Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μονιμοποίηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι ισχύει-παράθεση νομοθεσίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μονιμοποίηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι ισχύει-παράθεση νομοθεσίας από το especial.gr – Νόμοι 4823/2021 και 4589/2019.

Αναφορικά με το τι ισχύει για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠΕΒΠ, το especial.gr παραθέτει τα εξής:

A. Σύμφωνα με το νόμο 4823/2021

1. Παράγραφος 3, άρθρο 78 του νόμου 4823/2021 “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις”.

“3. Στην περίπτωση που το έργο ενός δόκιμου εκπαιδευτικού, καθώς και μέλους του Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. αξιολογηθεί ως «μη ικανοποιητικό», κατά την αξιολόγηση που λαμβάνει χώρα στη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, έστω και σε ένα από τα πεδία Α1, Α2 ή Β ή Α’ ή Β’, κατά περίπτωση, δεν μονιμοποιείται αλλά μπορεί να επαναλάβει τη διαδικασία τα αμέσως επόμενα δύο (2) έτη”.

Οι παραπάνω προβλέψεις θα τεθούν σε ισχύ όταν ξεκινήσει και τελεσφορήσει η διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.

2. Παράγραφος 6, του άρθρου 66 του νόμου 4823/2021

Οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί και τα μέλη του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. αξιολογούνται, όπως και οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και μέλη.

3. Παράγραφος 4, του άρθρου 77 του νόμου 4823/2021

Το έργο των δόκιμων εκπαιδευτικών και μελών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. αξιολογείται ανά έτος.

4. Άρθρο 67 του νόμου 4823/2021

1. Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία το έργο τους διαβαθμίζεται από εξαιρετικό, σε πολύ καλό, σε ικανοποιητικό ή σε μη ικανοποιητικό, ως προς δύο (2) πεδία:

Α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, το οποίο εξειδικεύεται σε Α1) γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και Α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και Β) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού.

B. Η αναφορά στο νόμο 4589/2019 για τη μονιμοποίηση νεοδιοριζόμενων

Παράγραφος 7, άρθρο 62 του νόμου 4589/2019

“7. Οι νεοδιοριζόμενοι υπηρετούν επί δύο (2) έτη ως δόκιμοι. Στο τέλος του δεύτερου έτους οι νεοδιοριζόμενοι κρίνονται προκειμένου να μονιμοποιηθούν. Ο τρόπος και τα κριτήρια κρίσης της καταλληλότητας των νεοδιοριζομένων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Αν νεοδιοριζόμενος δεν κριθεί κατάλληλος να μονιμοποιηθεί, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των παραγράφων 5 και 6 του Κεφαλαίου Α΄ του άρθρου 16 του ν. 1566/1985 (Α΄167)”. 

Γ. Εγγραφο του ΥΠΑΙΘ για τη μονιμοποίηση νεοδιοριζόμενων, υπ. αριθμ. 107693/E2/01-07-2016 

Δείτε σε μορφή pdf το έγγραφο 107693/E2/01-07-2016 – ΑΔΑ:ΩΣΕ64653ΠΣ-8ΩΖ 

To Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με έγγραφο του δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα εκπαιδευτικών και παράλληλα παρέχει οδηγίες σχετικά με τη μονιμοποίηση και βαθμολογική κατάταξη των εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε.

Δείτε το περιεχόμενο του εγγράφου

Με αφορμή ερωτήματα Διευθύνσεων  καθώς και των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών που έχουν ήδη συμπληρώσει διετή ευδόκιμο υπηρεσία και έχοντας υπόψη την αδυναμία εφαρμογής του Π.Δ.152/2013(Φ.Ε.Κ.240 τ.Α΄/5-11-2013, σας γνωρίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί διέπονται από ειδικές διατάξεις και υπάγονται στις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν.3528/2007 Φ.Ε.Κ.26 τ. Α΄) μόνο για όσα θέματα ρητά παραπέμπουν σε αυτόν ή δεν ρυθμίζονται από ειδικές διατάξεις.

Οι διατάξεις που αναφέρονται στη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών είναι οι εξής:

1) των παραγράφων 2(α) και 3(α) του άρθρου 5, του Ν.2986/2002 (Φ.Ε.Κ.24 τ. Α΄), όπως τροποποιήθηκε από την παράγραφο 3γ, του άρθρου 13 του Ν.3149/2003 (Φ.Ε.Κ.141 τ. Α΄),
2) των παρ.1 έως 4 του άρθρου 1 και του άρθρου 2 του Π.Δ.140/1998 (Φ.Ε.Κ.107 τ. Α΄),
3) των παρ.1 και 2 του άρθρου 40 του Υ.Κ.-Ν.3528/2007 (Φ.Ε.Κ.26 τ. Α΄)
4) των παρ. 5 και 8 του άρθρου 4 , του Ν.3848/2010(Φ.Ε.Κ.71 τ. Α΄) και
5) της με αριθμό πρωτ. 46026/Δ2/25-06-2007 σχετικής εγκυκλίου της Υπηρεσίας μας.

Επομένως, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις παρέχεται η δυνατότητα αυτοδίκαιης μονιμοποίησης των διορισμένων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά την 1-11-2011 (σχολικό έτος 2012-2013) με τη συμπλήρωση διετούς ευδόκιμου υπηρεσίας και πραγματοποιείται μετά τα δύο (2) έτη δοκιμαστικής υπηρεσίας από τον διορισμό τους.

Συγκεκριμένα, απαιτούνται δύο (2) χρόνια πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας ή υπηρεσίας με απόσπαση σε θέσεις, όπου ο χρόνος αυτός λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στην οργανική τους θέση για κάθε συνέπεια.

Σε περίπτωση χορήγησης άδειας για λόγους προστασίας της μητρότητας, σύμφωνα με το αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.24.6/431/6846/11.6.2003 έγγραφο Υπ.ΕΣ.Δ.Δ.Α., αρκούν πέντε (5) μήνες πραγματικής υπηρεσίας σε διάστημα δύο ετών από το ΦΕΚ διορισμού.

Αν στα δύο χρόνια από το διορισμό δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις αυτές, η μονιμοποίηση γίνεται αναδρομικά μόλις αυτές πληρωθούν.

Για τη διαδικασία της μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 40 του Υπαλληλικού Κώδικα, καθώς και οι προαναφερόμενες ειδικές διατάξεις για τους εκπαιδευτικούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η μη παρακολούθηση της εισαγωγικής επιμόρφωσης στα ΠΕΚ δεν επηρεάζει τη διαδικασία μονιμοποίησης, αλλά μόνο την προαγωγή των εκπαιδευτικών.

Τυχόν πειθαρχική ποινή τίθεται στην κρίση του αρμόδιου οργάνου (ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ) για τη μονιμοποίηση. Η σχετική πράξη μονιμοποίησης εκδίδεται από το Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατόπιν πρότασης του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου μέσα σε δύο (2) μήνες από τη συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 40, του Ν.3528/2007 (Υπαλληλικού Κώδικα).

Δείτε επίσης

Διευκρινίσεις για Ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας νεοδιόριστων από το Υπουργείο Παιδείας 

Πρόσκληση νεοδιόριστων για απόσπαση από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για το διδακτικό έτος 2022-23 

Πρόσκληση σε ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας 8.487 μόνιμων εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ 

ΦΕΚ διορισμών εκπαιδευτικών γενικής 2022: Δημοσιεύθηκαν τα ονόματα των εκπαιδευτικών 

ΦΕΚ διορισμών εκπαιδευτικών ειδικής 2022: Δημοσιεύθηκαν τα ονόματα των εκπαιδευτικών 

Οδηγός νεοδιόριστου εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ: Δικαιολογητικά-Ανάληψη υπηρεσίας-Ορκωμοσία-Τοποθέτηση-Μισθός-Αδειες 

Διαδικασία τοποθέτησης νεοδιόριστου: Το νομοθετικό πλαίσιο για προσωρινή και οριστική τοποθέτηση 

Αδειες νεοδιόριστων έως τέλος 2022: Παράθεση νομοθετικού πλαισίου 

Πριν φύγετε

Οδηγός εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Τοποθέτηση Διευθυντών Εκπαίδευσης: Η Απόφαση με τα ονόματα 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση