Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Να παρέμβει το Υπουργείο για το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) για δικαίωση των πάγιων διεκδικήσεων του

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Να παρέμβει το Υπουργείο για το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) για δικαίωση των πάγιων διεκδικήσεων του – Αρθρο της Βάσιας Σταθά, ΔΕ Ο1 ΕΒΠ, ΤΕ01.30.

Να παρέμβει το Υπουργείο για το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ)

Άμεση Παρέμβαση του Υπουργείου για δικαίωση του ΕΒΠ

Της Βάσιας Σταθά, ΔΕ Ο1 ΕΒΠ, ΤΕ01.30

Δε βοηθάμε τα παιδιά στην τουαλέτα! Εκπαιδεύουμε τους μαθητές/τριες στην αυτουπηρέτηση μέσα από πλήρες δομημένο εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης αγωγής τουαλέτας.

Είμαστε επαγγελματίες με πτυχία.

Αν δουλεύαμε ως βρεφοκόμοι ή κοινωνικοί φροντιστές ή με ότι άλλη εξειδίκευση έχουμε, θα είχαμε σεβασμό και δικαιώματα, τώρα απλά είμαστε οι “βοηθοί”. Ξεφτιλίζεται ένας ολόκληρος κλάδος, ο οποίος συμβάλλει τα μέγιστα στην ειδική αγωγή για χρόνια ολόκληρα, με το ΒΟΗΘΟΣ στην ονομασία του.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ τους ΜΑΘΗΤΈΣ/ΤΡΙΕΣ και είμαστε περήφανοι για αυτό!

Δεν είμαστε περήφανοι όμως όταν ακούμε το: “Μια βοηθός;!” και όχι το όνομα μας. Δεν είμαστε περήφανοι όταν κάποιοι από μας εξαναγκαζόμαστε, με απειλές, να ψήσουμε τοστάκια για διευθυντές και εκπαιδευτικούς, να καθαρίσουμε τουαλέτες και τάξεις, να κρατάμε τάξεις για να πάνε για τσιγαράκι και καφέ οι εκπαιδευτικοί /νηπιαγωγοί κ.α.

Είναι απάνθρωπο να μας κλειδώνουν μέσα στο άδειο νηπιαγωγείο μέχρι τις 14.00 γιατί τάχα έτσι λέει το ωράριο. Να είμαστε έγκυες και να αναγκαζόμαστε να παίρνουμε άδεια άνευ αποδοχών, γιατί ο σύλλογος διδασκόντων δε θέλει να κατεβάσει ένα τμήμα στο ισόγειο, στο οποίο τμήμα φοιτά μαθητής με αμαξίδιο και θα πρέπει να τον ανεβοκατεβάζουμε στις σκάλες.

Να μας απαγορεύουν να μπαίνουμε σε τάξεις γιατί δεν είμαστε εκπαιδευτικοί και να αναγκαζόμαστε να περιμένουμε έξω από την πόρτα για να δούμε το μαθητή/τρία στο διάλειμμα. Να αναγκαζόμαστε να αλλάζουμε όσα παιδιά “λερώνονται” στο νηπιαγωγείο γιατί είμαστε οι βοηθοί. Να αναλαμβάνουμε κι άλλα παιδιά με η χωρίς διάγνωση εκτός απ’ το δικό μας ,γιατί εμείς ΠΡΈΠΕΙ να κάνουμε και ότι άλλο πει η Προϊσταμένη/διευθυντής/τρια γιατί έχει τα “κονέ” στην Πρωτοβάθμια και ανά πάσα ώρα, μας “μαυρίζει” το όνομα.

Και λέω μας, γιατί είμαστε ένα, γιατί είναι οι άξιοι συνάδελφοί μου που τα έζησαν και τα ζουν και κάποια απ’ αυτά τα έζησα και εγώ. Χιλιάδες ιστορίες, γιατί είμαστε πάνω από 4.550 ΕΒΠ.

Δε βγαίνουν στο φως και δε καταγγέλλονται, από φόβο και από χαμηλή αυτοεκτίμηση που ποτίστηκε τόσα χρόνια με υποτίμηση. Τις πάγιες διεκδικήσεις μας τις έχουμε δημοσιεύσει και τις έχουμε κοινοποιήσει πολλάκις στους φορείς. Πότε; Πότε; Πότε οι φορείς θα δικαιώσουν ένα κλάδο που προσφέρει ακατάπαυστα τόσα χρόνια και ποδοπατιέται; Οργή και αγανάκτηση γιατί ακόμα δε στέγνωσε το μελάνι από την υπογραφή της σύμβασης και άρχισαν η υποτίμηση,ο εξευτελισμός, η υποβίβαση, η καταπάτηση δικαιωμάτων και η παρεμπόδιση του έργου του ΕΒΠ.

Η άμεση παρέμβαση του υπουργείου είναι επιβεβλημένη, με μια άκρως διευκρινιστική και σαφή εγκύκλιο, που θα αναφέρει ξεκάθαρα, χωρίς θολά σημεία τα καθήκοντα και το έργο του ΕΒΠ, καθώς και η δικαίωση των πάγιων διεκδικήσεων μας. Δε θα έπρεπε να το ζητάμε καθώς η αξιοπρέπεια, ο σεβασμός και η ισότιμη μεταχείριση αποτελεί αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα, για όλους τους υπόλοιπους κλάδους των εκπαιδευτικών αλλά απ’ ότι πρακτικά διαπιστώνουμε , όχι για το ΕΒΠ

Βάσια Σταθά ΔΕ Ο1 ΕΒΠ, ΤΕ01.30

Δείτε σχετικά

Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό – Οδηγός ΕΒΠ στην εκπαίδευση από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ 

Δείτε επίσης

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024-25: Η ταυτότητα του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού 

Ποιες άδειες δικαιούνται εκπαιδευτικοί/ΕΕΠ/ΕΒΠ μόνιμοι-αναπληρωτές-νεοδιόριστοι-ΑμεΑ – Ποιος τις χορηγεί 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση