Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μουσικά σχολεία-Οδηγός υλοποίησης: “Υποστήριξη Αναβάθμισης της Μουσικής Εκπαίδευσης των Μουσικών Σχολείων”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μουσικά σχολεία-Οδηγός υλοποίησης: Tης Πράξης “Υποστήριξη Αναβάθμισης της Μουσικής Εκπαίδευσης των Μουσικών Σχολείων”.

Μουσικά σχολεία-Οδηγός υλοποίησης

Δημοσιεύθηκε από την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του ΥΠΑΙΘ η Απόφαση Έγκρισης του Οδηγού Υλοποίησης και Εφαρμογής Φυσικού Αντικειμένου και Διαχείρισης Οικονομικού Αντικειμένου των Υποέργων 17 έως 21 της Πράξης “Υποστήριξη Αναβάθμισης της Μουσικής Εκπαίδευσης των Μουσικών Σχολείων“.

Σύμφωνα με τον Οδηγό

Τα Μουσικά σχολεία λόγω της μεγάλης διασποράς τους στη χώρα, του μεγάλου αριθμού τους (52) και της δημοφιλίας τους έχουν εξελιχθεί σε έναν σημαντικό πυλώνα της μουσικής εκπαίδευσης ο οποίος είναι ενταγμένος στο εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

Συγχρηματοδότηση των αμοιβών των αναπληρωτών

Η Πράξη αφορά στη συγχρηματοδότηση των αμοιβών των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μουσικών ειδικοτήτων, οι οποίοι θα στελεχώσουν τα 52 Μουσικά Σχολεία της χώρας κατά το σχολικό έτος 2022- 2023.

Επιμόρφωση

Επίσης, στο πλαίσιο της Πράξης προβλέπεται η επιμόρφωση του εκπαιδευτικού δυναμικού μουσικών ειδικοτήτων σε θέματα ενσωμάτωσης ΤΠΕ, Μουσικής Τεχνολογίας και Ηχοληψίας, καθώς και η αναβάθμιση και ο εμπλουτισμός του εξοπλισμού για την υποστήριξη της ενσωμάτωσης των ΤΠΕ, της Μουσικής Τεχνολογίας και της Ηχοληψίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Τα Μουσικά Σχολεία ανήκουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στο ωρολόγιο πρόγραμμά τους διδάσκονται μαθήματα Γενικής Παιδείας και μαθήματα μουσικής ειδίκευσης, δηλαδή ατομικό μάθημα στα Θεωρητικά της μουσικής, ομαδικά μαθήματα μουσικής παιδείας, μαθήματα επιλογής στη Μουσική και Μουσικά Σύνολα.

Σκοπός των Μουσικών Σχολείων είναι:

– Η παρουσίαση του πλήρους φάσματος της καλλιτεχνικής μουσικής έκφρασης, των μουσικών συστημάτων και παραδόσεων του διεθνούς και ελληνικού χώρου.

– Η παροχή επαρκών επιλογών στους μαθητές για εμβάθυνση και ανάπτυξη των δημιουργικών και εκτελεστικών ικανοτήτων τους στο είδος μουσικής έκφρασης που αρμόζει στην πολιτισμική τους ταυτότητα, τον αυτοπροσδιορισμό τους, το ιδιαίτερο περιβάλλον τους και την κλίση τους.

– Η εκπαιδευτική σύνδεση με την Ανώτατη Μουσική Εκπαίδευση με την παροχή επαρκούς προετοιμασίας στους μαθητές που το επιθυμούν για τη συμμετοχή τους στο σύστημα των ειδικών πανελλαδικών εξετάσεων και για την ακόλουθη επιτυχή φοίτησή τους στα πανεπιστημιακά τμήματα που θα επιλέξουν από τις ειδικεύσεις που προσφέρονται.

Η Μουσική Εκπαίδευση απαιτείται να αναβαθμίζεται συνεχώς ώστε να ανταποκριθεί στον πρωτεύοντα ρόλο που παίζει:

1. Στην καλλιέργεια και ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της συλλογικότητας της συναισθηματικής και νοητικής αντίληψης των μαθητών

2. Στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής μέσω της μουσικής

3. Στον ευρύτερο μουσικό πολιτισμό της χώρας και στο πολιτισμικό της προϊόν

4. Στη διαμόρφωση του επιπέδου, των γνώσεων και των τάσεων του μελλοντικού κοινού της χώρας.

5. Στην ποιότητα του μελλοντικού καλλιτεχνικού δυναμικού της χώρας.

Για την εν λόγω καινοτόμο δράση αναβάθμισης της Μουσικής Εκπαίδευσης στα Μουσικά Σχολεία υλοποιούνται οι εξής δράσεις:

– Εμπλουτισμός με εκπαιδευτικό δυναμικό Μουσικών Ειδικοτήτων για την υποστήριξη αναβάθμισης της Μουσικής Εκπαίδευσης στα Μουσικά Σχολεία.

– Επιμόρφωση του εκπαιδευτικού δυναμικού Μουσικών Ειδικοτήτων στα Μουσικά Σχολεία σε θέματα ενσωμάτωσης των ΤΠΕ, της Μουσικής Τεχνολογίας και της Ηχοληψίας.

– Αναβάθμιση και Εμπλουτισμός εξοπλισμού υποστήριξης ενσωμάτωσης των ΤΠΕ, της Μουσικής Τεχνολογίας και της Ηχοληψίας της Μουσικής Εκπαίδευσης στα Μουσικά Σχολεία.

Δείτε τον Οδηγό ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Οδηγός υλοποίησης νέου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου για προσλήψεις αναπληρωτών 

Ενταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) στα σχολεία-προσλήψεις εκπ/κών/ΕΕΠ | Οδηγός

Οδηγός Υποστηρικτικών δομών για προσλήψεις αναπληρωτών σε ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ 

Πρόσληψη αναπληρωτών σε ΣΜΕΑΕ-ΤΕ: Υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπ/κές ανάγκες, 2022-23 | Οδηγός υλοποίησης

Μέντορες-ενδοσχολικοί συντονιστές-εκπαιδευτικοί όμιλοι: 3 Αποφάσεις για το σχ. έτος 2022-23 

Ολιγομελή Τμήματα ΓΕΛ 2022: Κατά παρέκκλιση έγκριση λειτουργίας

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply