“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μήνυμα Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μήνυμα Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: «Η σημερινή ημέρα είναι αφιερωμένη στην ενίσχυσή τους, θέτοντας ως στόχο να επιτευχθεί η παγκόσμια δέσμευση για το 2030 «να μην μείνει κανένας πίσω»». 

Μήνυμα Υπουργού

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,

Σύμφωνα με τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, περίπου 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι στον πλανήτη, μεταξύ αυτών πάνω από 100 εκατομμύρια παιδιά, ζουν με κάποιο είδος αναπηρίας, ενώ περισσότερα από 80 εκατομμύρια άτομα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και περίπου 1 εκατομμύριο στην Ελλάδα έχουν επίσης κάποιο είδος αναπηρίας.

Πριν από 27 χρόνια, ο ΟΗΕ καθιέρωσε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, προκειμένου να διευρύνει την ενημέρωση του κοινού για ζητήματα αναπηρίας και να προωθήσει τα δικαιώματα και την ευημερία των ατόμων με αναπηρία σε όλες τις εκφάνσεις της πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής.

Η σημερινή ημέρα είναι αφιερωμένη στην ενίσχυσή τους, θέτοντας ως στόχο να επιτευχθεί η παγκόσμια δέσμευση για το 2030 «να μην μείνει κανένας πίσω».

Θέματα αναπηρίας αναφέρονται σε διάφορα σημεία των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ και συσχετίζονται επίσης άμεσα με την εκπαίδευση.

Κάθε ευνομούμενο κράτος οφείλει να εξασφαλίσει πλήρη ισότητα δικαιωμάτων στα άτομα με αναπηρία, σεβασμό και αποδοχή τους μέσα από ολοκληρωμένες πολιτικές και εθνική στρατηγική για την αναπηρία.

Το Υπουργείο Παιδείας και σύσσωμη η Κυβέρνηση αναδεικνύουμε σε υψηλή προτεραιότητα την εξασφάλιση προσβασιμότητας, ίσων ευκαιριών, και σεβασμού και αποδοχής για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς με αναπηρία.

Επιχειρούμε, με την εισαγωγή νέων θεματικών στα σχολεία, την ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση των μαθητών και την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, όπως η προσαρμοστικότητα, η υπευθυνότητα, η κατανόηση και η αποδοχή της διαφορετικότητας.

Το σχολείο αναλαμβάνει κομβικό ρόλο στη μετάδοση αυτών των αξιών, ώστε κανένα παιδί «να μη μείνει πίσω», κανένα παιδί να μη βρεθεί στο περιθώριο.

Στην ίδια κατεύθυνση, επισπεύδουμε και ολοκληρώνουμε άμεσα τον διορισμό 4.500 εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, ώστε οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να συμμετέχουν ισότιμα σε όλες τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Κυρίες και κύριοι, αγαπητά μας παιδιά,

Αυτή η μέρα ας αποτελέσει την αφορμή να δεσμευτούμε όλοι σε μία συμμαχία για έναν καλύτερο κόσμο, δίκαιο, βιώσιμο, για μία κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς.

Δείτε επίσης

3η Δεκέμβρη 2019: Πως θα υλοποιήσει η Κυβέρνηση τις συστάσεις της Επιτροπής Ηνωμένων Εθνών;
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση