Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μόσιαλος-σχολεία: Δεν θα ανοίξουν στις 11 Ιανουαρίου αν έχουμε επιδημιολογική επιβάρυνση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μόσιαλος-σχολεία: Δεν θα ανοίξουν στις 11 Ιανουαρίου αν έχουμε επιδημιολογική επιβάρυνση  – Τι είπε για το ρίσκο της απόφασης και την πιθανότητα να ανοίξουν και να ξανακλείσουν.

Μόσιαλος-σχολεία

Στο Κεντρικό Δελτίο της Κυριακής 3 Ιανουαρίου 2021 του ΣΚΑΪ  μίλησε ο Καθηγητής Πολιτικής της Υγείας του London School of Economics (LSE) κος Ηλίας Μόσιαλος.

Πόσο ασφαλής είναι η επιστροφή των μαθητών στα σχολεία

Ο κος Μόσιαλος απάντησε σε ερώτηση του Δημοσιογράφου για το πόσο ασφαλής είναι η επιστροφή των μαθητών στις 11 Ιανουαρίου που αποφάσισε η Κυβέρνηση, με επιβολή αυστηρότερου lockdown έως τότε, από τη στιγμή που δεν περίμενε την εισήγηση των ειδικών που έλεγαν πως δεν έχουμε ακόμη τα απαραίτητα επιδημιολογικά στοιχεία για να αποφασίσουμε αυτό.

Ο κος Καθηγητής εκτίμησε πως

έως τις 10 Ιανουαρίου θα έχουμε τα στοιχεία με βάση και την εφαρμογή του αυστηρότερου lockdown.

“Η προτροπή της κυβέρνησης για άνοιγμα των σχολείων στις 11 Ιανουαρίου θα βασιστεί στα στοιχεία των προηγούμενων μια έως δύο ημερών.

Οι ειδικοί επεξεργάζονται τα επιδημιολογικά δεδομένα και η Κυβέρνηση λαμβάνει υπόψη της ευρύτερα δεδομένα, ειδικά για τα παιδιά, την κοινωνική ένταξή τους, τα ψυχολογικά προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν και τα οποία μπορεί να είναι μακροχρόνια”.

Τι θα γίνει αν στις 10 Ιανουαρίου έχουμε επιδημιολογική επιβάρυνση

Στην αναφορά του Δημοσιογράφου πως ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κος Σ. Πέτσας ανακοίνωσε πως είναι δεδομένη η απόφαση ανοίγματος των σχολείων στις 11 Ιανουαρίου και πως αν στις 10 Ιανουαρίου τα στοιχεία δείξουν πως υπάρχει επιβάρυνση πρέπει να παγώσει η αυτή η απόφαση ο κος Μόσιαλος απάντησε:

“Προφανώς. Δεν θεωρείται τίποτα δεδομένο κατά την γνώμη μου. Η απόφαση υπάρχει ως δεδομένη φαντάζομαι με την προϋπόθεση ότι το Lockdown που τώρα επεκτάθηκε θα έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Δεν μπορεί μια Κυβέρνηση να πάρει μια απόφαση με διαφορετικά δεδομένα”.

Εχει ρίσκο η απόφαση ανοίγματος των σχολείων;

Στην ερώτηση αν έχει ένα βαθμό ρίσκου αυτή η απόφαση ο Καθηγητής απάντησε:

“Πάντα οι αποφάσεις έχουν ένα βαθμό ρίσκου, δεν πιστεύω ότι ελήφθη μόνον με πολιτικά κριτήρια, ελήφθη με επιστημονικά δεδομένα, αλλά δεν είναι μόνο τα επιδημολογικά επιστημονικά δεδομένα, είναι η ψυχοκοινωνική κατάσταση των παιδιών, τα δεδομένα της οικονομίας.

Αρα υπάρχει συνεκτίμηση συνολικού ρίσκου. Με βάση αυτά στις 10 Ιανουαρίου θα γίνει μια επανεκτίμηση. Αν τα δεδομένα είναι εξαιρετικά ευνοϊκά προφανώς θα πρέπει ν ανοίξουν τα σχολεία. Αν τα δεδομένα θα είναι δυσμενή και δούμε ότι η επέκταση του lockdown δεν λειτουργεί προφανώς θα γίνει επανεκτίμηση”.

Μόσιαλος-σχολεία
Τα σχολεία μπορεί να κλείσουν ξανά;

Σε ερώτηση αν στις 15 ή στις 18 έχουμε δυσμενή δεδομένα θα πρέπει να ξανακλείσουν τα σχολεία ο κος Μόσιαλος απάντησε:

“Αν αλλάξουν τα στοιχεία κι αυτό θα το ξέρουμε προς το τέλος Ιανουαρίου όπου αν δούμε αλλαγή της επιδημιολογικής καμπύλης τότε η Κυβέρνηση θα πρέπει να επαναπροσαρμόσει τη στρατηγική της, αυτό θα εξαρτηθεί από τη γενικότερη συμπεριφορά πως θα κινηθούμε τον επόμενο μήνα”.

Επιπλέον τόνισε

πως πρέπει να λάβουμε υπόψη μας να μην γίνει το μεταλλαγμένο στέλεχος του κορονοϊού, το οποίο μεταδίδεται πιο εύκολα, το κυρίαρχο στέλεχος στη χώρα μας.

Δείτε επίσης

Μέτρα κορονοϊού 3 έως 11 Ιανουαρίου 2021: Εξ αποστάσεως τα Γενικά-Δια ζώσης λειτουργία τα Ειδικά σχολεία-ΦΕΚ
Δήλωση Πέτσα: 11 Ιανουαρίου 2021 θα επαναλειτουργήσουν τα σχολεία όλων των βαθμίδων
Κλείνει ότι άνοιξε για ν ανοίξουν τα σχολεία στις 11 Ιανουαρίου: Ανακοινώσεις Πέτσα
Σύψας-κορονοϊός: Φόβος για τεράστια διασπορά στις γιορτές, ιδίως στην Αττική
Ανοιγμα σχολείων-ειδικοί: Τι λένε για το πότε και πως πρέπει να επαναλειτουργήσουν
Σχέδιο επαναλειτουργίας σχολείων: Εκτεταμένα τεστ σε μαθητές-εκπ/κούς-Το παρουσίασε η Ν. Κεραμέως στην επιτροπή

Δείτε ακόμη

 Νομοσχέδια Υπουργείου Παιδείας 2021: Ο Κυβερνητικός σχεδιασμός-Στόχοι & ημερομηνίες
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών-στελεχών: Πως θα γίνει-Αυτονομία σχολικών μονάδων-Μεταρρυθμίσεις για το 2021
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply