Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ: Στη Βουλή η μη εφαρμογή του Προγράμματος, από τον ΣΥΡΙΖΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ: Στη Βουλή φέρνει το ζήτημα της μη εφαρμογής του Προγράμματος ο ΣΥΡΙΖΑ, με Επίκαιρη Ερώτηση της Αναπλ. Τομεάρχη Παιδείας κας Μερόπης Τζούφη.

Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ

Για το Πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή η Αναπλ. Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη.

Αυτό σημαίνει πως πολύ σύντομα το θέμα αυτό θα συζητηθεί στη Βουλή.

Η κα Τζούφη επισημαίνει ότι:
  • Δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το Υπουργείο δεν έχει προβεί σε καμία σχετική κίνηση για την ομαλή εφαρμογή του προγράμματος.
  • Αν και η χρηματοδότηση έχει εξασφαλιστεί μέχρι το 2023 και υπάρχει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο, η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν έχει αποστείλει οδηγίες προς τα ΕΠΑΛ σχετικά με τη συνέχιση του προγράμματος.
  • Δεν έχουν προσληφθεί οι Ψυχολόγοι (ΠΕ23) ώστε να τοποθετηθούν στα σχολεία και δεν έχουν επικαιροποιηθεί οι Υπουργικές Αποφάσεις που απαιτούν επανέκδοση ανά έτος.
  • Δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για την έναρξη της εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας και την πρόσληψη των αναπληρωτών (φιλολόγων και μαθηματικών).

Τέλος η Αναπλ. Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και αφού αναφέρει πως το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» εφαρμόστηκε πιλοτικά τη σχολική χρονιά 2017-2018 και το 2018-2019 επεκτάθηκε στο σύνολο των ΕΠΑΛ της χώρας,

ερωτά
  • Ποιος είναι ο σχεδιασμός του ΥΠΑΙΘ και τι μέτρα προτίθεται να λάβει για τη συνέχιση του καινοτόμου προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», ώστε η εφαρμογή του να συνεχιστεί απρόσκοπτα το τρέχον σχολικό έτος;

______________

Δείτε την Επίκαιρη Ερώτηση αναλυτικά

Αθήνα, 22 Οκτωβρίου 2019

Επίκαιρη Ερώτηση

Προς την κα Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: Προβλήματα με την υλοποίηση του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ»

Το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ-Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑΛ» εφαρμόστηκε πιλοτικά τη σχολική χρονιά 2017-2018 και το 2018-2019 επεκτάθηκε στο σύνολο των ΕΠΑΛ της χώρας, συναντώντας την αποδοχή και την στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Παράλληλα, προβλήθηκε ως καλή πρακτική από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το CEDEFOP.

Το πρόγραμμα ΜΝΑΕ στοχεύει στη στήριξη των μαθητών/τριών κατά τη μετάβασή τους στην επαγγελματική εκπαίδευση, την ενίσχυση των βασικών δεξιοτήτων, την ενδυνάμωση του κοινωνικού ρόλου του σχολείου και την καταπολέμηση της σχολικής διαρροής.

Εν συντομία, το ΜΝΑΕ περιλαμβάνει εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία, στελέχωση με ψυχολόγους, ενεργοποίηση του θεσμού του Συμβούλου Καθηγητή, δημιουργία χρηματοδοτούμενων Σχεδίων Δράσης, εξοπλισμό των ΕΠΑΛ με υποδομές τηλεδιάσκεψης και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των ψυχολόγων.

Παρότι η συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο έως το 2023 έχει εξασφαλιστεί και έχει ολοκληρωθεί το θεσμικό πλαίσιο για τη συνέχιση του προγράμματος, τοΥΠΑΙΘ δεν έχει προβεί σε καμία κίνηση για την εφαρμογή του ΜΝΑΕ, για το τρέχον σχολικό έτος.

Πιο συγκεκριμένα, δεν έχει εκδοθεί καμία εγκύκλιος προς τα ΕΠΑΛ για τη συνέχιση του προγράμματος και την ενεργοποίηση των συλλόγων διδασκόντων. Επίσης, δεν έχουν επικαιροποιηθεί οι Υπουργικές Αποφάσεις που απαιτούν επανέκδοση ανά έτος και δεν έχουν προσληφθεί οι ψυχολόγοι ώστε να τοποθετηθούν στα σχολεία.

Παράλληλα, δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για την έναρξη της εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας και την πρόσληψη των αναπληρωτών (φιλολόγων και μαθηματικών) και δεν έχει σταλεί οδηγία από το ΥΠΑΙΘ για τα σχέδια δράσης.

Τέλος, δεν έχει ανακοινωθεί η έναρξη της επιμόρφωσης που προετοιμάστηκε από το ΙΕΠ κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά και δεν έχει γίνει καμία ενέργεια για την ενεργοποίηση των ομάδων και των επιτροπών που υποστηρίζουν το πρόγραμμα.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
  1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του ΥΠΑΙΘ και τι μέτρα προτίθεται να λάβει για τη συνέχιση του καινοτόμου προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», ώστε η εφαρμογή του να συνεχιστεί απρόσκοπτα το τρέχον σχολικό έτος;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Τζούφη Μερόπη

Δείτε τα στοιχεία της Ερώτησης αναλυτικά εδώ

 ____________________

Δείτε

Κενά απομακρυσμένων νησιών-Μετεγγραφές: Τι ειπώθηκε στη Βουλή | Video
Κεραμέως-Τζούφη στη Βουλή: «1.800 νέες πιστώσεις»-«Τα κενά είναι πολλά και υπαρκτά»
Διατάξεις Υπουργείου Παιδείας: Κατατέθηκαν στη Βουλή για ψήφιση | 7 άρθρα
Τροπολογίες του Υπουργείου Παιδείας στη Βουλή
Προσλήψεις αναπληρωτών τριετίας στην Ειδική Αγωγή: Επίσημα στοιχεία Υπουργείου Παιδείας
Ολες οι έως σήμερα προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών – ΕΕΠ – ΕΒΠ για το 2019-20

____________________

Πριν φύγετε

Απάντηση ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ στη 2η επιστολή ΥΠΑΙΘ για το διάλογο στην Παιδεία
Τετραετής φυλάκιση χωρίς αναστολή στο γονέα που ξυλοκόπησε τη δασκάλα του παιδιού του
Καταδικάζει η ΑΔΕΔΥ την επίθεση γονέα σε εκπαιδευτικό στα Χανιά
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply