Τρίτη, 11 Μαΐου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

“Μητέρα των μαχών” σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για το Υπουργείο Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

“Μητέρα των μαχών” σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για το Υπουργείο Παιδείας-Το Φεβρουάριο το νομοσχέδιο στη Βουλή.

“Μητέρα των μαχών” η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Στην εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” δημοσιεύθηκε σήμερα Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2021 άρθρο-ρεπορτάζ της δημοσιογράφου Ελένης Ευαγγελοδήμου με τίτλο “Η δύσκολη εξίσωση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών”.

Σύμφωνα μ αυτό

Το Μαξίμου ετοιμάζεται να φέρει νομοσχέδιο στη Βουλή τον Φεβρουάριο και να δώσει τη “μητέρα των μαχών” με Ομοσπονδίες και κόμματα ώστε το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών να εφαρμοστεί στο επόμενο σχολικό έτος.

Χαρακτηριστική η αποστροφή κορυφαίου κυβερνητικού παράγοντα, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο οποίος μιλά για “μάχη των μαχών”, ενόσω από το Μαξίμου θα επιδιώξουν να στείλουν προς την κοινωνία το μήνυμα ότι “διαμορφώνουμε συνθήκες αξιοκρατίας”.

Η ατομική αξιολόγηση κατά τον σχεδιασμό, θα έχει δύο διακριτές κατευθύνσεις:

από τη μια θα αφορά το έργο εντός σχολείου, από την άλλη θα εκτείνεται στο ευρύτερο προφίλ του εκπαιδευτικού σχετικά με τις επιμορφώσεις στις οποίες έχει συμμετάσχει, τα πτυχία του, τις μεθόδους διδασκαλίας που προτιμά (χρήση τεχνολογιών, καινοτομίες κ.α.), την ερευνητική δραστηριότητά του κ.ο.κ.

_______________________________

Αναλυτικά το δημοσίευμα των Νέων
Η δύσκολη εξίσωση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Της Ελένης Ευαγγελοδήμου

Ο στόχος τέθηκε από το Μαξίμου το καλοκαίρι του 2019.

«Εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο» έγραφε για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο μπλε φάκελος που είχε παραδοθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Και οριζόταν τότε ως κυβερνητικά προτεραιότητα, κάπως οραματικά, η «μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον διευθυντή και στους εκπαιδευτικούς».

Ακριβώς ο ίδιος στόχος πέρασε αυτούσιος στον αναθεωρημένο φάκελο που η Νίκη Κεραμέως έβαζε φέτος στο συρτάρι της.

Μόνο που αυτή τη φορά

η πιο λεπτομερής εξειδίκευση των άμεσων προτεραιοτήτων-ως μια από τις βασικές μεταρρυθμίσεις του 2021-περιλαμβάνει τη φράση “αξιολόγηση εκπαιδευτικών, αυτονομία, νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης”και μάλιστα με εμπροσθοβαρές χρονοδιάγραμμα πρώτου τριμήνου.

Ο σχεδιασμός δεν είναι καινούργιος, αντιθέτως «ωριμάζει» στο παρασκήνιο από πέρυσι.

Γιατί, όπως αναγνωρίζουν στο πρωθυπουργικό γραφείο,

και μόνο η λέξη «αξιολόγηση» είτε ατομικά των εκπαιδευτικών είτε των σχολείων, κουβαλάει τα… βάρη του πολιτικού κόστους και της απειλής για γενικευμένα συγκρουσιακό κλίμα, ως πυροκροτητής αντιδράσεων δηλαδή ακόμα και από την κυβερνητική παράταξη των καθηγητών ΔΑΚΕ.

Σε αυτό το φόντο και με ανοιχτά από τη μία το μέτωπο των πανεπιστημίων και από την άλλη το θέμα της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, που το υπουργείο άνοιξε επισήμως μέσα στην εβδομάδα (λαμβάνοντας πάντως ως πρώτη απάντηση το προχθεσινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο), βρίσκεται στα σκαριά το επόμενο νομοθετικό βήμα.

Το Μαξίμου προγραμματίζει συγκεκριμένα να «ξεκλειδώσει» εντός του Φεβρουάριου, σύμφωνα με ενημερωμένες πηγές, τη συζήτηση για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με στρατηγικό στόχο να εφαρμόζεται το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο στο επόμενο σχολικό έτος.

«ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ»

Το σινιάλο αποφασιστικότητας – όπως θέλουν να το εκπέμπουν από τα «κεντρικά» της κυβέρνησης – ώστε τρέξει η διαδικασία με σαφές χρονοδιάγραμμα και αυτή τη φορά χωρίς αναβολές, συνοδεύεται από εκτιμήσεις για «έκρηξη» της έντασης με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, τις συνδικαλιστικές παρατάξεις αλλά και στο πολιτικό πεδίο εντός και εκτός Βουλής.

Είναι ενδεικτική η αποστροφή κορυφαίου κυβερνητικού παράγοντα

ο οποίος μιλά για “μάχη των μαχών”, ενόσω από το Μαξίμου θα επιδιώξουν να στείλουν προς την κοινωνία το μήνυμα ότι «διαμορφώνουμε συνθήκες αξιοκρατίας”.

Ενα μήνυμα που συνδέεται με την κυρίαρχα εκτίμηση στο πρωθυπουργικό περιβάλλον ότι η πλειονότητα της κοινωνίας – κατά το μότο του Κυριάκου Μητσοτάκη -«είναι πλέον ώριμη για αλλαγές».

Οπως αναγράφεται συγκεκριμένα στον «οδηγό» διακυβέρνησης,

το ενιαίο σχέδιο κυβερνητικής πολιτικής για το 2021, «προωθούνται μεταρρυθμίσεις για τη δημιουργία μιας κουλτούρας αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας στην εκπαιδευτική κοινότητα….

Εξ ού και, εφόσον δεν σημειωθούν καθυστερήσεις ή τυχόν… οπισθοχώρηση στον κυβερνητικό σχεδίασμά, αναμένεται σας επόμενες εβδομάδες να ανοίξουν δύο κεφάλαια: το ένα αφορά ξεχωριστά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και το δεύτερο την αυτονομία των σχολικών μονάδων.

“Μητέρα των μαχών” η αξιολόγηση
ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΧΗΣ

Το στίγμα έχει ήδη δοθεί δια στόματος της υπουργού φέρνοντας μπροστά το δόγμα -όποιος αξιολογεί, αξιολογείται», που εμφανίζεται εκ διαμέτρου αντίθετο με εκείνο της κυβέρνησης ΣΥΡ1ΖΑ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη συνέχεια της πολιτικής έντασης στα θέματα της Παιδείας, και κρατά σε θέση μάχης το κίνημα των εκπαιδευτικών.

Οι πολέμιοι της αξιολόγησης δεν αμφισβητούν μόνο τον τρόπο αλλά κυρίως τους σκοπούς του μέτρου, το οποίο καμία κυβέρνηση δεν το έχει φτάσει μέσα στους κόλπους των δασκάλων και των καθηγητών (με εξαίρεση μία περιορισμένου εύρους διαδικασία για τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία).

Οι ΑΛΛΑΓΕΣ

Ενόψει της εκτεταμένης συζήτησης εντός Μαξίμου πια και σύμφωνα με την μέχρι στιγμής προετοιμασία και όσες «μετρημένες» προαναγγελίες έχουν γίνει από την ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, μεταξύ άλλων έρχονται

  • ο ηλεκτρονικός φάκελος ατομικά για κάθε δάσκαλο και καθηγητή,
  • η καθιέρωση συνέντευξης μεταξύ αξιολογητή και αξιολογούμενου,
  • το μοντέλο των δύο -ή και περισσότερων- αξιολογητών για κάθε εκπαιδευτικό καθώς και
  • προκαθορισμένες παρατηρήσεις του εκπαιδευτικού επί το έργον, δηλαδή στη διάρκεια της διδασκαλίας.
Η ατομική αξιολόγηση κατά τον σχεδιασμό, θα έχει δύο διακριτές κατευθύνσεις:

από τη μια θα αφορά το έργο εντός σχολείου, από την άλλη θα εκτείνεται στο ευρύτερο προφίλ του εκπαιδευτικού σχετικά με τις επιμορφώσεις στις οποίες έχει συμμετάσχει, τα πτυχία του, τις μεθόδους διδασκαλίας που προτιμά (χρήση τεχνολογιών, καινοτομίες κ.α.), την ερευνητική δραστηριότητά του κ.ο.κ.

Το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο “κουμπώνει” με τον προκαθορισμένο από το 2019 στόχο της κυβέρνησης περί “εμπιστοσύνης στους διευθυντές” αφού εκείνοι  μαζί με τους σχολικούς συμβούλους είναι αυτοί που προδιαγράφεται πως θα βρεθούν στο προσκήνιο με ενισχυμένο ρόλο.

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Είναι σαφές ότι τα επόμενα βήματα (το πώς αλλά πρωτίστως το πότε θα γίνουν τελικά) περνούν και μέσα από την εξέλιξη του κεφαλαίου «αξιολόγηση των σχολικών μονάδων», το οποίο άνοιξε εσχάτως υπουργική απόφαση, για πρώτη φορά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Tο πλάνο προβλέπει

να υπάρξουν εντός του Φεβρουάριου υποστηρικτικές καταρτίσεις προς τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ενώ, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο κηρύσσοντας την έναρξη των διαδικασιών, την εσωτερική αξιολόγηση αναλαμβάνει ο Σύλλογος Διδασκόντων και την εξωτερική οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου και τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού.

Δείτε επίσης

Κεραμέως-Αξιολόγηση: Πότε ξεκινάει-πως θα γίνει-κριτήρια-portfolio-“Oποιος αξιολογεί, αξιολογείται”
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών-στελεχών: Πως θα γίνει-Αυτονομία σχολικών μονάδων-Μεταρρυθμίσεις για το 2021
Νομοσχέδια Υπουργείου Παιδείας 2021: Ο Κυβερνητικός σχεδιασμός-Στόχοι & ημερομηνίες
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων | ΦΕΚ
Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου: Ξεκινά η διαδικασία-Ποιος τη διενεργεί

Πριν φύγετε

 Θέμα παραβόλου ΑΣΕΠ: Δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας-Απάντηση στη Βουλή
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

Γράψτε μία απάντηση