Τρίτη, 9 Αυγούστου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προκήρυξη ειδικής αγωγής: Ζητούνται δεσμεύσεις και τήρηση προθεσμιών, στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προκήρυξη ειδικής αγωγής: Αναφορά στη Βουλή επιστολή εκπαιδευτικού-Ζητά δεσμεύσεις για τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών και προθεσμιών.

Ο Βουλευτής Έβρου της Νέας Δημοκρατίας κος Αν. Δημοσχάκης, στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου, κατέθεσε ως Αναφορά προς το Υπουργείο Παιδείας, επιστολή εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης, η οποία θέτει το ζήτημα της έκδοσης νέων Πινάκων Ειδικής Αγωγής για μόνιμους διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών.

Ακολουθεί αναλυτικά η Αναφορά

ΠΡΟΣ : Υπουργείο Παιδείας

ΘΕΜΑ : Κατάθεση Κοινοβουλευτικής Αναφοράς για τους πίνακες Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης

Ο Βουλευτής Έβρου, Αναστάσιος Δημοσχάκης, καταθέτει στο Προεδρείο της Βουλής κοινοβουλευτική Αναφορά, διαβιβάζοντας στο Υπ. Παιδείας, για ενημέρωση και τυχόν ενέργειες, την επιστολή ενός νεαρού Εβρίτη, εκπαιδευτικού της Ειδικής Αγωγής. Το θιγόμενο ζήτημα αφορά στους πίνακες Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης σχετικά με το διορισμό αυτών.

Δείτε αναλυτικά την επιστολή

Αλεξανδρούπολη, 26 Φεβρουαρίου 2022

Προς: Βουλευτή κ. Δημοσχάκη Αναστάσιο

Αξιότιμε κύριε Βουλευτά,

Με την επιστολή αυτή θα ήθελα να σας γνωστοποιήσω ένα ζήτημα επαγγελματικής φύσεως που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ειδικής αγωγής και κατ’ επέκταση εγώ προσωπικά ως ειδικός παιδαγωγός. Σας παρακαλώ για κοινοποίηση του προβλήματος αυτού στη Βουλή των Ελλήνων.

Είμαι απόφοιτος Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής (ΠΕ71) από τον Ιούνιο του 2019 και παραμένω αποκλεισμένος από τα ελληνικά σχολεία, διότι έχουν «κλειδώσει» οι πίνακες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης από τον Μάιο του 2019. Αυτό έχει ως συνέπεια να μην μπορώ να εργαστώ στον πολύπαθο αυτόν κλάδο, στον οποίο υφίστανται χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά, παρότι δεν καθυστέρησα καθόλου στην ολοκλήρωση των προπτυχιακών σπουδών μου.

Για τρεις σχολικές χρόνιες

στερούμαι το αναφαίρετο δικαίωμά μου για εργασία και βιώνω μία πρωτοφανή αδικία μαζί με τους συναδέλφους μου, οδηγούμενος στον εργασιακό αποκλεισμό. Ταυτόχρονα, σχεδιάζονται μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή από τους τωρινούς πίνακες ειδικής αγωγής, πράγμα άδικο, καθώς, αν συμβεί αυτό, δεν θα μπορέσει να συμμετάσχει μεγάλο μέρος εκπαιδευτικών στη διαδικασία διορισμών, για δεύτερη φορά σε μία τριετία.

Με βάση τα προβλεπόμενα,

η ισχύς των προηγούμενων πινάκων Ειδικής Αγωγής, από τους οποίους εξαιρέθηκαν χιλιάδες απόφοιτοι χωρίς δική τους υπαιτιότητα, διαρκεί μέχρι τη λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς (2021-2022). Επομένως, οι νέοι προσωρινοί πίνακες θα πρέπει να καταρτιστούν μέχρι τον Αύγουστο, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε πολλούς εκπαιδευτικούς να εργαστούν στα δημόσια σχολεία από το ερχόμενο σχολικό έτος. Ωστόσο, βρισκόμαστε στα τέλη του Φλεβάρη και ακόμη δεν υπάρχει ενημέρωση από το αρμόδιο Υπουργείο για το ζήτημα αυτό, ούτε έχει αναρτηθεί κάποια προκήρυξη από το Α.Σ.Ε.Π.

Εάν ωστόσο,

δεν ανακοινωθεί εγκαίρως η προκήρυξη για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, τότε είναι ορατός ο κίνδυνος αποκλεισμού για τέταρτη διαδοχική σχολική χρονιά από την εκπαίδευση και στέρησης ακόμη ενός χρόνου εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας, εξαιτίας των ενεργειών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Αυτό το ζήτημα, εκτός από τους αποφοίτους των δύο προπτυχιακών τμημάτων Ειδικής Αγωγής (Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας), απασχολεί και εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων.

Στις ειδικότητες αυτές περιλαμβάνονται

οι Νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής, οι Σχολικοί Νοσηλευτές, οι Ψυχολόγοι, οι Εργοθεραπευτές, οι Λογοθεραπευτές, οι καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Επιπροσθέτως, υπενθυμίζω ότι πολλοί εκπαιδευτικοί δεν εργάζονται εξαιτίας λάθους στην πληρωμή του παραβόλου κατά τη διαδικασία πρόσληψης από το σύστημα του Α.Σ.Ε.Π.

Συν τοις άλλοις, αυτήν την στιγμή στην Πρωτοβάθμια Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, εργάζονται δάσκαλοι ΠΕ70 ως εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης, παρότι δεν διαθέτουν κατάρτιση στην ειδική αγωγή, λόγω του ότι υφίστανται πολλά εκπαιδευτικά κενά, τα οποία όμως δεν αναπληρώνονται από ειδικούς παιδαγωγούς που βρίσκονται εκτός πινάκων.

Αντιλαμβάνεται κανείς λοιπόν ότι υποβαθμίζεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, μιας και εργάζονται στον κλάδο αυτόν εκπαιδευτικοί χωρίς την απαιτούμενη κατάρτιση, ενώ παραμένει αποκλεισμένο εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Ταυτόχρονα, πολλοί γονείς παιδιών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αναγκάζονται να πληρώνουν μηνιαίως ένα μεγάλο ποσό σε Ειδικούς Βοηθούς, παρότι τα παιδιά τους δικαιούνται υποστήριξη στη σχολική τάξη από αναπληρωτή εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, διορισμένο από το κράτος.

Αιτούμαι

την τοποθέτηση και δέσμευση της Υπουργού Παιδείας, κυρίας Νίκης Κεραμέως και του προέδρου του Α.Σ.Ε.Π., κυρίου Αθανασίου Παπαϊωάννου, για τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών και προθεσμιών, ώστε να αποφευχθεί η αδικαιολόγητη ανεργία χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Ακόμη, στην περίπτωση που υπάρξουν νέοι διορισμοί στην ειδική αγωγή, κάνω έκκληση για πραγμάτωσή τους από τους επόμενους οριστικούς πίνακες, ώστε να μην στερηθούμε χιλιάδες εκπαιδευτικοί την διεκδίκηση μόνιμης θέσης στον κλάδο μας για ακόμη μία φορά.

Με την ευαισθησία που γνωρίζω ότι σας διακρίνει για την επίλυση των προβλημάτων των Ελλήνων πολιτών, ευελπιστώ ότι θα λάβετε υπόψη τα αιτήματά μου και θα προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για γνωστοποίησή τους στους αρμόδιους φορείς.

Με εκτίμηση

…………..

Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΠΕ71)

Δείτε επίσης

Προκήρυξη ειδικής αγωγής: Τι απάντησε το Υπουργείο Παιδείας στη Βουλή 

Νέοι Πίνακες ειδικής αγωγής: Η Προκήρυξη ΑΣΕΠ αρχές Μαρτίου-διορισμοί από τους υπάρχοντες πίνακες 

Πρόεδρος ΑΣΕΠ-νέα Προκήρυξη ειδικής αγωγής: Στόχος να έχουμε προσωρινούς πίνακες το καλοκαίρι 

Κόπτσης-άνοιγμα πινάκων ειδικής: Ανακοινώσεις από την Υπουργό ίσως και μέσα στον μήνα | video

Γιατί πρέπει να ανοίξουν οι πίνακες ειδικής αγωγής τώρα-Επισημάνσεις του Ν. Φίλη 

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ ζητά μόνιμους διορισμούς ΕΕΠ-ΕΒΠ και σύσταση νέων οργανικών θέσεων 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση