Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μητσοτάκης-συνέντευξη: Φροντιστήρια, Πανελλαδικές, αύξηση μισθών, βιβλία, Πανεπ/κή αστυνομία, άρθρο 16 και Ιδιωτ. Παν/μια

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μητσοτάκης-συνέντευξη: Φροντιστήρια μαθητών, Πανελλαδικές, αύξηση μισθών, βιβλία, Πανεπιστημιακή αστυνομία, αναθεώρηση άρθρου 16 και Ιδιωτικά Πανεπιστήμια.

Μητσοτάκης-συνέντευξη

Ερωτήσεις σχετικές με θέματα εκπαίδευσης δέχθηκε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων που παραχώρησε, στα πλαίσια της προεκλογικής περιόδου, στην εφημερίδα «Τα Νέα», στην εφημερίδα «Real News» και στην σημερινή διακαναλική.

Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος της Ν.Δ. ρωτήθηκε:

  • Για το αν συμφωνεί πως στην εκπαίδευση έχουν καθυστερήσει οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις,
  • για την αναβάθμιση των ΕΠΑΛ,
  • για τα νέα βιβλία των μαθητών,
  • για την αύξηση μισθών των εκπαιδευτικών,
  • για τα φροντιστήρια των μαθητών και τις Πανελλαδικές εξετάσεις,
  • για τα ΑΕΙ, την Πανεπιστημιακή Αστυνομία και τις φοιτητικές Εστίες,
  • για την μετακίνηση στο Υπουργείο Παιδείας της αρμοδιότητας του Αθλητισμού από το Υπουργείο Πολιτισμού και
  • για την Συνταγματική αναθεώρηση του άρθρου 16 για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια.
Αναλυτικά οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις του Προέδρου της Ν.Δ. Κ. Μητσοτάκη

Α. Συνέντευξη του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη στην εφημερίδα «Τα Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη

Χρήστος Χωμενίδης: Δεν συμφωνείτε ότι στην εκπαίδευση έχουν καθυστερήσει οι αναγκαίες επαναστατικές μεταρρυθμίσεις; Δεν είναι επείγον να αναβαθμιστούν τα τεχνικά και επαγγελματικά λύκεια; Να αλλάξουν το ταχύτερο τα βιβλία σε δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Με νόμο που ψηφίσαμε, φεύγουμε πλέον από το ένα βιβλίο για κάθε μάθημα. Οι δάσκαλοι μπορούν να χρησιμοποιούν πολλά συγγράμματα. Εξοπλίζουμε όλα μας τα σχολεία με διαδραστικούς πίνακες. Αναμορφώνουμε 165 προγράμματα σπουδών. Χαίρομαι διαπιστώνοντας ότι η μεγάλη πλειονότητά των εκπαιδευτικών έχει αγκαλιάσει αυτές τις πρωτοβουλίες. Ήμουν στους Αρκιούς. Ένα σχολείο. Ένας μαθητής. Μία δασκάλα. Η οποία ζήτησε να παραμείνει και την επόμενη χρονιά διότι έχει χτίσει μια σχέση με το παιδί! Δεν είναι πολύ συγκινητικό;
Χρήστος Χωμενίδης: Επιτρέψτε μου να σας πω και εγώ μία ιστορία, μελαγχολική. Τρώγοντας τις προάλλες σε μια πιτσαρία στο Παγκράτι, έπιασα την κουβέντα με έναν σερβιτόρο και έμαθα ότι είναι καθηγητής Πληροφορικής στο Δημόσιο. Ο μισθός του, λιγότερο από χίλια ευρώ καθαρά, τον αναγκάζει να δουλεύει στο εστιατόριο για να συμπληρώνει. Αναρωτιέμαι με τι δυνάμεις πηγαίνει κάθε πρωί στο σχολείο. Το ίδιο θα αναρωτιόμουν εάν έκανε τα απογεύματα ιδιαίτερα μαθήματα, τα οποία θα πλήρωναν οι γονείς των μαθητών από το υστέρημά τους…
Κυριάκος Μητσοτάκης: Στο λύκειο, οδεύοντας προς τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, σχεδόν όλα τα παιδιά αναζητούν φροντιστηριακή υποστήριξη. Πρόκειται για μεγάλο, δομικό πρόβλημα. Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή εύκολη απάντηση στο πώς μπορούμε να αναβαθμίσουμε ουσιαστικά το λύκειο, κρατώντας ταυτόχρονα και τον θεσμό των Πανελλαδικών, στον οποίον εγώ επιμένω πάρα πολύ.
Παρά το πρόσθετο κόστος για τις οικογένειες, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι ένας αδιάβλητος, αξιοκρατικός και αποτελεσματικός μηχανισμός, ένας ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας. Τα παιδιά που πετυχαίνουν, που αριστεύουν, προέρχονται από όλα τα στρώματα της κοινωνίας. Παιδιά από οικονομικά αδύναμες οικογένειες μπαίνουν σε πολύ καλές σχολές και αποκτούν προοπτική για ένα λαμπρό μέλλον. Στο εξωτερικό δεν είναι έτσι πλέον. Στην Αμερική, τα κορυφαία πανεπιστήμια ουσιαστικά αναπαράγουν τις ελίτ.
Χρήστος Χωμενίδης: Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρατηρώ ότι υπάρχουν σχολές διαφορετικών ταχυτήτων. Στο ένα άκρο οι Ιατρικές, τα Πολυτεχνεία, οι Νομικές, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών… Στο άλλο, κάποια τμήματα που προσφέρουν πενιχρότατες ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης. Ή αναγκάζουν τους πτυχιούχους τους να προσβλέπουν αποκλειστικά σε πρόσληψη στο Δημόσιο. Θα συνεχίσουν να αποφοιτούν από το ελληνικό πανεπιστήμιο εκατοντάδες θεολόγοι κάθε χρόνο;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Σίγουρα η ελάχιστη βάση εισαγωγής -η οποία ήταν ένα δύσκολο μέτρο με την έννοια ότι κάπως περιόρισε την εισαγωγή στα πανεπιστήμια- έκανε ένα φιλτράρισμα μεταξύ των καλών τμημάτων και εκείνων όπου τα παιδιά έμπαιναν μόνο και μόνο για να νοιώθουν ότι πέτυχαν κάπου. Συχνά έφταναν εικοσιπέντε χρονών και βρίσκονταν σε μια μετέωρη κατάσταση… Νομίζω ότι τα ίδια τα πανεπιστήμια πρέπει να δουν πολύ καθαρά ποια τμήματα, ποιες ειδικότητες έχουν ανταπόκριση στην κοινωνία. Τα ΑΕΙ μας ανοίγονται και στον κόσμο και στην αγορά. Κάνουν πολλές συνεργασίες με ξένα πανεπιστήμια, λειτουργούν ξενόγλωσσα τμήματα… Πολλά περιφερειακά πανεπιστήμια πρωτοπορούν σε αυτό. Πήγα στο πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και έπαθα πλάκα. Δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από ένα καλό πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Τόσο ακαδημαϊκά, όσο και ως campus…
Χρήστος Χωμενίδης: Η επίδοση της Νέας Δημοκρατίας στις εκλογές της 21ης Μαΐου στις ηλικίες 17-24 υπήρξε απροσδόκητα καλή. Οι νέοι σας εμπιστεύονται. Θα προχωρήσετε την πανεπιστημιακή αστυνομία;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Σίγουρα η πανεπιστημιακή αστυνομία δεν λειτούργησε όπως ακριβώς θα ήθελα.
Χρήστος Χωμενίδης: Μα δεν λειτούργησε καν!
Κυριάκος Μητσοτάκης: Ημιλειτούργησε. Από την άλλη, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι τα φαινόμενα βίας στα πανεπιστήμια έχουν περιοριστεί σημαντικά. Για τις περιπτώσεις βαριάς παραβατικότητας, το πρόβλημα δεν θα το λύσει η πανεπιστημιακή αστυνομία. Τις καταλήψεις τις εκκένωσε η κανονική αστυνομία. Η κανονική αστυνομία παρενέβη στη φοιτητική εστία του Ζωγράφου και βρήκε μέσα κανονικούς εγκληματίες. Ένοπλους!
Η πανεπιστημιακή αστυνομία θα προχωρήσει με έναν κάπως διαφορετικό χαρακτήρα. Θα εγγυάται με την παρουσία της την ασφάλεια των φοιτητριών και των φοιτητών, θα προλαμβάνει παρενοχλήσεις, κακοποιήσεις, βιασμούς… Κάτι όχι ευρέως γνωστό είναι ότι στην πανεπιστημιακή αστυνομία υπηρετούν πολλές γυναίκες.
Χρήστος Χωμενίδης: Οι εστίες θα αναβαθμιστούν;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Οι εστίες βρίσκονται γενικά σε τραγική κατάσταση. Έχουμε προχωρήσει σε μια σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για να οικοδομήσουμε σχεδόν 10.000 νέες φοιτητικές εστίες.
————————————-

Β. Συνέντευξη του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη στην εφημερίδα «Real News» και στον δημοσιογράφο Γιώργο Σιαδήμα

Γιώργος Σιαδήμας: Και για τους δημοσίους υπαλλήλους;
Κυριάκος Μητσοτάκης: Το νέο ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο θα ψηφιστεί μέχρι το τέλος του 2023, με ισχύ από την αρχή του 2024. Θα υπάρξει αναμόρφωση σε πολλά επίπεδα και, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει δύο σημαντικές τομές: την αύξηση των επιδομάτων θέσης σε όσους έχουν θέσεις ευθύνης- είναι, δηλαδή, τμηματάρχες, διευθυντές ή γενικοί διευθυντές. Αλλά και την οριζόντια αύξηση στα οικογενειακά επιδόματα. Έτσι, για παράδειγμα, ένας εργαζόμενος με δύο παιδιά θα δει αύξηση 50 ευρώ αυτόματα μόνο από το οικογενειακό επίδομα, ανεξαρτήτως των άλλων αυξήσεων στον μισθό του.
Γιώργος Σιαδήμας: Θα αλλάξετε τη δομή της κυβέρνησης; Έχετε πει πως τα πρώτα νομοσχέδια θα αφορούν το επιτελικό κράτος. Ήδη έχετε ανακοινώσει τη δημιουργία νέου Υπουργείου Οικογένειας. Θα «σπάσουν» άλλα Υπουργεία; Για παράδειγμα το Μεταφορών με το Υποδομών.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Το πρώτο νομοσχέδιο, όπως κάναμε και το 2019, θα αφορά, πράγματι, την επικαιροποίηση αυτού που αποκαλούμε επιτελικό κράτος. Έχουμε την εμπειρία μιας τετραετίας, πλέον. Ξέρουμε τι πρέπει να αλλάξουμε και πού. Οι ρυθμίσεις που θα φέρουμε, λοιπόν, θα αφορούν την οργάνωση της κεντρικής διοίκησης, την κατανομή αρμοδιοτήτων και τη λειτουργία του Υπουργικού Συμβουλίου. Θα υπάρξουν, επίσης, και κάποιες μετακινήσεις αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων. Έχω, ήδη, ανακοινώσει τουλάχιστον ένα νέο Υπουργείο για θέματα κοινωνικής μέριμνας και πολιτικής. Για την Οικογένεια, το Δημογραφικό και τη Στέγαση. Μπορώ ακόμη να σας πω ότι η αρμοδιότητα του Αθλητισμού θα μετακινηθεί στο Παιδείας από το Πολιτισμού, ως διακριτό χαρτοφυλάκιο και με Αναπληρωτή Υπουργό. Τα υπόλοιπα θα τα πούμε μετά τις εκλογές και αφού θα έχει προηγηθεί η ετυμηγορία των πολιτών.
————————————-
Γ. Διακαναλική συνέντευξη του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη
Κώστα Παπαχλιμίτζος (ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ): Κύριε Πρόεδρε, έχετε ανοίξει εδώ και καιρό θέμα αναθεώρησης του Συντάγματος. Σήμερα ο Νίκος Ανδρουλάκης, σε συνέντευξη του στην «Καθημερινή», λέει ότι ο ίδιος δεν θα σταθεί εμπόδιο στην ίδρυση ιδιωτικού, ενός ιδιωτικού πανεπιστημίου. Αλλά βάζει συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις που περισσότερο, από ό,τι καταλαβαίνω από την συνέντευξη, έχουν να κάνουν με την λειτουργία, με τους κανόνες στα δημόσια πανεπιστήμια.
Επομένως, εγώ θέλω να σας ρωτήσω, αν, λοιπόν, ξεκινήσει αυτή η διαδικασία αναθεώρησης, από πότε θα έχετε σκοπό να την εκκινήσετε; Αν θα στραφείτε σε άλλα κόμματα και σε ποια, ζητώντας συναινέσεις. Γιατί μπορείτε πολύ απλά με 151 βουλευτές, αν έχετε την πλειοψηφία, να περάσετε όσα άρθρα θέλετε, φυσικά για την επόμενη Βουλή. Και αν αφορά μόνο το άρθρο 16 ή και άλλα άρθρα και ποια.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Κύριε Παπαχλιμίντζο, η διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης μπορεί να ξεκινήσει το 2025. Αυτό δεν μας εμποδίζει, όμως, στην προετοιμασία γι’ αυτό το ορόσημο, να ξεκινήσουμε να κάνουμε μια σειρά από διαβουλεύσεις, τις οποίες προσωπικά θα ήμουν ανοιχτός να κάνω με τα κόμματα της Βουλής, όπως προκύψουν.
Θα δούμε ποια θα είναι η σύνθεση της Βουλής μετά από τις εκλογές, με σκοπό προφανώς να μπορούμε να πετύχουμε ευρύτερες συναινέσεις σε αυτή τη Βουλή, δηλαδή στην προτείνουσα Βουλή.
Έχω πει δημόσια, το επαναλαμβάνω και σε εσάς, ότι και 180 βουλευτές να είχαμε, πράγμα το οποίο φαίνεται περίπου απίθανο αυτή τη στιγμή, δεσμεύομαι δημόσια ότι δεν θα προχωρούσα σε καμία αλλαγή του Συντάγματος χωρίς τη συναίνεση ενός τουλάχιστον κόμματος.
Και θεωρώ θετική την προσέγγιση του κ. Ανδρουλάκη για το ζήτημα του άρθρου 16. Βέβαια, οφείλω να θυμίσω ότι σε πάρα πολλά ζητήματα, όπως η αξιολόγηση των καθηγητών και σημαντικές παρεμβάσεις οι οποίες έγιναν στην παιδεία, το ΠΑΣΟΚ βρέθηκε απέναντι. Γι’ αυτό και λέω ότι δεν υπάρχει ουσιαστικά πεδίο συνεννόησης με το ΠΑΣΟΚ και σε θέματα πολιτικής.
Πάντως, σε κάθε περίπτωση, οφείλουμε να διερευνήσουμε τη δυνατότητα ευρύτερων συναινέσεων. Δεν μιλάμε μόνο για το άρθρο 16, πιστεύω ότι πρέπει να επιδιώξουμε μια πιο ευρεία αναθεώρηση, αλλά τονίζω ότι δεν είναι η ώρα να κάνουμε αυτή τη συζήτηση διότι δεν μπορούμε συνταγματικά να εκκινήσουμε τη διαδικασία πριν από το 2025.
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση