρή παιδαγωγική εξάρτυση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα έχουν αξιολογηθεί με αυστηρότητα για τη δουλειά τους.

Δεν είναι δουλειά του γονιού να αξιολογεί τον εκπαιδευτικό (όπως ελέχθη προεκλογικά), αλλά του υπουργείου.

Αλλά να το κάνει έγκυρα. «Κάνω 25 χρόνια αυτή τη δουλειά και κανείς δεν έχει μπει στην τάξη να δει τι διδάσκω», τόνισε ο Ευθύμιος Δημόπουλος, εισπράττοντας ένα πολιτικά κρίσιμο χειροκρότημα.

Οσο για κάποιους γονιούς που θεωρούν τους εκπαιδευτικούς «τσιράκια» τους, ζουν το δράμα του ανθρώπου που προσπαθεί να πείσει τον εαυτό του ότι είναι ικανός να είναι… γονιός. Μάταια.

www.kathimerini.gr

 ____________________

Δείτε επίσης

Τετραετής φυλάκιση χωρίς αναστολή στο γονέα που ξυλοκόπησε τη δασκάλα του παιδιού του
Προκαταρκτική έρευνα για τη μαθήτρια του Αγίου Νικολάου Κρήτης

 ____________________

Δείτε ακόμη

Τελικές διατάξεις Υπουργείου Παιδείας όπως ψηφίσθηκαν στη Βουλή: Διορθώσεις-προσθήκες
Η Μερόπη Τζούφη στο Κανάλι της Βουλής για τις αλλαγές στην Παιδεία | Video
Διορισμοί και Μεταθέσεις: Κομβικό σημείο η πραγματοποίηση διορισμών το 2019
Σχέδιο κατανομής 4500 θέσεων στην Ειδική Αγωγή: Με επίσημα στοιχεία του ΥΠΑΙΘ
Προσλήψεις αναπληρωτών τριετίας στην Ειδική Αγωγή: Επίσημα στοιχεία Υπουργείου Παιδείας
Αριθμοί μονίμων σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ: Εκπαιδευτικοί Α/θμιας-Β/θμιας-ΕΕΠ-ΕΒΠ

  ____________________

Πριν φύγετε

Ολες οι έως σήμερα προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών – ΕΕΠ – ΕΒΠ για το 2019-20
Ψυχολόγοι στα ΕΠΑΛ: H KYA για τις προσλήψεις σε ΦΕΚ
Οδηγός εκπαιδευτικού: Αδειες, Ωράρια, Καθηκοντολόγια, Λειτουργία σχολείων, Ιδιωτικό Εργο κ.α.
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply