Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία: Επιτακτική η αναγνώριση σπουδών και η παροχή δωρεάν συγγραμμάτων-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία: Επιτακτική η αναγνώριση σπουδών και η παροχή δωρεάν συγγραμμάτων – Ερώτηση στη Βουλή από την Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου.

Μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία

Για το ζήτημα της αναγνώρισης των σπουδών και την παροχή δωρεάν συγγραμμάτων στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία, η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου, κατέθεσε σχετική Ερώτηση στη Βουλή στα πλαίσια Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.

Η Βουλευτής επικαλείται σχετική επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων, από την οποία επανειλημμένα έχει τεθεί το ζήτημα της αναγνώρισης των σπουδών που κάνουν τα παιδιά στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία, με Υπομνήματα, Ανακοινώσεις και Δελτία Τύπου.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 29/11/2022

Της: Σοφίας – Χάιδως Ασημακοπούλου, Βουλευτού Β΄ Πειραιά

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: “Επιτακτική η αναγνώριση σπουδών και η παροχή δωρεάν συγγραμμάτων στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία”

Σύμφωνα με σχετική επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων, επανειλημμένα, έχει τεθεί το ζήτημα της αναγνώρισης των σπουδών που κάνουν τα παιδιά στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, με Υπομνήματα, Ανακοινώσεις, Δελτία Τύπου και όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν:

“Πάγιο αίτημα γονιών και μαθητών είναι η αναγνώριση των μουσικών σπουδών των μαθητών των μουσικών σχολείων, ώστε να τους δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξετάσεις για την απόκτηση πτυχίων, στο αντικείμενο της Αρμονίας, της Βυζαντινής Μουσικής, των Ελληνικών παραδοσιακών οργάνων και του ατομικού οργάνου επιλογής, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν τα μαθήματα σε ωδεία, τα οποία έχουν ήδη διδαχτεί στα σχολεία τους. Η απόκτηση τίτλων σπουδών προβλέπεται από την υπ’ αρ. Γ2/3375/ 30-06- 1999 (ΦΕΚ1505/Β’/22-07-1999) Υπουργική Απόφαση για τα μουσικά σχολεία και έχει εφαρμοστεί μόνο μία φορά μέχρι σήμερα”.

Συνεχίζουν, υπογραμμίζοντας ότι:

“Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, όσοι επιθυμούν ν’ αναγνωρίσουν το επίπεδο σπουδών τους και να αποκτήσουν αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα, υποχρεώνονται να καταφύγουν στην ωδειακή εκπαίδευση, να αναλάβουν το κόστος κατατακτηρίων εξετάσεων και να φοιτήσουν για τουλάχιστον ένα έτος σε «Επιτακτική η αναγνώριση σπουδών και η παροχή δωρεάν συγγραμμάτων στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία» στη Σκύρο»» αναγνωρισμένο από το κράτος ωδείο, συχνά επαναλαμβάνοντας μαθήματα (ανάλογα με την πολιτική η οποία ακολουθείται από το ωδείο), όπως η Ιστορία της Μουσικής, η Θεωρία Ευρωπαϊκής Μουσικής, η Αρμονία και η Μορφολογία, τα οποία όμως επί σειρά ετών οι μαθητές των μουσικών σχολείων έχουν ήδη διδαχθεί στα σχολεία τους. Αντίστοιχο αίτημα καταθέτουμε για μία ακόμα φορά και για τους αποφοίτους των καλλιτεχνικών σχολείων, οι οποίοι επίσης δεν μπορούν να κατοχυρώσουν στο πλαίσιο της δωρεάν, δημόσιας εκπαίδευσης το επίπεδο των σπουδών τους και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Υπενθυμίζεται, επίσης, πως για το παραπάνω ζήτημα έχει γνωμοδοτήσει και η Ανεξάρτητη Αρχή του Βοηθού Συνηγόρου του Πολίτη για τα δικαιώματα του παιδιού, που ασχολείται με το θέμα ήδη από το 2013 μέχρι σήμερα (τελευταία αναφορά στις 01/7/2022). Επιπρόσθετα, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία λειτουργούν στο πλαίσιο της δημόσιας, δωρεάν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και είναι αδιανόητο να αναγκαζόμαστε οι γονείς να καλύπτουμε το κόστος την προμήθειας των βιβλίων ειδικοτήτων και της αγοράς και συντήρησης του απαιτούμενου εξοπλισμού των μουσικών οργάνων. Στους μαθητές όλων των σχολείων πρέπει να παρέχεται το ίδιο δωρεάν εγχειρίδιο για όλα τα μουσικά μαθήματα, καθώς επίσης και σε κάθε σχολείο να υπάρχει ο απαραίτητος αριθμός μουσικών οργάνων, τα οποία θα μπορούν να δανείζονται οι μαθητές καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών τους”.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1. Σκοπεύετε να προχωρήσετε, αφενός, στην πιστοποίηση του επιπέδου σπουδών του εκάστοτε αποφοίτου Μουσικού & Καλλιτεχνικού Σχολείου στο αντικείμενο ειδίκευσής του, και αφετέρου, στην θεσμική αναγνώριση αυτού του επιπέδου σπουδών, όπως και των μαθημάτων, τα οποία ο εν λόγω έχει ήδη διδαχθεί;

2. Θα προχωρήσετε στην εφαρμογή της υπ’ αρ. Γ2/3375/30-06-1999 (ΦΕΚ1505/Β’/22-07- 1999) Υπουργικής Απόφασης και στην διενέργεια εξετάσεων για την απόκτηση πτυχίων στην Ευρωπαϊκή Μουσική, στην Βυζαντινή Μουσική, στα Παραδοσιακά Όργανα και στο ατομικό όργανο επιλογής, με ταυτόχρονη κατοχύρωση δια της απόκτησης του κατάλληλου κατά περίπτωση πτυχίου, των σχετιζόμενων με τα παραπάνω αντικείμενα σπουδών επαγγελματικών δικαιωμάτων;

3. Θα εξασφαλίσετε την δωρεάν διανομή στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία των μουσικών και καλλιτεχνικών βιβλίων και του συνόλου του απαραίτητου εξοπλισμού (μουσικά όργανα, καβαλέτα, τεχνικός εξοπλισμός για μαθήματα κινηματογράφου κ.ά), που απαιτείται για τα μουσικά-καλλιτεχνικά μαθήματα;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Δείτε επίσης

Αποκλεισμός εκπαιδευτικών ΠΕ04-Φυσικών Επιστημών από Προγράμματα/Δομές της εκπαίδευσης: Ερώτηση στη Βουλή 

Ιδιωτικοί Βρεφονηπιακοί Σταθμοί: Συστηματική απαξίωση του κλάδου-Ερώτηση στη Βουλή 

 Οδηγίες ΑΣΕΠ για αιτήσεις στον Πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό-Προκήρυξη 2Γ/2022

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση