Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Η νέα διαδικασία έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων από το ΙΕΠ: Τι ανακοινώθηκε στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η νέα διαδικασία έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων από το ΙΕΠ: Τι ανακοίνωσε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζ. Μακρή στη Βουλή.

Η νέα διαδικασία έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων

Στα πλαίσια της Επίκαιρης Ερώτησης της Βουλευτού Δράμας του Κινήματος Αλλαγής κας Χαράς Κεφαλίδου με θέμα: “Διαδικασίες Έγκρισης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Σχολείων, ανύπαρκτος ο έλεγχος ποιότητας περιεχομένου στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Δημόσιου Σχολείου;”, απάντησε η η Υφυπουργός ΠΑΙΘ κα Ζέττα Μακρή.

Αφορμή για την κατάθεση της Επίκαιρης Ερώτησης,

σύμφωνα με τη Βουλευτή, έδωσε “η έγκριση από το ΥΠΑΙΘ του κατ’ ευφημισμό εκπαιδευτικού προγράμματος “Προγεννητικής Αγωγής” που προτάθηκε από το ΙΕΠ και απευθύνεται στους μαθητές, το οποίο μετά την κοινωνική και επιστημονική κατακραυγή για το περιεχόμενό του και τα ευτράπελα που παρακολουθήσαμε από την αναπαραγωγή σχετικών αποσπασμάτων των “εκπαιδευτικών video”, το Υπουργείο προχώρησε σε άρον άρον ανάκληση της έγκρισής του”.

Στην Υφυπουργό ΠΑΙΘ ετέθησαν μεταξύ άλλων από τη Βουλευτή του ΚΙΝΑΛ ερωτήματα,

αναφορικά με το πώς και από ποιους εξασφαλίζει το Υπουργείο τον ποιοτικό έλεγχο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που ήδη έχουν εγκριθεί και απευθύνονται στα παιδιά, όπως επίσης με το τι σκοπεύει να κάνει το ΥΠΑΙΘ από εδώ και στο εξής για να διασφαλίσει την ποιότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τη διαφάνεια της διαδικασίας επιλογής, την αμεροληψία και την ισότητα ευκαιριών στη διαδικασία έγκρισης αυτών των προγραμμάτων.

Δείτε την ανακοίνωση της κας Κεφαλίδου μετά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης ΕΔΩ

Απαντώντας η κα Μακρή αναφέρθηκε:

Σε μια άτυχη και άδικη στιγμή για τα ΙΕΠ. “Κάναμε το αυτονόητο και το κάναμε ταχύτατα, δηλαδή το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΠ αποφάσισε άμεσα να ανακληθεί η έγκριση του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Σεξουαλικότητα, γονιμότητα, γονεϊκότητα, μια αδιαχώριστη ενότητα”, είπε συγκεκριμένα.

Στο γεγονός ότι το ΔΣ του ΙΕΠ ανακάλεσε τη θετική γνωμοδότησή του και διέταξε έρευνα για να διακριβωθεί ποιος έχει ευθύνη. Η έρευνα αυτή είχε ως αποτέλεσμα την άμεση απομάκρυνση των υπευθύνων από τις θέσεις της Προϊσταμένης του τμήματος και της συντονίστριας αντίστοιχα.

Eγκριση Προγραμμάτων από το ΙΕΠ από τούδε και στο εξής

Ακολούθως κατέθεσε τη διαδικασία που ακολουθείται πλέον για την έγκριση Προγραμμάτων από το ΙΕΠ, η οποία προέκυψε μετά από σχετική πρωτοβουλία της Υπουργού ΠΑΙΘ κας Νίκης Κεραμέως

Η νέα διαδικασία
  1. Κάθε σχετική αίτηση από φορέα θα ελέγχεται από δύο τουλάχιστον εισηγητές του ΙΕΠ.
  2. Στη συνέχεια θα ακολουθεί εξέταση και έλεγχος από τον προϊστάμενο του τμήματος και τελικά το διοικητικό συμβούλιο.
  3. Σε κάθε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΙΕΠ θα εξετάζεται το μέγιστο είκοσι εισηγήσεις για τις αιτήσεις των φορέων.
  4. Το υλικό των αιτήσεων προς έγκριση θα κοινοποιείται στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου το αργότερο μια εβδομάδα πριν από τη συνεδρίαση κατά την οποία θα συζητηθεί για να υπάρχει χρόνος να τα επεξεργάζονται.
  5. Σε περίπτωση αιτήματος επανέγκρισης εκπαιδευτικού προγράμματος ή υλικού θα υποβάλλεται εκ νέου όλο το υλικό και όχι τυχόν προσθήκες ή αλλαγές.
  6. Επιπλέον, θα υπάρξει στοχευμένη επιμόρφωση των στελεχών του ΙΕΠ σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες και τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υλοποιούνται επαναλαμβάνω εκτός του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος.

Δείτε ολόκληρη τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης ΕΔΩ 

Δείτε σχετικά
Δείτε επίσης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση