Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μόνιμοι Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή: Αναγκαιότητα και Όχι Πολυτέλεια για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μόνιμοι Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή: Αναγκαιότητα και Όχι Πολυτέλεια για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Ανακοίνωση του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ).

Μόνιμοι Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή

Με ανακοίνωση που εξέδωσε ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ), με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους μαθητές και στις μαθήτριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, χαιρετίζει την εξαγγελία μόνιμων διορισμών από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Παράλληλα, θέτει μετ’ επιτάσεως στο δημόσιο διάλογο την αδήριτη ανάγκη ουσιαστικής ενίσχυσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό ειδικής αγωγής, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια της υποστήριξης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Η ειδική αγωγή, αν και έχει παρουσιάσει αξιόλογη ανάπτυξη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, παραμένει σοβαρά υποστελεχωμένη στη Δευτεροβάθμια, με αποτέλεσμα την άνιση μεταχείριση των μαθητών/τριών, την αποδιάρθρωση της εκπαιδευτικής συνέχειας και την υπονόμευση των μαθησιακών και κοινωνικών κατακτήσεών τους.

Πίνακες με στοιχεία

Όπως προκύπτει από τα συγκριτικά δεδομένα των σχετικών πινάκων που αφορούν στις δομές ειδικής αγωγής στα γενικά σχολεία, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση καταγράφεται υψηλότερο ποσοστό κάλυψης της Παράλληλης Στήριξης και των Τμημάτων Ένταξης σε σύγκριση με τη Δευτεροβάθμια.

Παρά τους χιλιάδες διορισμούς των τελευταίων ετών, οι πραγματικές ανάγκες παραμένουν υψηλές, γεγονός που καταδεικνύεται και από σχετικά γραφήματα. Η Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι, παρά την εμπειρία και την προσφορά τους, καλούνται κάθε χρόνο να καλύψουν κρίσιμα κενά υπό καθεστώς εργασιακής αβεβαιότητας.

Το γεγονός αυτό καθιστά δυσχερή τον μακροπρόθεσμο εκπαιδευτικό σχεδιασμό, υπονομεύει τη συνέχεια στην εκπαιδευτική παρέμβαση και επιβαρύνει ψυχοκοινωνικά τόσο τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές/τις μαθήτριες που καλούνται διαρκώς να επαναπροσαρμόζονται.

Η εξασφάλιση επαρκούς αριθμού μόνιμων διορισμών στη Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή, στη βάση πραγματικών αναγκών και με θεσμική κατοχύρωση οργανικών θέσεων, προϋποθέτει την έμπρακτη πολιτική βούληση για ένα δημόσιο σχολείο συμπεριληπτικό, λειτουργικό και ανθρώπινο.

Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση του ΣΑΚΕΑ με την παράθεση στοιχείων  ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Μείωση ωρών φιλολογικών μαθημάτων συζητά το Υπουργείο λέει ο ΣΑΦ και καλεί σε επαγρύπνηση 

Αγγλικά από το Νηπιαγωγείο και τις Πρώτες Τάξεις του Δημοτικού: Προνόμιο ή Δικαίωμα; 

Εκδοση Προκηρύξεων Ειδικής Αγωγής κοντά στις 20 Μαΐου-Ανησυχία ΔΟΕ για μεγάλη καθυστέρηση στις προσλήψεις

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply