Σάββατο, 25 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μιχαηλίδου για λειτουργία σχολείων Θεσσαλίας-Τηλεκπαίδευση-Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη-ΕΕΕΕΚ Βόλου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μιχαηλίδου για λειτουργία σχολείων Θεσσαλίας-Τηλεκπαίδευση-Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη-ΕΕΕΕΚ Βόλου – Παράθεση στοιχείων στη Βουλή.

Μιχαηλίδου για λειτουργία σχολείων Θεσσαλίας

Στοιχεία για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων της Θεσσαλίας μετά από τις καταστροφικές πλημμύρες, έδωσε στη Βουλή στα πλαίσια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης της Βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κας Μερόπης Τζούφη με θέμα πότε και πώς θα ξεκινήσουν τα σχολεία της Θεσσαλίας, η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Δόμνα Μιχαηλίδου.

Επιπροσθέτως παρέθεσε στοιχεία για τη λειτουργία της Τηλεκπαίδευσης, για την Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών, την αποκατάσταση των ζημιών στα σχολεία, αλλά και για το πρόβλημα στη λειτουργία του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ) Βόλου.

Μιχαηλίδου για λειτουργία σχολείων Θεσσαλίας – Αναλυτικά

Πως λειτουργούν τα σχολεία της Θεσσαλίας

“Ολες οι σχολικές μονάδες των περιφερειακών ενοτήτων Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων λειτουργούν κανονικά και τα μαθήματα πραγματοποιούνται δια ζώσης.

Από αυτές οι είκοσι μία έχουν εγκατασταθεί σε γειτονικά σχολεία. Συγκεκριμένα, έξι στην Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας, στον Δήμο Παλαμά, οκτώ στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, έξι στον Δήμο Λαρισαίων και δύο στον δήμο Κιλελέρ, επτά στην Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων, εκ των οποίων έξι στον Δήμο Φαρκαδόνας και μία στον Δήμο Τρικκαίων.

Σε ό,τι αφορά τώρα τις σχολικές μονάδες της Μαγνησίας, μετά το πρώτο κύμα κακοκαιρίας αποφασίστηκε η μετεγκατάσταση τριών νηπιαγωγείων σε γειτονικά δημοτικά σχολεία της ίδιας Δημοτικής Ενότητας”.

Για την τηλεκπαίδευση είπε:

Η Μαγνησία πλήγηκε πολύ σοβαρά και με δεύτερο κύμα κακοκαιρίας, πράγμα το οποίο και δεν μπορούσαμε να προγραμματίσουμε εκ των προτέρων και άλλαξε όλο τον αρχικό μας σχεδιασμό, ο οποίος ήταν αυτός. Δεν νομίζω ότι κανείς εδώ πέρα θέλει τα παιδιά να κάνουν τηλεκπαίδευση αποκλειστικά. Όλοι θέλουμε να πηγαίνουν στο φυσικό περιβάλλον του σχολείου. Όμως, το δεύτερο κύμα σφοδρής κακοκαιρίας εκεί πέρα άλλαξε τελείως τα δεδομένα.

Έτσι, σας δίνω ένα παράδειγμα της χθεσινής πληροφορίας, 4 Οκτωβρίου, που είχαμε για τα σχολεία τα οποία έκαναν τηλεκπαίδευση στη Μαγνησία. Μιλάμε για οκτώ σχολικές μονάδες που αφορούν σε εξακόσιους σαράντα πέντε μαθητές στην πρωτοβάθμια, με 70% συμμετοχή. Στη δευτεροβάθμια οι σχολικές μονάδες που έκαναν τηλεκπαίδευση είναι λιγότερες. Είναι επτά μονάδες που έκαναν τηλεκπαίδευση, με πάνω από 70% συμμετοχή, με 76%, αν δεν κάνω λάθος. Είναι στοιχεία τα οποία μαζεύουμε τώρα, γι’ αυτό σας λέω «αν δεν κάνουμε λάθος.

Υπάρχει, τέλος, μια κατηγορία μαθητών και μαθητριών οι οποίοι, λόγω προβλημάτων στο οδικό δίκτυο, δεν έχουν πρόσβαση στο σχολείο τους, το οποίο όμως σχολείο τους λειτουργεί. Για τους μαθητές αυτούς, οι οποίοι προέρχονται από δέκα διαφορετικά σχολεία αποφασίστηκε να παρακολουθούν τα μαθήματά τους ψηφιακά, συμμετέχοντας στην τηλεκπαίδευση άλλου σχολείου της ίδιας μορφής και της ίδιας βαθμίδας.

Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να είναι μια παγιωμένη τακτική και σε αυτό συμφωνούμε απολύτως. Είναι λύση ανάγκης αλλά από την άλλη είναι ευτύχημα το ότι την έχουμε πλέον και μπορεί και λειτουργεί. Λειτουργεί με ποσοστά συμμετοχής άνω του 70%. Τα ποσοστά λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης είναι καθημερινώς μειούμενα δεδομένου του ότι όλο και περισσότερα σχολεία ανοίγουν. Ο φυσικός χώρος μάθησης και για εμάς είναι το σχολείο και κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να ανοίξουν όλα τα σχολεία της Μαγνησίας. Τα ποσοστά για τα οποία μιλάμε για τη Θεσσαλία και εντός αυτής στη Μαγνησία, τα ποσοστά των σχολείων που έχουν ανοίξει είναι στο 99%. Δηλαδή, είναι λίγα τα σχολεία που δεν έχουν ανοίξει. Είναι εξαιρετικά λίγα. Αλλά και για αυτά, για κάθε σχολείο, για κάθε παιδί είμαστε από πάνω και κοιτάζουμε και με τα άλλα Υπουργεία. Μια Κυβέρνηση είμαστε και ένα κοινό σκοπό έχουμε, όπως νομίζω και οι περισσότεροι από εμάς εδώ: τα παιδιά μας να μεγαλώσουν και να πάρουν εκπαιδευτικά ό,τι τους αξίζει και οφείλουμε κι εμείς να τους δώσουμε”.

Μιχαηλίδου για λειτουργία σχολείων Θεσσαλίας

Για την αποκατάσταση των ζημιών στα σχολεία είπε:

“Τη στιγμή αυτή -γιατί μιλήσατε για την ασφάλεια των ίδιων των σχολείων- οι δήμοι έχουν παραλάβει τα απογραφικά δελτία των ελέγχων της ΚτΥπ για όλες τις σχολικές μονάδες που έχουν υποστεί ζημιές. Είναι σε πλήρη εξέλιξη η αποκατάστασή τους που σταδιακά ολοκληρώνεται, ανάλογα με το μέγεθος της ζημιάς. Έχει αντικατασταθεί ο αναγκαίος εξοπλισμός των σχολείων και τα βιβλία -γιατί είχαμε και εδώ θέμα- τα οποία καταστράφηκαν από τις πλημμύρες, ενώ διευκολύνουμε, διευκολύνεται με επιπλέον δρομολόγια η μετακίνηση μαθητών προς το σχολείο το οποίο μετεγκαταστάθηκε από την περιφέρεια”.

Για την Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη είπε:

“Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό, γιατί είπατε πολύ σημαντικά πράγματα, είναι η ψυχοκοινωνική υποστήριξη των μαθητών, των οικογενειών τους, των εκπαιδευτικών, των συγγενών αν θέλετε, όλων των ανθρώπων που άμεσα ή εμμέσως επλήγησαν από τις πλημμύρες. Ένα παιδί το οποίο θα δώσει πανελλήνιες φέτος και δεν ξέρει κατά πόσο θα μπορέσει να μεταβεί πίσω στο σπίτι του ή ένα παιδί το οποίο μπορεί να έχει απωλέσει τη γιαγιά του ή έχει χάσει κάποιον συγγενή του, εμείς όλοι, το κράτος, πρέπει και οφείλουμε να το στηρίξουμε. Και αυτό έχουμε αρχίσει και το κάνουμε και αρχίσαμε από την πρώτη εβδομάδα κιόλας των πλημμυρών. Στείλαμε εκεί ειδικά συνεργεία, συνεργαζόμενοι με την παιδοψυχιατρική εταιρεία του ΕΚΠΑ, μαζί με την πρώην Πρόεδρο του τμήματος, η οποία είναι και εξειδικευμένη στο τραύμα και στην απώλεια εντός σχολικών μονάδων. Έχουμε στείλει και συνεργεία τα οποία διά ζώσης αλλά και online μπορούν και στηρίζουν και μαθαίνουν αν θέλετε, δίνουν τις δεξιότητες, δίνουν τη γνώση σε εκπαιδευτικούς, σε σχολικούς συμβούλους, σε ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, αλλά και άμεσα στους ίδιους τους γονείς και τα παιδιά πώς να διαχειριστούν το τραύμα που αυτές οι φυσικές καταστροφές έχουν προκαλέσει σε όλη την κοινότητα, αλλού περισσότερο, αλλού ακόμη πιο πολύ. Οπότε αυτό έχει ήδη γίνει και συνεχίζει, γιατί σκοπός δεν είναι άπαξ να πας και να δημιουργήσεις μια τέτοια παροχή η οποία μετά να φύγει. Αυτό συνεχίζει και συνεχίζει και δια ζώσης”.

Μιχαηλίδου για λειτουργία σχολείων Θεσσαλίας

Για το ΕΕΕΕΚ Βόλου είπε:

“Τέλος, στο κομμάτι αυτό, παραμένει κλειστό -και γι’ αυτό, αν θέλετε, μας πονάει και με πονάει ακόμη πιο πολύ- το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Βόλου, όπου φοιτούν εξήντα πέντε μαθητές. Αυτό λειτουργεί με ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, προσαρμοσμένο στο ό,τι μπορούμε να κάνουμε στην τηλεκπαίδευση. Και σας εγγυώμαι και εγώ προσωπικά ότι δεν θα το αφήσουμε μέρα που να μπορέσει να λειτουργήσει και να μη λειτουργεί. Είναι πάρα πολύ σημαντικό η εκπαίδευση να είναι διά ζώσης, πόσω δε μάλλον για τα παιδιά με αναπηρία, όπου στο σχολείο τους μπορούν να κάνουν και άλλου τύπου θεραπείες”.

Δείτε επίσης

Καταχώριση στοιχείων στο ΟΠΣΥΔ και ΑΣΕΠ: Βελτιώσεις και αυτοματοποίηση διαδικασιών προανήγγειλε η Υφ. Παιδείας 

Μιχαηλίδου για σχολική βία: Ερχονται πρωτόκολλα διαχείρισης περιστατικών και προδιαγραφές για την Πλατφόρμα

Δωρεά Κασσελάκη στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας: Τήρησε την υπόσχεσή του λέει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση