Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μόνιμη λύση στην έλλειψη Ψυχολόγων και Κοιν. Λειτουργών στα σχολεία ζητείται με Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μόνιμη λύση στην έλλειψη Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία ζητείται από το Υπουργείο Παιδείας – Ερώτηση στη Βουλή της Βουλευτού κας Σοφίας Ασημακοπούλου. 

Μόνιμη λύση στην έλλειψη Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών

Αναγκαία την άμεση πρόσληψη Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία, θεωρεί η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου και με Ερώτηση που κατέθεσε στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού ελέγχου, στην οποία επικαλείται επιστολή της ΠΟΣΕΕΠΕΑ αλλά και καταγγελία γονέων για ελλιπή ψυχοκοινωνική υποστήριξη και ύπαρξη πολλών κενών στις ειδικότητες των Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία, ζητά από τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ να παρέμβει ώστε να βρεθεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα που δημιουργούν αυτές οι ελλείψεις και επιπροσθέτως ζητά να πληροφορηθεί πόσα σχολεία λειτουργούν σήμερα με πληρότητα στις ειδικότητες Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 17/11/2023

Της: ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑΣ – ΧΑΪΔΩΣ Βουλευτού Β’ Πειραιώς

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Αναγκαία η άμεση πρόσληψη Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία»

Κύριε Υπουργέ,

Με βάση την επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.) αλλά και ύστερα από καταγγελία γονέων φαίνεται έντονα ότι υπάρχει ελλιπής ψυχοκοινωνική υποστήριξη και είναι μεγάλα τα κενά που υπάρχουν στις ειδικότητες των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία. Οι ανάγκες ψυχοκοινωνικής στήριξης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι συνεχείς και αδιαμφισβήτητες, πόσο δε μάλλον σε μια τόσο ψυχοπιεστική συγκυρία για τους μαθητές, τις οικογένειές τους και το προσωπικό των σχολικών μονάδων. Η ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών είναι απαραίτητη καθώς και η ενημέρωση, αλλά και η παροχή συμβουλών τόσο σε γονείς όσο και της σχολικής κοινότητας. Η εμφάνιση των θεμάτων παραβατικής συμπεριφοράς των παιδιών μας, αλλά και οι εκδηλώσεις κάθε μορφής βίας προς τα παιδιά, παρουσιάζουν αύξηση τόσο στην έντασή τους όσο και στην έκτασή τους αμέσως μετά την εποχή της πανδημίας. Στην προσπάθεια διαχείρισης τέτοιων θεμάτων και, ακόμη περισσότερο, στην προσπάθεια για την πρόληψή τους, η εγρήγορση όλων είναι περισσότερο από επιτακτική.

Η τοποθέτηση ψυχολόγων στις σχολικές μονάδες αναντίρρητα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα όπλα στην φαρέτρα της εκπαιδευτικής κοινότητας, στην προσπάθεια διαχείρισης των παραπάνω φαινομένων. Η καθημερινή παρουσία ψυχολόγων στο σχολείο λειτουργεί ως εκτονωτική βαλβίδα σε αρκετές από τις περιπτώσεις που κινδυνεύουν να οδηγηθούν σε πραγματικά απρόβλεπτες «εκρήξεις» συμπεριφοράς, παρέχοντας ψυχοκοινωνική υποστήριξη, ενημέρωση και συμβουλευτική καθοδήγηση στο πλαίσιο ενδυνάμωσης της σχολικής κοινότητας. Επιπρόσθετα, η συμβολή τους στον σχεδιασμό, στην οργάνωση και στην υλοποίηση προγραμμάτων πρόληψης και προαγωγής της σωματικής και της ψυχοσυναισθηματικής υγείας είναι ιδιαίτερα πολύτιμη. Οι δύο αυτοί «προληπτικοί» και «εκτονωτικοί» θεσμοί, που έχουν ως κύριο αντικείμενό τους την υποστήριξη των μαθητριών και των μαθητών στη σχολική ζωή και τη δημιουργία θετικού κλίματος στη σχολική κοινότητα ενεργοποιούνται, ενημερώνονται και καθοδηγούνται με την παρουσία και την συνεχή υποστήριξη του ψυχολόγου της σχολικής μονάδας.

Επισημαίνεται ότι ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής καλείται να συμβουλέψει, να καθοδηγήσει και να ενημερώσει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα σχολικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως είναι η διαχείριση κρίσεων και η πρόληψη ακραίων συμπεριφορών. Στις αρμοδιότητες και στα καθήκοντα του Συμβούλου Καθηγητή, εντάσσονται η ανάπτυξη δράσεων στο πλαίσιο της ευχερούς και απρόσκοπτης επικοινωνίας και συνεργασίας μαθητών και εκπαιδευτικών, ο εντοπισμός πιθανών αιτίων που αναστέλλουν την γνωστική πρόοδο των μαθητών, η οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών στην προσπάθεια πρόληψης συγκρούσεων και βελτίωσης του σχολικού κλίματος και όλα αυτά σε συνεργασία με τον ψυχολόγο της σχολικής μονάδας.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Σκοπεύετε να παρέμβετε ώστε να επιλυθεί και να βρεθεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα της έλλειψης ψυχολόγων στο σύνολο των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων της χώρας και όχι αποσπασματικά;

2. Σκοπεύετε, ειδικότερα στα Επαγγελματικά Λύκεια, να θεσμοθετηθεί και να λειτουργεί ο θεσμός του ψυχολόγου με καθήκοντα όπως αυτό της παροχής ψυχολογικής υποστήριξης, της ενημέρωσης, της συμβουλευτικής σε θέματα εφηβείας και σχέσεων στην οικογένεια;

3. Πότε θα λειτουργήσουν στις μονάδες των Λυκείων, όπου υπάρχει μεγάλη ανάγκη, οι δύο ακόμη υποστηρικτικοί θεσμοί, αυτοί του Συμβούλου Καθηγητή και του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, όπου η παρουσία ψυχολόγου κρίνεται απαραίτητη;

4. Πόσα σχολεία λειτουργούν σήμερα με πληρότητα στις ειδικότητες ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Δείτε επίσης

Προσλήψεις για την Παράλληλη Στήριξη και διασφάλιση δικαιωμάτων εκπαιδευτικών ζητούνται με Ερώτηση στη Βουλή 

Η κατανομή 17.008 προσλήψεων στο Δημόσιο: Εγγραφο του Υπ. Εσωτερικών με την Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου

Οι 8.240 προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ έως 14.11.2023 ανά κλάδο, δομή και Φάση πρόσληψης 

Προτάσεις από ΟΟΣΑ για σύστημα διορισμών-αξιολόγησης εκπ/κών και για όλες τις βαθμίδες εκπ/σης ζήτησε το Υπ. Παιδείας 

Ενταξη Συμβούλων Σταδιοδρομίας & Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο μητρώο ΕΟΠΠΕΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση