Τρίτη, 16 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μιχαηλίδου-Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία: Τι είπε για τη μονιμότητα και τη συναίνεση του γονέα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μιχαηλίδου-Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία: Τι είπε για τη μονιμότητα και τη συναίνεση του γονέα και για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας.

Μιχαηλίδου-Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία

Στην εκπομπή “Κοινωνία Ώρα MEGA” μίλησε η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Δόμνα Μιχαηλίδου, για τα περιστατικά bullying στα σχολεία, την παραβατικότητα μεταξύ ανηλίκων, τους άξονες πρόληψης και καταπολέμησης του φαινομένου της σχολικής βίας και απάντησε σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων περί αναγκαιότητας να είναι σε μόνιμη βάση οι Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία και όχι ως επισκέπτες και την πρόθεση του Υπουργείου να μην ζητά την συναίνεση του γονέα για να βλέπουν τον μαθητή οι Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι.

Επιπτώσεις από τον κορονοϊό

Αρχίζοντας η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ αναφέρθηκε στις επιπτώσεις της πανδημίας κορονοϊού και του εγκλεισμού τον οποίον αυτή έφερε, στα περιστατικά βίας, τονίζοντας πως καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν έχει βρει λύση στο πρόβλημα αυτό, όμως η Ελλάδα διαλέγει από κάθε χώρα το τι έχει εφαρμοσθεί και το προσθέτει στην ελληνική πραγματικότητα, ώστε να “συμπληρωθεί το παζλ”.

Οι δυο άξονες

Κατόπιν η κα Μιχαηλίδου μίλησε για δυο άξονες, της πρόληψης και της καταπολέμησης της σχολικής βίας, λέγοντας χαρακτηριστικά:

“Οι άξονες είναι δύο, η πρόληψη και η καταπολέμηση. Πρόληψη σημαίνει στήριξη. Η Γαλλία έχει έναν πολύ καλό μηχανισμό, την έντονη παρουσία Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων μέσα στα σχολεία σχολείο, και έτσι διπλασιάσαμε τους Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους μέσα στα σχολεία, βγάζουμε πρωτόκολλα για το τι κάνουνε. Δεν μπορεί όμως ένα παιδί να έχει τον δικό του Κοινωνικό λειτουργό και Ψυχολόγο”.

Μια φορά την εβδομάδα οι Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι σε κάθε σχολείο

Σε ερώτηση των δημοσιογράφων αν οι Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι είναι σταθερά μέσα στο σχολείο ή πηγαίνουν αποσπασματικά η κα Μιχαηλίδου απάντησε ότι:

“Οι Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι πηγαίνουν μία φορά την εβδομάδα και μία από τις μεταρρυθμίσεις που σχεδιάζουμε είναι να βλέπουν όλα τα παιδιά, γιατί σήμερα βλέπουν ένα παιδί όταν θεωρούν πως κάποιο παιδί έχει παραβατική συμπεριφορά, αφού πάρουν την έγκριση από τους γονείς”.

Στην παρατήρηση δημοσιογράφου για το πως θα το κρίνουν αυτό από την στιγμή που οι Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι είναι ουσιαστικά επισκέπτες για μια ημέρα, η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ απάντησε πως “Είναι μια ολόκληρη μέρα την εβδομάδα, κάθε εβδομάδα σε ένα σχολείο, μια σταθερή μέρα”.

Σχετικά με το τι κάνει το ΥΠΑΙΘΑ για την αντιμετώπιση του φαινομένου είπε:

  • “Επιμορφώνουμε του εκπαιδευτικούς και έχουμε κάνει ήδη 125.000 επιμορφώσεις εκπαιδευτικών.
  • Κάνουμε συγκεκριμένες επιμορφώσεις για το τι θα πρέπει να προσέξουν ως προς τα σημάδια κακοποίησης πάνω στα παιδιά (έδωσε ως παράδειγμα την επιμόρφωση Νηπιαγωγών του Προγράμματος “Αναγνωρίζω – Προστατεύω”)
  • Εχουμε ήδη ένα μάθημα που το λέμε ‘’Εργαστήριο Δεξιοτήτων’’, δίνοντας στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση, τη γνώση του σώματος κ.α.
  • Θέλουμε και οι Κοινωνικοί Λειτουργοί να βλέπουν όλα τα παιδιά. Πρέπει να είναι μία κανονική, οριζόντια διαδικασία για να κανονικοποιείται”.

Γιατί δεν είναι σε μόνιμη βάση οι Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία;

Σε παρατήρηση δημοσιογράφου πως θα έπρεπε Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι να είναι σε μόνιμη βάση και ενσωματωμένοι μέσα στα σχολεία και αυτό θα ήταν το καλύτερο, η κα Μιχαηλίδου είπε πως

“Σίγουρα στα 14.000 σχολεία της χώρας να είχαμε μόνιμους Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους, έναν σε κάθε σχολείο θα ήταν ακόμα καλύτερο και κοιτάμε τι παραπάνω στελεχώσεις μπορούμε να κάνουμε αλλά θα αλλάξουμε αυτήν την προαίρεση να τους βλέπουν μόνο αρχικά τουλάχιστον με συναίνεση γονέα, γιατί τι έχουμε μάθει από όλες τις κακοποιήσεις, ότι όταν ένα παιδί κακοποιείται είναι πολύ πιθανό να κακοποιείται από το οικογενειακό του περιβάλλον. Αρα δεν μπορείς να ζητά πάντα τη συναίνεση γονέα γιατί είναι πιθανό δυστυχώς ο γονέας να είναι το κακοποιητικό  στοιχείο και να μην δώσει άδεια”.

Επιπροσθέτως η κα Μιχαηλίδου αναφέρθηκε στη σύνδεση της χορήγησης επιδομάτων με τη σχολική φοίτηση λέγοντας:

“Θέλουμε σύνδεση επιδομάτων με τη σχολική βία. Από πέρσι ξεκίνησε το my school, όπου πιστεύουμε πως θα βοηθήσει και στην παραβατικότητα”.

Δείτε επίσης

Αλλαγές στα σχολεία: Ο σχεδιασμός του Υπ. Παιδείας Κ. Πιερρακάκη 

Πιερρακάκης για νόμο επαγγελματικής εκπαίδευσης-ψηφιοποίηση εκπ/σης-ιδιωτ. Πανεπ/μια-καταγραφή κενών 

Η κατανομή 17.008 προσλήψεων στο Δημόσιο: Εγγραφο του Υπ. Εσωτερικών με την Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 

Οι 8.240 προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ έως 14.11.2023 ανά κλάδο, δομή και Φάση πρόσληψης 

Προτάσεις από ΟΟΣΑ για σύστημα διορισμών-αξιολόγησης εκπ/κών και για όλες τις βαθμίδες εκπ/σης ζήτησε το Υπ. Παιδείας 

 Μόνιμη λύση στην έλλειψη Ψυχολόγων και Κοιν. Λειτουργών στα σχολεία ζητείται με Ερώτηση στη Βουλή

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση