Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μόνιμοι διορισμοί κλάδων ΕΕΠ-ΕΒΠ στη Γενική εκπαίδευση και στα ΚΕΣΥ:  Αναπόδραστη η ανάγκη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Μόνιμοι διορισμοί κλάδων ΕΕΠ-ΕΒΠ στη Γενική εκπαίδευση και στα ΚΕΣΥ:  Αναπόδραστη η ανάγκη-Η θέση των αιρετών ΚΥΣΕΕΠ σχετικά με τις επικείμενες 2.800 προσλήψεις Κ.Λ. και Ψυχολόγων στα Γενικά σχολεία.
Μόνιμοι διορισμοί κλάδων ΕΕΠ-ΕΒΠ

Των αιρετών ΚΥΣΕΕΠ

Γ. Μπουλμέτη και Β. Βούγια

Χαιρετίζουμε τις επικείμενες 2.800 προσλήψεις των Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30) και Ψυχολόγων (ΠΕ23) στη Γενική εκπαίδευση, ωστόσο είναι απαραίτητο να επισημάνουμε εν αρχή ότι το Πρόγραμμα στον αρχικό του σχεδιασμό αφορούσε σε στόχους ως προς την αντιμετώπιση της σχολικής βίας κυρίως και όχι στενά για την αντιμετώπιση σχετικών συνεπειών της πανδημίας του Covid-19, όπως περιγράφεται στην ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ.
Προσπαθώντας όμως να δούμε τη μεγάλη εικόνα
αυτής της κίνησης του ΥΠΑΙΘ, της πρόσληψης δηλαδή ενός μεγάλου αριθμού μελών ΕΕΠ, Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30) και Ψυχολόγων (ΠΕ23) στη Γενική εκπαίδευση, έχουμε να πούμε επιγραμματικά πως οι προσλήψεις αυτές, αν δεν συνδυασθούν με σύσταση οργανικών θέσεων μελών ΕΕΠ στη Γενική Εκπαίδευση και τον προγραμματισμό μόνιμων διορισμών για κάλυψή τους, πολύ σύντομα ουδένα νόημα θα έχουν.
Και λέμε μόνιμους διορισμούς,
στα ΚΕΣΥ που ξεχάστηκαν στην κατανομή των πρόσφατων Ειδικής Αγωγής, αλλά και στα Γενικά σχολεία, οι οποίοι δεν θα έχουν να κάνουν με το πρόσκαιρο και ευκαιριακό των Προγραμμάτων ΕΣΠΑ, καθόσον η  ενίσχυση των Σχολικών Μονάδων με ειδικούς ΟΛΩΝ των κλάδων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ) αποτελεί αναπόδραστη και μόνιμη ανάγκη.
Αναπόδραστη και μόνιμη ανάγκη
γιατί ένα μεγάλο τμήμα του μαθητικού πληθυσμού, άνω του 10% περίπου των μαθητών, παρουσιάζει ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Αναπόδραστη ανάγκη αν θέλουμε να μιλάμε
  • για ένα σχολείο για όλους,
  • για ένα σχολείο που  δεν θα εξετάζει και θα βαθμολογεί τις γνώσεις των μαθητών, αλλά θα ελέγχει το πώς διδάσκονται οι μαθητές και τι υπηρεσίες γνωστικής, συναισθηματικής και προσωπικής καλλιέργειας τους προσφέρει,
  • για ένα σχολείο χώρο κοινωνικής ανεκτικότητας και ένταξης των διαφορετικών και των ευάλωτων,
  • για ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινότητα, πυρήνα κοινωνικής και πολιτιστικής ζωής.
Τέλος
ως αιρετοί του ΕΕΠ-ΕΒΠ θεωρούμε ότι η διαχρονική κακοδαιμονία του Εκπαιδευτικού μας Συστήματος, όπως εξ άλλου και όλης της Δημόσιας Διοίκησης, δεν οφείλεται στο παρόν οργανωτικό πλαίσιο, αλλά:
  • Στην έλλειψη σαφούς οράματος,
  • στην έλλειψη συνέχειας στη διοίκηση,
  • στην έλλειψη στόχων και κατάλληλης επιστημονικής έρευνας και καταγραφής των αναγκών και των προβλημάτων και
  • στο γεγονός ότι οι αποφάσεις παίρνονται βάσει των προσωπικών εντυπώσεων/πεποιθήσεων των εκάστοτε ιθυνόντων, συμβούλων, κομματικών παραγόντων και όχι βάσει επιστημονικής έρευνας και στοχοθεσίας.
Οι αιρετοί ΚΥΣΕΕΠ
Γ. Μπουλμέτη και Β. Βούγιας

Δείτε επίσης

Ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας: Επιπλέον των 44.034 προσλήψεων, 2.800 Ψυχολόγοι και Κοιν. Λειτουργοί στα σχολεία της χώρας
 Αδειες κορονοϊού εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ | Νέο έγγραφο

Πριν φύγετε

Συνάντηση ηγεσίας Υπουργείου Παιδείας-ΟΛΜΕ: Προσλήψεις-διορισμοί-άδειες ανατροφής-ολιγομελή-εκλογές
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση