Κυριακή, 13 Ιουλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νέα επιστολή Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής προς το Υπουργείο Παιδείας για κάλυψη 440 κενών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νέα επιστολή Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής προς το Υπουργείο Παιδείας για κάλυψη 440 κενών και ίδρυση των νέων Τμημάτων Ένταξης.

Νέα επιστολή Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής

Αλλη μια επιστολή απέστειλε η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, μέσω της οποίας, μεταξύ άλλων, αιτείται πλήρη κάλυψη των 440 κενών, την ίδρυση των νέων Τμημάτων Ένταξης αλλά και την πλήρη στελέχωση των υπαρχόντων και την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία της Παράλληλης Στήριξης.

Ακολουθεί η επιστολή

ΕΠΙΣΤΟΛΗ

 ΠΡΟΣ:

  1. κ.κ. Υπουργό & Υφυπουργό Παιδείας &Θρησκευμάτων (κα. Νίκη Κεραμέως, κα. Ζέττα Μακρή)
  2. Δ/νση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας – Υπόψη: κ. Προϊσταμένου

Κοινοποίηση: Ελληνικό Κοινοβούλιο

Αθήνα, 14/10/2022

 Θέμα: Επιτακτική ανάγκη η κάλυψη των υπαρχόντων κενών Φιλολόγων ΕΑΕ στην Γ΄ Φάση προσλήψεων σε συνδυασμό με τις νέες γνωματεύσεις.

Εν όψει της Γ΄ Φάσης Προσλήψεων κρίνεται αναγκαίο να υπάρξει η απαραίτητη μέριμνα από το ΥΠΑΙΘ προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες όλων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία, οι οποίες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς είτε καλύπτονται μερικώς είτε καθόλου. Ακόμα και μετά τη Β΄ Φάση προσλήψεων έχει καλυφθεί μόλις το 20,14% των αναγκών όσον αφορά τα φιλολογικά μαθήματα. Πιο συγκεκριμένα, τα Τμήματα Ένταξης έχουν καλυφθεί σε ποσοστό 17,49%, ενώ η Παράλληλη Στήριξη σε ποσοστό 25,91%. 

Αποτέλεσμα αυτής της δυσάρεστης εξέλιξης είναι η παρεμπόδιση της συμπερίληψης στη Β΄θμια Εκπαίδευση, γεγονός που φέρνει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν προσληφθεί για να παρέχουν Παράλληλη Στήριξη σε πάνω από 3 μαθητές (ακόμα και σε 9) με αποτέλεσμα την ακύρωση των γνωματεύσεων της διεπιστημονικής ομάδας των ΚΕΔΑΣΥ, εφόσον αντί για 11 ώρες Παράλληλης Στήριξης την εβδομάδα να παρέχονται στην πράξη 3. Όπως εύλογα γίνεται αντιληπτό, μια τέτοιου είδους συμπερίληψη είναι αδύνατο να ανταποκριθεί στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.

Εξαιρετικά δυσάρεστο είναι το γεγονός ότι, ενώ για τις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης η ΕΑ και η συμπερίληψη αποτελεί προτεραιότητα, η Ελλάδα δυστυχώς αποτελεί ουραγό αυτής της ευρωπαϊκής επιταγής, τη στιγμή μάλιστα που η ΕΑΕ καλύπτεται από ευρωπαϊκά χρήματα (ΕΣΠΑ).

Την ίδια στιγμή, έκπληξη προκαλούν οι δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας κας Νίκης Κεραμέως αναφορικά με τα κενά, καθώς, όπως φαίνεται σε πρόσφατη συνέντευξή της, αγνοεί την πραγματικότητα: «Ποια κενά; Με μεγάλη μου  χαρά να μου τα γνωστοποιήσετε εάν έχετε τέτοια στοιχεία». Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που η Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ έχει απευθυνθεί προς τους ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ επισημαίνοντας τα κενά, τα οποία μάλιστα συνέλεξαν τα ίδια τα μέλη της απευθυνόμενα στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της επικράτειας. Ομοίως, οι μεγάλες ελλείψεις καταγράφονται και από τους ήδη προσληφθέντες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι αδυνατούν να αντεπεξέλθουν σε 5, 7 ή και 9 μαθητές στο πλαίσιο της Παράλληλης Στήριξης.

Ανταποκρινόμενη, λοιπόν, στο κάλεσμα της Υπουργού περί γνωστοποίησης των κενών η Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ παραθέτει για άλλη μια φορά τα κενά του κλάδου ΠΕ02.5, τα οποία ανέρχονται σε 440! Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται τόσο αυτά της Παράλληλης Στήριξης και των Τμημάτων Ένταξης, όσο και των ΣΜΕΑΕ.

Αναμένουμε, λοιπόν, το έμπρακτο ενδιαφέρον της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και στην επόμενη φάση να καλυφθούν τα εν λόγω κενά, καθώς η περεταίρω καθυστέρηση κάλυψης τους συνεπάγεται και σημαντική αύξησή, μιας και μετά τις 20 Οκτωβρίου θα δοθούν από τα ΚΕΔΑΣΥ και οι νέες γνωματεύσεις.

Συνοψίζοντας, αιτούμαστε:

  1. Την πλήρη κάλυψη των 440 κενών, ώστε όλοι οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να απολαμβάνουν τη βοήθεια που δικαιούνται.
  2. Την ίδρυση των νέων Τμημάτων Ένταξης αλλά και την πλήρη στελέχωση των υπαρχόντων.
  3. Να καλυφθούν τα κενά της Α΄ και Β΄ φάσης, πριν δοθούν οι νέες γνωματεύσεις από τα ΚΕΔΑΣΥ, ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες όλων των μαθητών.
  4. Την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία της Παράλληλης Στήριξης, η οποία δεν μπορεί να λειτουργεί με έναν εκπαιδευτικό για πάνω από τρεις μαθητές, καθώς κάτι τέτοιο αντιβαίνει με τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ και παρεμποδίζει την εκπαιδευτική διαδικασία του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης σε βάρος των ίδιων των μαθητών.

Ευελπιστούμε στην θετική ανταπόκριση των αιτημάτων μας.

Με εκτίμηση,

Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑ

Δείτε επίσης

Μακρή-Γ Φάση προσλήψεων: Από εβδομάδα τα αιτήματα Παράλληλης-38.934 αναπληρωτές έως σήμερα 

Κάλυψη κενών ειδικής αγωγής Δευτεροβάθμιας 100% ζητούν 61 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με Ερώτηση στη Βουλή 

 Επίδομα για εκπαιδευτικούς νησιωτικών περιοχών εξετάζεται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply