Μιχαηλίδου: Τι απάντησε στην αναφορά Βουλευτού για συσχέτιση σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης με διαζύγια και αυτοκτονίες – Η συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή.
Μιχαηλίδου-Συζήτηση για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
“Οι πηγές ενημέρωσης παιδιών και εφήβων για τις σεξουαλικές σχέσεις είναι δύο: Το διαδίκτυο και οι παρέες τους. Αν δε λάβουμε υπόψη ότι η συζήτηση μεταξύ φίλων γύρω από τις σεξουαλικές συμπεριφορές αναπαράγει πληροφορίες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικός γίνεται ο ρόλος του διαδικτύου σε ένα ζήτημα εξαιρετικά ευαίσθητο που αφορά στην υγεία, αφορά στη συναισθηματική ωριμότητα και στην κοινωνικότητα κάθε ανθρώπου…Έχουμε το δικαίωμα να αφήσουμε τα παιδιά και τους εφήβους μας εκτεθειμένους σε μια ανεξέλεγκτη πηγή πληροφοριών που, δυστυχώς, βρίθει από ανασφάλειες και στρεβλώσεις; Θα αφήσουμε τα παιδιά μας να ψάχνουν μόνα τους στο διαδίκτυο με τον κίνδυνο να οδηγηθούν σε λανθασμένες εντυπώσεις και να αποκτήσουν μια στρεβλή εικόνα για τις σεξουαλικές σχέσεις, τη συναισθηματική τους λειτουργία και τις αντιλήψεις γύρω από αυτές;”, ανέφερε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Δόμνα Μιχαηλίδου κατά τη διάρκεια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης της Βουλευτού της Κ.Ο. ΝΙΚΗ κας Ασπασίας Κουρουπάκη, με θέμα “Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία στο πλαίσιο της διδακτικής ενότητας «Εργαστήριο Δεξιοτήτων»”.
Η Βουλευτής ρώτησε την Υφυπουργό ΠΑΙΘΑ για το αν προτίθεται να αναθεωρήσει το πρόγραμμα σπουδών της διδακτικής ενότητας Εργαστήριο Δεξιοτήτων, ώστε να μην περιλαμβάνονται σε αυτήν οι υποενότητες της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και το τι μέτρα λαμβάνονται, ώστε οι μαθητές οι γονείς των οποίων είναι αντίθετοι στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση εντός της σχολικής μονάδας, να απαλλάσσονται από την υποχρέωση συμμετοχής σε αυτήν και να μην υφίστανται εξ αυτού του γεγονότος κυρώσεις ή δυσμενείς διακρίσεις.
Η κα Μιχαηλίδου τοποθετήθηκε ως εξής:
- Η Πολιτεία αποφάσισε -μάλλον καθυστερημένα-να συμπεριλάβει τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στη θεματική «Ζω καλύτερα» των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που εντάσσονται στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα δημοτικού και γυμνασίου.
- Ήταν μια δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού από το 2018.
- Το περιεχόμενο του μαθήματος είναι πλήρως εναρμονισμένο με την ηλικία των παιδιών και οι δράσεις που προτείνονται υπακούουν σε συγκεκριμένους κανόνες δεοντολογίας και προδιαγραφές σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
- Οι γονείς έχουν πρόσβαση στα προγράμματα και τις δράσεις του μαθήματος. Είναι όλα ανεβασμένα στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και στο web site αυτού. Εκεί μπορούν οι γονείς να ενημερωθούν για τους σκοπούς του μαθήματος, για τα διδακτικά εργαλεία, για τη διαβάθμιση του περιεχομένου σύμφωνα με την ηλικία των παιδιών και για τους τρόπους προσέγγισης των θεμάτων.
- Για παράδειγμα στο νηπιαγωγείο, γιατί άλλα μαθαίνει ένα παιδί στο νηπιαγωγείο και αλλά στο δημοτικό ή στο γυμνάσιο, τα παιδιά μαθαίνουν να επεξεργάζονται τα συναισθήματα και τις επιθυμίες τους. Στη νηπιακή ηλικία καλλιεργούνται δεξιότητες αυτομέριμνας και υγιεινής, η διάκριση του καλού και του κακού ως προς την εκμετάλλευση και τη γενετήσια αξιοπρέπεια, η ενσυναίσθηση και η καλλιέργεια σχέσεων τόσο μεταξύ παιδιών, όσο και με ενήλικες.
- Στις μεγαλύτερες τάξεις τα θέματα εξετάζονται μέσα από τη δικαιωματική οπτική. Σκοπός είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση. Όλοι γνωρίζουμε τα περιστατικά κακοποίησης που έχουμε τόσο σε ανήλικους, όσο και σε γυναίκες, την πολύ μεγάλη σημασία της καλλιέργειας διαπροσωπικών σχέσεων στην αποδόμηση των κοινωνικών στερεοτύπων και στον σεβασμό των δικαιωμάτων του ανθρώπου.
Αναφορές για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στη Δανία και Σουηδία
Στην αναφορά της Βουλευτού ότι η Δανία από το 1970 και η Σουηδία ήδη από το 1955 εφαρμόζουν το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης με αποτέλεσμα να είναι αυξημένα ποσοστά διαζυγίων, αυτοκτονιών καθώς και αμβλώσεων και για κάθε χίλιες γεννήσεις στη Σουηδία να γίνονται δύο χιλιάδες εξακόσιες πενήντα πέντε αμβλώσεις, στη Δανία τρεις χιλιάδες διακόσιες πέντε, ενώ στην Ελλάδα μόνο τριακόσιες δύο η κα Μιχαηλίδου απάντησε ως εξής;
“Eφόσον κάνατε αυτόν τον συσχετισμό μεταξύ του ρυθμού αυτοκτονιών στη Σουηδία και τη Δανία και των μαθημάτων σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, θα ήθελα με πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον όχι ως ακαδημαϊκός και εκπαιδευτικός η ίδια, αλλά ως μέλος αυτού του Κοινοβουλίου, να καταθέσετε οποιαδήποτε επιστημονική μελέτη είχατε στα χέρια σας πριν κάνετε αυτό το συσχετισμό, δηλαδή αυτή τη γραμμική σχέση: παιδιά στη Δανία και στη Σουηδία που παρακολουθούν μαθήματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και αυξημένος ρυθμό αυτοκτονιών στις χώρες αυτές. Θα ήθελα, όποια και να είναι η μελέτη αυτή – στο «Life», «Nature», δεν ξέρω τι ακριβώς έχετε στο μυαλό σας- σε ποιο επιστημονικό περιοδικό την έχετε βρει. Είναι πολύ ενδιαφέρον και αναγκαίο γιατί αυτό που φοβάμαι είναι ότι από αυτήν την αυθαίρετη συσχέτιση μεταξύ ρυθμού αυτοκτονιών παιδιών -μιλάμε για παιδιά- και μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης αυτό που μπορώ να εκλάβει εγώ, αν είναι έτσι αυθαίρετη όπως την ακούω, είναι ότι προσβάλλει τη μνήμη των παιδιών αυτών”, καταλήγοντας με τη φράση “Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, κυρία Βουλευτά, είναι δικαίωμα των παιδιών και είναι δικαίωμα και των εφήβων και είναι υποχρέωση της πολιτείας και όλων ημών να την παρέχουμε”.
Δείτε σχετικά
Να καταργηθεί η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ζητά Βουλευτής με Ερώτηση που θα συζητηθεί στις 27.11
Δείτε επίσης
Αλλαγές στα σχολεία: Ο σχεδιασμός του Υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/mihailidoy-ti-apantise-se-anafora-voyleytoy-gia-sishetisi-sexoyalikis-diapaidagogisis-me-diazigia-kai-aytoktonies/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.