Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νέα έκθεση Ευρυδίκη: National Student Fee and Support Systems in European Higher Education-2020/21

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νέα έκθεση Ευρυδίκη: “National Student Fee and Support Systems in European Higher Education – 2020/21” – Εθνικά Φοιτητικά Δίδακτρα και Συστήματα Ενίσχυσης στην Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ευρώπη.

Νέα έκθεση Ευρυδίκη

Το Δίκτυο ΕΥΡΥΔΙΚΗ, το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πληροφόρησης για την οργάνωση και λειτουργία των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη, προχώρησε στη δημοσίευση της πλήρους έκθεσης «National Student Fee and Support Systems in European Higher Education 2020/21”, (Εθνικά Φοιτητικά Δίδακτρα και Συστήματα Ενίσχυσης στην Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ευρώπη), από τη σειρά εκδόσεων Facts & Figures.

Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από το ΥΠΑΙΘ

Οι δομές υποστήριξης και ενίσχυσης των φοιτητών και η χρηματοδότηση των σπουδών και τα δίδακτρα είναι σημαντικά εργαλεία στην εθνική πολιτική για την παιδεία που χαράζει ένα κράτος, και παράλληλα παίζουν σημαντικό ρόλο καθώς δείχνουν αν η πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση υποστηρίζεται ή αποθαρρύνεται.

Τα συστήματα ενίσχυσης,

έχουν, επίσης, αντίκτυπο στο ποσοστό προόδου και περάτωσης των σπουδών. Ενώ τα δίδακτρα αποτελούν ένα οικονομικό βάρος  ανάλογο με την κοινωνικοοικονομική θέση των φοιτητών και της οικογένειάς τους, τα μέτρα στήριξης μπορούν ακόμη και να άρουν υφιστάμενα οικονομικά εμπόδια για την πραγματοποίηση σπουδών.

Το ζήτημα των διδάκτρων

είναι ακόμη πιο επίκαιρο λόγω της πανδημίας του Κορονοϊού, η οποία δημιούργησε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες στους φοιτητές, με ζητήματα ρευστοποίησης, δυσκολίες στη μελέτη, στην πρόσβαση εργαλείων κλπ.

Η έκθεση καταγράφει

τη φύση των διαφόρων Ευρωπαϊκών δομών στήριξης και χρηματοδότησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης και τον συσχετισμό τους με τα δίδακτρα, συμπεριλαμβανομένων δανείων και υποτροφιών.

Περιγράφει

το εύρος των διδάκτρων στα δημόσια ιδρύματα, προσδιορίζει τις κατηγορίες φοιτητών που υποχρεούνται να πληρώνουν κι εκείνες που δύνανται να απαλλαχθούν.

 Εξηγεί,

περαιτέρω, τι περιλαμβάνει η δημόσια ενίσχυση, που δύναται να είναι διαθέσιμη με τη μορφή δανείων, υποτροφιών, άλλων βοηθημάτων καθώς ακόμη και φορολογικών απαλλαγών.

Τέλος,

η φετινή έκδοση, απαριθμεί διοικητικά και οικονομικά μέτρα που υιοθετήθηκαν από τις κυβερνήσεις, προκειμένου να βοηθηθούν οι σπουδαστές να προχωρήσουν τις σπουδές τους στις συνθήκες πρόκλησης που δημιούργησε η πανδημία.

Η έκθεση είναι διαθέσιμη

στην αγγλική γλώσσα, στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Μονάδας του Δικτύου  ΕΥΡΥΔΙΚΗ, στους συνδέσμους:

https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/national-student-fee-and-support-systems-european-higher-education-202021_en

και

https://europa.eu/!VN44Nx

Δείτε επίσης

Αντιδράσεις Επιμελητηρίων για τη διάταξη επαγγελματικής ισοδυναμίας πτυχίων κολεγίων
Κεραμέως για βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ-voucher 200 ευρώ σε νέους-ύλη Πανελλαδικών-άνοιγμα σχολείων
 Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας: Πλατφόρμα στο ΙΕΠ-Δυσκολίες σύνδεσης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση