Μοριοδότηση υπηρεσίας ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ ως διδακτικής: Αίτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕΕΚΠΕ) προς ΥΠΑΙΘ.
Μοριοδότηση υπηρεσίας ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ ως διδακτικής
Ακολουθεί επιστολή/Υπόμνημα της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕΕΚΠΕ) που εστάλη στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, με την οποία επαναφέρεται ένα (1) από τα πάγια αιτήματα της επιστημονικής ένωσης, για το οποίο, όπως αναφέρεται, η Υπουργός ΠΑΙΘ είχε δεσμευτεί με ρητή δήλωση στη Βουλή τις 28.07.2021, αναφορικά με την “πρόβλεψη μοριοδότησης υπηρεσίας” σε ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ “ως διδακτικής”. Η ΠΕΕΚΠΕ και προτείνει την άμεση τροποποίηση- προσθήκη επί άρθρου του Νόμου 4823/2021.
Η επιστολή
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.
(ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ 1992) – Αργοναυτών 34, Αργυρούπολη 16452 – Email: d.s.peekpe@gmail.com
Αθήνα 08/04/2022
Αριθμ. Πρωτ.: 110
Προς ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ • Υπουργό κ. Νίκη Κεραμέως • Υφυπουργό κ. Ζωή (Ζέττα) Μακρή • Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας -Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κ. Αλέξανδρο Κόπτση
Κοιν: • Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Κωνσταντίνο Τσαχαλά • Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία κ. Σταυρούλα-Μόνικα Καραμαλάκου-Λάππα • Tμήμα A’ Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία κ. Κυριακή Μελέτση • Μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων • Βουλή – Ειδική Επιτροπή Περιβάλλοντος
ΘΕΜΑ: «Επείγουσα τροποποίηση άρθρου του Ν. 4823/2021 προς όφελος του θεσμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία»
Κυρία Υπουργέ
Κυρία Υφυπουργέ
Κύριε Γενικέ Γραμματέα,
Ενόψει ολοκλήρωσης του νομοθετικού έργου της Βουλής λόγω των επερχόμενων εκλογών, θα θέλαμε να επαναφέρουμε για άλλη μια φορά, ένα (1) από τα πάγια αιτήματα της επιστημονικής μας ένωσης, για το οποίο έχετε δεσμευτεί με ρητή δήλωσή σας ότι “έχει προβλεφτεί η μοριοδότηση υπηρεσίας” σε Κ.Π.Ε. “ως διδακτικής”. Η παραπάνω δήλωση είναι καταγεγραμμένη στα πρακτικά της Ολομέλειας της Βουλής (Συνεδρίαση ΡΟΣΤ΄, Τετάρτης 28/7/2021, σελ. 17526 ) κατά την ψήφιση του Ν. 4823/2021(ΦΕΚ 136/τ. Α’/3.8.2021)
Η παραπάνω δέσμευσή σας δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί ούτε στο Νόμο 4823/21, όπως έπρεπε, ούτε σε άλλο Νόμο έως σήμερα.
Για αυτό το λόγο προτείνουμε την άμεση τροποποίηση- προσθήκη επί άρθρου του παραπάνω Νόμου, αναφορικά με τη μοριοδότηση διδακτικής εμπειρίας σε Κ.Ε.ΠΕ.Α./ Κ.Ε.Α/Κ.Π.Ε για διεκδίκηση θέσης στελέχους, για οποιαδήποτε άλλη προκήρυξη θέσεων και γενικότερα όπου αλλού αναφέρεται- απαιτείται διδακτική υπηρεσία.
Η πρότασή μας θεωρούμε, ότι θα συμβάλλει στην αρτιότερη διεξαγωγή της επικείμενης διαδικασίας επιλογής και στελέχωσης των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) και θα άρει την άδικη και διακριτική μεταχείριση του Νόμου σχετικά με τη στελέχωση τους.
Παράλληλα έχει ως στόχο, να αποκαταστήσει ζητήματα αναγνώρισης του διδακτικού έργου που επιτελούν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις ειδικού τύπου εκπαιδευτικές- υποστηρικτικές δομές των Κ.Ε.ΠΕ.Α./Κ.Π.Ε. αλλά κυρίως να αποτελέσει βασικό κίνητρο στελέχωσής τους.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Εφόσον το εδάφιο στε) της περίπτ. στ) της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του Νόμου 4823/21 (ΦΕΚ 136/τ. Α’/3.8.2021), χαρακτηρίζει την «άσκηση καθηκόντων με την ιδιότητα του Προϊσταμένου ή του Υπεύθυνου Λειτουργίας ή του μέλους της Παιδαγωγικής Ομάδας Κ.Ε.ΠΕ.Α., Κέντρου Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.) ή Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.)» ως διδακτική υπηρεσία, θα πρέπει για λόγους συμβατότητας και ισονομίας να μοριοδοτείται ως διδακτική, σε κάθε περίπτωση, η υπηρεσία σε Κ.Ε.ΠΕ.Α. ή Κ.Ε.Α. ή Κ.Π.Ε, με προσθήκη στο Άρθρο 33, παρ.3, περίπτ. α, εδάφιο αα). Έτσι θα μοριοδοτείται το σύνολο των διδακτικών υπηρεσιών όπως ορίζονται στο Άρθρο 4 παρ. 1 περίπτ. στ.) του Νόμου. Αν δεν γίνει η αιτούμενη προσθήκη, θα υπάρχει η μοναδική περίπτωση στο Νόμο όπου μία αναγνωρισμένη ως διδακτική υπηρεσία δεν θα μοριοδοτείται ως τέτοια για πρώτη φορά από το 1993, έτος ίδρυσης και λειτουργίας των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), με ό,τι αυτό συνεπάγεται τόσο για την ποιότητα και το είδος του παρεχόμενου έργου ενώ θα αποτελέσει τροχοπέδη για τη πλήρη στελέχωση των Κ.Ε.ΠΕ.Α.
Επιπρόσθετα να τονίσουμε ότι από ιδρύσεως των Κ.Π.Ε., όλοι οι Νόμοι και οι Υπουργικές Αποφάσεις σχετικά με τα Κ.Π.Ε. (με πιο πρόσφατη την Υ.Α. Φ7/104389/Δ7/13-08-2020 της παρούσης κυβέρνησης, που βασίζεται στο άρθρο 15 του Νόμου 4713/2020) ανέφεραν ρητά ότι «Η υπηρεσία σε ΚΠΕ προσμετράται ως διδακτική σε τύπο σχολικής μονάδας αντίστοιχης με οργανική θέση του εκπαιδευτικού»
ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΑΡΘΡΟ 33
Το εδάφιο αα, στην περίπτ. α, της παραγράφου 3 του άρθρου 33 του Νόμου 4823/21 (ΦΕΚ 136/τ. Α’/3.8.2021) «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», αντικαθίσταται ως εξής:
«α) Διδακτική εμπειρία: εννέα (9) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: αα) άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολική μονάδα, Ε.Κ., Δ.Υ.Ε.Π., Σ.Δ.Ε., Δ.Ι.Ε.Κ., Ε.Σ.Κ., Σ.Ε.Κ, σε ΕΠΑ.Λ. ή Ε.Κ. στο πλαίσιο του μεταλυκειακού έτους-τάξης μαθητείας, Τ.Ε.Ε. Α΄ και Β΄ κύκλου, σε σχολές του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), σε Κ.Ε.ΠΕ.Α. ή Κ.Ε.Α. ή Κ.Π.Ε καθώς και σε Μεταλυκειακό Προπαρασκευαστικό Κέντρο: μία (1) μονάδα ανά διδακτικό έτος και αβ) άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.: 0,50 μονάδες ανά διδακτικό έτος, για το οποίο ο υποψήφιος έχει αξιολογηθεί θετικά. Η μοριοδότηση της παρούσας υποπερίπτωσης προσαυξάνει τη μοριοδότηση της υποπερ. αα).»
Κυρία Υπουργέ
Κυρία Υφυπουργέ
Κύριε Γενικέ Γραμματέα,
στην εποχή της κλιματικής κρίσης, που απαιτεί μέτρα προσαρμογής για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας, ο πυλώνας της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία και η αναβάθμιση των θεσμών που τον υπηρετούν, θα παίξει πρωτεύοντα ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση.
Προς επίρρωση των παραπάνω, ευελπιστούμε στην αποδοχή του δίκαιου αιτήματός μας και τις άμεσες θετικές σας ενέργειες στην παρούσα βουλή.
Με εκτίμηση
Για το Δ.Σ. της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.
Ο Πρόεδρος – Ιωάννης Βλάχος
Η Γ. Γραμματέας – Ιωάννα Παπαϊωάννου
Δείτε επίσης
Νέοι διευθυντές σχολείων: Τελικοί Πίνακες-Δηλώσεις προτίμησης-Τοποθετήσεις-Ανάληψη υπηρεσίας
Νομικές απορίες: Μια νέα πρωτοβουλία του especial.gr
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/moriodotisi-ipiresias-kepea-kpe-ws-didaktikis-aitima-tis-peekpe-pros-ypoyrgeio-paideias/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.